bohen Opublikowano 3 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2006 WitamWczoraj dostałem przednie zawieszenie do wsk125. Brakuje w nim górnej półki i sprężyn (ale już je mam ). Ale o co mi chodzi. Ten teleskop od bardzo długiego czasu był nieużywany i jest totaknie zastany. Nie możma go ruszyć w żadną stronę. Dolne srubki odkręciłem co by golen można było zesunąć ale gdzie tam, nawet nie ruszy. Macie może jakieś rady dotyczące tego jak mozna go "odblokowac" z tego zastania? Jesli tak to prosze o rady.Pozdro Cytuj Stare motocyklowe przysłowie mówi: jak się nie wywrócisz.....to se nie poleżysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Empire Opublikowano 3 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2006 Ja bym proponował namoczyć w nafcie. U mnie pomogło :( A jeśli nie pomoże to nic nie zrobisz, bo są tam prowadnice, uszczelniacze itp...Czyli jak nie pomoże nafta to wg. mnie do wywalenia na złom. Ale moze ktos inny cos jeszcze zaproponuje.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sovietek Opublikowano 3 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2006 znajomy mial zastany przedni widelec w WSK 125 i sie rozbujal - w czasie jazdy po lesie :(Jesli jest typowo zastany - to mozesz sprobowac tak z nim zrobic.gorsza sprawa - jesli widelec jest zblokowany - bo jest krzywy lub cos w tym stylu 8O Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszN Opublikowano 3 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2006 możesz delikatnie go podgrzac i psiknąć np WD 40 czy podobnym srodkiem, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bohen Opublikowano 3 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2006 hmm... psikałem takim srodkiem podobnym do wd40 i narazie nic nie dało. No rozbujac tez nie bardzo bo jest po prostu jak sztywny. Nie wiem może by tak nawpuszczać jakiegos olej we wszystkie szpary i tak go zostawić na jakis czas. Chociaz jescze sprubuje wykompać go w nafcie jak mówicie Cytuj Stare motocyklowe przysłowie mówi: jak się nie wywrócisz.....to se nie poleżysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszN Opublikowano 3 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2006 Zobacz czy laga jest prosta może to banan i się zakleszczył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 3 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2006 Nie możma go ruszyć w żadną stronę. Dolne srubki odkręciłem co by golen można było zesunąć ale gdzie tam, nawet nie ruszy. Posłuchaj, a czy Ty go prawidłowo rozbierasz :?: Oprócz nakrętek(na dole) na górze goleni ruchomej jest tuleja z drobnym gwintem! Na tej tulei są nacięcia (podobne do nacięć na nakrętce mocującej kolanko do cylindra) -odkręcamy ją w lewą stronę. I dopiero wtedy śmiałym ruchem wyciągamy goleń nieruchomą z ruchomej( można sobie pomóc wcześniej środkami typu nafta ,WD-40, opisanymi powyżej) .Nigdy jeszcze nie miałem przypadku żeby nie dało się tego rozebrać( no chyba ,że któraś z goleni jest krzywa i wtedy jest to conajmniej uciażliwe) .Oczywiście pod wspomnianą tuleją są 2 simmery i metalowa tuleja ślizgowa odpowiedzialna za luzy poprzeczne względem goleni-to też wyjdzie podczas demontażu. Czyli zjawiskiem normalnym jest opór podczas demaonażu. :( :P Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pimpek Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 a on jest zastany ze nie idzie nim poruszyc góra dół czy poprostu nie umiesz go rozebrac bo jezeli pracuje tylko nie da sie go wyjac to popieram MUNDRY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 a on jest zastany ze nie idzie nim poruszyc góra dół czy poprostu nie umiesz go rozebrac bo jezeli pracuje tylko nie da sie go wyjac to popieram MANDURYpopieram, możliowe jedno i drugie na raz :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bohen Opublikowano 4 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 więc sytuacja ma sie tak:jak wiadomo teleskop od wsk ma "szklanki". Jedna laga wraz z goleniem jest wyciągneta z półek, szkalnka jest osobno. tuleja z drobnym gwintem! Na tej tulei są nacięcia (podobne do nacięć na nakrętce mocującej kolanko do cylindra) spoko, odkręciłem tą nakrętkę i nie ma bata, nie można i tak ruszyć tego.A czy dobrze rozbieram: druga goleń ze szklanką jest w półkach, i tu nie wiem jak rozebrac (jak zdjąć szklankę). Od góry po zdjęciu górnej półki jest chyba jakaś zaślepka między szklanką a lagą i nie wiem jak to rozebrać Cytuj Stare motocyklowe przysłowie mówi: jak się nie wywrócisz.....to se nie poleżysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 górnej półki jest chyba jakaś zaślepka między szklanką a lagą i nie wiem jak to rozebraćto jest gumowa tulejka ' date=' którą (po zdjęciu górnej półki) normalnie wyjmujesz ze szklanki. ona nic nie trzyma ,tylko jest elementem amortyzującym.Szklankę (po wyjęciu goleni górnej) jest łatwo wyjąć.Trzeba wyjąć śrubę , która zaciska goleń nierucomą na dolnej półce-i szklanka wyjdzie. spoko' date=' odkręciłem tą nakrętkę i nie ma bata, nie można i tak ruszyć tego. [/quote']spróbuj delikatnie opukać. :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pimpek Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 a jak bys cala lage w srodku zalal czyms ropa lub nafta i odstawil na jakis czas?? moze by puscilo i amortyzator by sie poruszyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Empire Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 To pisalem o tym... :| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bohen Opublikowano 15 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2006 SiemaSorry że to troche długo trwało ale dopiero niedawno udało mi się ruszyć 1 lagę. Tzn laga wchodzi i wychodzi w/z golenia i jak chce ją wyjąc to przy samym końcu jest opór jakby coś ją w środku blokowało. Czy jest tam jakis myk o którym powinienem wiedzieć?? Wszystkie sruby (chyba że o którejś nie wiem) odkręcone. Cytuj Stare motocyklowe przysłowie mówi: jak się nie wywrócisz.....to se nie poleżysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 16 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2006 Czy jest tam jakis myk o którym powinienem wiedzieć?? Wszystkie sruby (chyba że o którejś nie wiem) odkręcone. Heh być może......Oczywiście pod wspomnianą tuleją są 2 simmery i metalowa tuleja ślizgowa odpowiedzialna za luzy poprzeczne względem goleni-to też wyjdzie podczas demontażu. Czyli zjawiskiem normalnym jest opór podczas demaonażu.Pzdr.Ta tuleja ślizgowa jest spasowana na lekki wcisk w goleni ruchomej.Musisz użyć troche siły aby to wyciągnmąć :) :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.