asdx21 Opublikowano 11 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2005 Z ciekawości , a i może także na przyszłość, mam pytanie dotyczące jawy 350 ts typ 638. A minowicie : czy można ściągnąć wałek rozruchowy (nie wiem dokładnie jak to się nazywa, ale włożony na nim jest kosz sprzęgłowy) bez rozbierania całej skrzyni biegów. Jeśli chodzi o łożysko tego wałka to na pewno można, bo konstrukcja na to pozwala, ale jeśli chodzi o cały wałek to obawiam się że to będzie nie możliwe, ponieważ mogą na to nie pozwlic zębatki w skrzyni biegów. Dlatego prosze o pomoc fachowców którzy mnie "oświecą". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madras30 Opublikowano 12 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2005 no no na taką sztuczke to bym sie nie porwał i chyba 100 lat bym myslał i nie wymyslił by tak sie do skrzyni dobierać:-) jestem pd wrazeniem choć przynam, ze jak dla mnie terortycznie jest to mozliwe z sukcesem bo tylko wyjąć seger i wałek sie da wysunąć a jak odpowiednio ustawisz silnik to zebatki 2-3 biegu może i wodziki utrzmają by nie opadły ale jak opadną podczas wkłdania wałka a to bardzo prawdopodobne to wtedy i tak Cię rozbiórka czeka, zakładając ,że bedziesz wyjmowałlwałek to wyjdzie tylko z łozyskiem a ono jest ciasno pasowane (chyba że masz wypracowany otwór mocujący)i bez wymyślnego ściągacza sie nie obejdzie czy stukania ale wtedy zebatki napewno wypadną z wodzików. naprawdę jestem zaskoczony takim pomysłem ale potrzeba matką wynalazku, próbuj moze sie uda ale jak sądze to strata czasu wpadną i rozbiórka i tak będzie potrzebna a może Ci sie udazamiść foto jakby coto naprawde będzie ewnement w sposobie "półdemontażu" skrzyni :) pozdrawiam serdecznie Mirek [ Dopisane: 12-12-2005, 09:54 ]sorry Nie nie da sie chyba bo koło 1 biegu z wałka pośredniego (dolnego) zablokuje nieprzesuwne koło 2 biegu na wałku sprzegłowym, chyba, że dało by sie wyjąc łożysko pierwsze a potem kombinowac z wałkiem ustawiając skrzynie na bieg 4 ale to tylko teoria i gdybaniezobacz sam http://www.demonos.vipserv.org/content/view/43/45/twiedzę teraz że sie nie da M. [ Dopisane: 12-12-2005, 09:58 ]ojej to koło 3 biegu-na wsp. zapmniałem duzo rzeczy- poradź się koniecznie kolegów z forum! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asdx21 Opublikowano 13 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2005 Też se tak myślałem. Na razie nikt na forum na ten tem ,oprócz Ciebie nic nie wie, bo nie piszą. Dzięki za link , chyba dla dobra mojej jawy nie będę tego robił. Ale wydje mi się że da się coś takiego zrobić (?). Jeśłi Ci coś wpadnie do głowy to napisz. Bo głównie piszę na ten temat bo wydje mi się żę wał i jego łożysko generują drgania i dlatego pytam o jak najmniej interwencyją metodę zdjęcia wału. Ale chyba najlepiej będzie dopiero wtedy kiedy nabiorę 100% pewności że to wał albo łożysko generuje te drgania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madras30 Opublikowano 14 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2005 :P Jak się nie zobaczy ( rozmontuje) to nie dowiesz się a to najlepszy sposób. Spróbuj stetoskopem-może cos nim usłyszysz? ale i tak rozbiórka czeka :P aaa co do tego wałka to chyba i tak nic z tego bo cos mi się wydaje, że średnica tego nieprzesuwnego koła i tak jest większa od łozyska na wałku sprzęgłowym Wesołych Świąt Mirek :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 14 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2005 Nagrzebalem sie w cholere w roznej masci cezetach i jawach ale powiem szczerze ze temat i pomysl mnie zadziwil :P Tak a propos to nie spotkalem sie dotychczas z przypadkiem zeby walek w skrzyni powodowal drgania. Luz na lozysku latwo sprawdzic poruszajac koszem sprzeglowym, ale moim zdaniem drgania generowane sa gdzie indziej, moze nawet na samym koszu. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asdx21 Opublikowano 20 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 OK. Teraz to ja sprawdzię w mojej cezecie czy występują takie same drgania jak w ts'ce (bo to o nią głównie chodzi) z tym samym koszem sprzęgłowym który miałem w ts'ce, jeśli drgania dalej będą to co to znaczy? Kosz ok, silnik ok, to co? Jeśli wiecie to napiszcie. [ Dopisane: 28-12-2005, 20:12 ]Dalej to samo, kosz wg mnie na te drgania nie ma wpływu. To coś z silnikem jeśli domyślacie się o co chodzi to napiszcie. :cry: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.