Skocz do zawartości

Regeneracja zastanego zawieszenia w wsk125


bohen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wczoraj dostałem przednie zawieszenie do wsk125. Brakuje w nim górnej półki i sprężyn (ale już je mam ). Ale o co mi chodzi. Ten teleskop od bardzo długiego czasu był nieużywany i jest totaknie zastany. Nie możma go ruszyć w żadną stronę. Dolne srubki odkręciłem co by golen można było zesunąć ale gdzie tam, nawet nie ruszy. Macie może jakieś rady dotyczące tego jak mozna go "odblokowac" z tego zastania? Jesli tak to prosze o rady.

Pozdro

Stare motocyklowe przysłowie mówi: jak się nie wywrócisz.....to se nie poleżysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... psikałem takim srodkiem podobnym do wd40 i narazie nic nie dało. No rozbujac tez nie bardzo bo jest po prostu jak sztywny. Nie wiem może by tak nawpuszczać jakiegos olej we wszystkie szpary i tak go zostawić na jakis czas. Chociaz jescze sprubuje wykompać go w nafcie jak mówicie

Stare motocyklowe przysłowie mówi: jak się nie wywrócisz.....to se nie poleżysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie możma go ruszyć w żadną stronę. Dolne srubki odkręciłem co by golen można było zesunąć ale gdzie tam, nawet nie ruszy.

 

Posłuchaj, a czy Ty go prawidłowo rozbierasz :?:

Oprócz nakrętek(na dole) na górze goleni ruchomej jest tuleja z drobnym gwintem! Na tej tulei są nacięcia (podobne do nacięć na nakrętce mocującej kolanko do cylindra) -odkręcamy ją w lewą stronę. I dopiero wtedy śmiałym ruchem wyciągamy goleń nieruchomą z ruchomej( można sobie pomóc wcześniej środkami typu nafta ,WD-40, opisanymi powyżej) .Nigdy jeszcze nie miałem przypadku żeby nie dało się tego rozebrać( no chyba ,że któraś z goleni jest krzywa i wtedy jest to conajmniej uciażliwe) .Oczywiście pod wspomnianą tuleją są 2 simmery i metalowa tuleja ślizgowa odpowiedzialna za luzy poprzeczne względem goleni-to też wyjdzie podczas demontażu. Czyli zjawiskiem normalnym jest opór podczas demaonażu. :( :P

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc sytuacja ma sie tak:

jak wiadomo teleskop od wsk ma "szklanki". Jedna laga wraz z goleniem jest wyciągneta z półek, szkalnka jest osobno.

tuleja z drobnym gwintem! Na tej tulei są nacięcia (podobne do nacięć na nakrętce mocującej kolanko do cylindra)

spoko, odkręciłem tą nakrętkę i nie ma bata, nie można i tak ruszyć tego.

A czy dobrze rozbieram: druga goleń ze szklanką jest w półkach, i tu nie wiem jak rozebrac (jak zdjąć szklankę). Od góry po zdjęciu górnej półki jest chyba jakaś zaślepka między szklanką a lagą i nie wiem jak to rozebrać

Stare motocyklowe przysłowie mówi: jak się nie wywrócisz.....to se nie poleżysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

górnej półki jest chyba jakaś zaślepka między szklanką a lagą i nie wiem jak to rozebrać

to jest gumowa tulejka ' date=' którą (po zdjęciu górnej półki) normalnie wyjmujesz ze szklanki. ona nic nie trzyma ,tylko jest elementem amortyzującym.

Szklankę (po wyjęciu goleni górnej) jest łatwo wyjąć.Trzeba wyjąć śrubę , która zaciska goleń nierucomą na dolnej półce-i szklanka wyjdzie.

 

spoko' date=' odkręciłem tą nakrętkę i nie ma bata, nie można i tak ruszyć tego. [/quote']

spróbuj delikatnie opukać. :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema

Sorry że to troche długo trwało ale dopiero niedawno udało mi się ruszyć 1 lagę. Tzn laga wchodzi i wychodzi w/z golenia i jak chce ją wyjąc to przy samym końcu jest opór jakby coś ją w środku blokowało. Czy jest tam jakis myk o którym powinienem wiedzieć?? Wszystkie sruby (chyba że o którejś nie wiem) odkręcone.

Stare motocyklowe przysłowie mówi: jak się nie wywrócisz.....to se nie poleżysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest tam jakis myk o którym powinienem wiedzieć?? Wszystkie sruby (chyba że o którejś nie wiem) odkręcone.

 

Heh być może.....

.Oczywiście pod wspomnianą tuleją są 2 simmery i metalowa tuleja ślizgowa odpowiedzialna za luzy poprzeczne względem goleni-to też wyjdzie podczas demontażu. Czyli zjawiskiem normalnym jest opór podczas demaonażu.

Pzdr.

Ta tuleja ślizgowa jest spasowana na lekki wcisk w goleni ruchomej.

Musisz użyć troche siły aby to wyciągnmąć :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...