grabster Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 Co myślicie o płukani silnika? Chyba każdy kto rozbierał silnik w junaku wie jaki szlam pozostaje w zbiornku oleju. :) Więc wpadłem na pomysl aby regularnie płukać silnik przy wymianie oleju. W sklepach jest pełno takich środków, wlewa sie je do oleju i odpala moto na ok 15 min i spuszcza. Ja zrobiłem kapitalny remont silnika i drugiej wymianie oleju płukałem, olej mimo iż nie był zbyt brudny po "przepłukaniu" wyglądał jak po paru tysiącach. Instrukcja podawała że przy każdej wymianine oleju przepłukać zbiorniki olejem wrzecionowym. Ale co było dobre kiedyś nie wiadomo czy jest dobre dziś przy lepszych olejach. :?: Czekam na opinie i pozdrwiam wszystkich forumowiczów. grabster Junak M10 z koszem Kuźnia Sułkowice, Junak chopper, Osa M50, Wsk Kobuz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati27d Opublikowano 24 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2005 jak chcem przeplukac silnik kupuje jakis tani olej leje i troche jezdze na nim np z 300km i spuszczam dopiero leje wlasciwy po takim zabiegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sovietek Opublikowano 24 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2005 ja przy kapitalce wymylem wszystko w benzynce ekstrakcyjnej, narazie wlalem olej gorszej klasy - i tak jak Mati napisał - po 300 km będzie wymiana. po remoncie conieco musi się podocierać, napewno się nazbiera wszelkiego rodzaju syfu - i taka operacja nie zaszkodzi.. a co do środków chemicznych - to moim zdaniem - trzeba byc ostrożnym - żeby sobie burdelu nie narobić - bo podejrzewam ze simmeringi przy takim czymś dostają po dupie.. ale najlepiej niech sie wypowiedzą Ci, co mieli z takim czymś kontakt i się na tym znają :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati27d Opublikowano 24 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2005 no ja tez jestem takiego zdania ze ta chemia to ostroznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 24 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2005 Dokładnie<szmatka benzyna ekstrakcyjna> silnik rozmontować na śruby i śrubeczki wszystko wymyć.A co do tego oleju dlaczego nie zalać od razu lepszym??u mnie zalałem lepszym i wszystko grało.Hmmm czekam na odpowiedz 8O Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sovietek Opublikowano 24 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2005 ja zalałem gorszym - i skrzynię biegów, i miskę olejową - bo koła zębate i inne ruchome elementy muszą się do siebie dopasować - czyli dotrzeć :D a jak się coś dociera, to się zciera, i są opiłki :Dpo kilkuset km wszystko się dopasowuje, dochodzi do normy, przestaje się nadmiercie zcierać, wtedy można zlać gorszy olej i wlać lepszy :D ktoś może powiedzieć że szkoda czasu i kasy na olej, ale myślę że po zrobieniu kapitalki w silniku nikogo nie uratuje 30 zł zaoszczędzone na dodatkowej zmianie oleju, a dla sprzętu napewno to wyjdzie na zdrwie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati27d Opublikowano 24 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2005 po to aby wyplukac wszytkie nieczystosci i zalegajacy szlam po starym oleju aby zalac swiezy i nie martwic sie ze zaraz bedzie czarny przez pozostalosci po porzednim oleju . Ale tu chodzi o plukanie silnika bez rozkrecania go Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.