Skocz do zawartości

Gumy tylniej zębatki


Lukasz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Z wiadomych powodów, jeździc się nie da wiec i tak spedzam czas z moja CB500 w garazu na dokłądnym jej myciu, polerowaniu i konserwowaniu.

I tak ostatnio składałem już cały tył i poszukując wszędzie jakiś luzów które mogły by przeszkadzać w nadchodzacym sezonie znalazłem w tylniej zębatce.

Dokłądniej mówiąc: delikatny luz jest wzdłuz osi koła, tzn. ze mogę nieco ruszać zębatką na boki i nie wiem czy jest dopuszczalny taki luz czy trzeba dokręcać to. (dodam ze tarcza jest jeszcze oryginalna fabryczna i inne czesci koła tez).

Robić coś z tym czy tak ma być?

 

motocykl to Honda CB500 97 PC32 ta z tarczówa z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim kawasaki tez mialem problem taki ze pojawil sie luz na gumie od zebatki to porobilem z kawakla gumy przekladki ktore powkladalem miedzy ta gume po sezonie jezdzenia nie zauwazylem nawrotu luzow , gumy sa po to aby niwelowac gwaltowne szarpniecia jezeli jest luz to te zjawisko sie nasila przy odejmowaniu i dodawaniu gazu wiec nie jest tam wskazany luz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko, o tym luzie to ja wiem ze go ma nie byc.

 

napisałem ze chodzi mi o luz w kierunku osi koła czyli tak jak bys ruszał zębatka na boki, nie do przodu i do tyłu [tu nie mam luzu]

 

ten luz o którym piszesz prowadzi do zbyt wczesnego wyciagniecia sie łąncucha, to tak apropo tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm sorka nie dokladnie przeczytalem ale wracajac do tematu raczej nie powinno byc luzy na boki u mnie bez gumy nawet takiego nie ma po skreceniu kola calosc trzyma sie na tulejce co umozliwia ruch tylko wokol niej nie wiem jak u ciebie jest to skonstruowane ale u mnie to tak wyglada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem tylko luz jest dość dłuży. Jeżeli jest zabezpieczenie to mam się obawiać czegoś ? Przez te luzy od czasu do czasu poluzowywują się śruby od zębatki. Jednak luz tej zębatki nie jest spowodowany niedokręceniem śrub tylko poprostu odkręcają się jak zębatka lata.

Jeżeli jest zabezpieczenie to można tak z tym jeździć ?

 

Sory za podczepienie do tematu :roll: :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli dobrze zrozumiałem o co chodzi to u mnie to tez nie jest ten luz,

ja odkręcam zębatkę i zostają mi szpilki z nazwijmy to denkiem (do którego przykręcam zębatke) i tez ruszajac na boki mogę wyczuć na tym luz, szpilki wtedy ruszaja sie razem z denkiem

 

 

jokoko powinieneś założyc nakretki samoblokujące sie i nałożyc na gwinty kleju do gwintów (inaczej anaerobowego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o ten ruch zębatki.

 

 

Na dokręconych śrubach mam takie własnie luzy.

http://www.forum.motocyklistow.pl/album_pi...php?pic_id=2064

jokoko powinieneś założyc nakretki samoblokujące sie i nałożyc na gwinty kleju do gwintów (inaczej anaerobowego)

Ale śruby są dokrecone i zębatka nadal się rusza. Po załużmy 50 km śruby trzeba dokręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Więc chciałbym odświerzyć temat. Otóz mam problem opisany wczesniej przezemnie. Śruby powyluzowują się dość szybko z zabieraka, jednak luz jest taki sam i dość mocny. Chciałbym kupić nowy łańcuch więc chce to jakos zrobić aby uniknąć szybsze zużycie łancucha. Macie jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...