Skocz do zawartości

Bierznik opony


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wiem ze temat byl poruszany wiele razy ale nie doszukalem sie nic o rodzajach bieznika.

Chyba chce kupic opone z takim bieznikiem (K65):

k65front.jpg

lub takim (K33):

k33.jpg

Bardziej podoba mi sie ta pierwsza ale tak na oko laika w kwesti ogumienia wydaje mi sie ze druga lepiej trzyma sie drogi. Mam racje czy nie bardzo?

Taka jak ta pierwsza (K65) mam z tylu i nie nazekam ale z przodu mam jakas podobna do tej K33.

Poradzcie cos.

Gumki ze strony www.motorad.pl firma Heidenau.

Pozdro[/url]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taką K65 mam założoną u siebie z przodu - nie narzekam. Znając głosy nt Heidenau miałem obawy o trzymanie na mokrym, ale nie jest źle. Myślę, że w cenie 220 zł ( tyle za nią płaciłem ) nie uda się kupić nic sensowniejszego. Drugiego z bieżników nie znam , ale odradzał mi go sprzedawca - ponoć poprzedni klienci narzekali, że to porażka i poleca do motocykli typu Junak, Jawa itp , a więc nie za szybkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz to mnie pocieszyles :D Jak pisalem bardziej podoba mi sie K65. No cena rzeczywiscie jest niezla i tylko dlatego zdecyduje sie chyba na Heidenau :roll:

Moze ktos jeszcze sie wypowie...

Pozdro i dzieki

Konik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze ktos jeszcze sie wypowie...

 

Miałem kiedyś niezłą kupę w majtach jak poleciałem Virago bokiem w zakręcie. Miałem na tyle założoną całkiem nie starą i w bardzo dobrym stanie oponę Heidenau K65 (rear). Oczywiście powodów mogło być wiele, ale nie czułem się na niej bezpiecznie. Już bardziej mogłem się pochylić w zakręcie na enduro obutym w Mitasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już bardziej mogłem się pochylić w zakręcie na enduro obutym w Mitasa.
Hmm... no to znowu mi sie w glowie zamieszalo 8O ;)

Z rozmowy pod linkiem podanym przez Dymsha wynika ze Mitasy sa do bani na maxa a tu sie nagle okazuje ze niekoniecznie :roll: Cholerka juz sam nie wiem co o tym sadzic. Jasne ze bym chcial oponki ktore nawet w deszczu kleja sie do jezdni ale takie wrazenia to na pewnie nie za 200-300zl :P

i na mokrym jest niepewnie
A na suchym jak? Bardzo dobrze? Dostatecznie? Miernie?

 

Pozdro i dzieki za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to na pewnie nie za 200-300zl

chyba, że stawiasz na nowe gumy. Ja za ok 150 zł wybrałbym śmigane bridgestony, dunlopy lub coś takiego. Jeżdzę na łysawych /od nowośći je mam/ bridgestone exedra i ... rewelka. Moim zdaniem naprawdę dobra przyczeność na mokrym.

PS

a mitasy, to nic innego jak stare, czeskie barum... do CZ jak znalazł ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dymsha napisał:

i na mokrym jest niepewnie

A na suchym jak? Bardzo dobrze? Dostatecznie? Miernie?

Na suchym bardzo dobrze, ale jak miałem pierwsze oryginalne Dunlopy to było pewnie i na suchym i na mokrym, a teraz jak w trasie złapie mnie deszcz to trochę sraczka. Przy odkręceniu gazu nowe Heidenauy ślizgają mi się, miota tyłem na boki i z wyprzedzania nici. Muszę szukać dużo miejsca do wyprzedzania i dopiero wtedy powoli delikatnie przyspieszać,żeby nie stracić przyczepności. Jeszcze pojeżdzę trochę na tych oponkach, ale przy następnej zmianie pomyślę nad innym rozwiązaniem. Nie ukrywam, że za Haidenauami przemawia cena!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na suchym jak? Bardzo dobrze? Dostatecznie? Miernie?

... i dzieki za podpowiedzi

 

Na suchym, prostym i jeszcze jak nie ma piasku na zakręcie to przy prędkościach 100 km/h to można jechać na czymkolwiek. Nawet łysa pozostałość po kostce da radę. Ale pomyśl co będzie w trudniejszych warunkach. W Polsce to raczej standard, że nie jeździmy tylko w słońcu, bo tego jest mało. Chyba kupowanie opony pod kątem idealnej jazdy po suchym za cenę poślizgów na mokrym nie ma sensu - za wyjątkiem zawodów na torze.

Ja nie upieram się, że Heidenau jest zły. Pytałeś o opinię więc masz. Ja mam złe wspomnienia akurat co do opony K65. A Mitas to kiespka guma (stare Barum jak ktoś dodał), ale bieżnik E07 okazuje się lepszy niż Heidenau K65. Tyle, że to głównie za sprawą składu mieszanki, a nie kształtu bieżnika. Jak ja się ślizgałem na K65 to nie była szosa cała zlana wodą na kilka cenymetrów więc to nie był problem z odprowadzaniem wody spod opony. Sądzę, że przy bieżniku K65 taki problem też może sie pojawić, ale głównie skład mieszanki jest do d... Ktoś się nastawił na duże przebiegi, trwłość, a nie trzymanie na mokrym. Ot, co.

 

Aby nie było wątpliwości nie radzę ci kupować Mitasa E07, bo to opona do turystycznego enduro. Ja tylko porównywałem wrażenia z jazdy na takiej gumie endurakiem i na Heidenau K65 chopperem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i o takie opinie mi chodzilo chlopaki. Dzieki bardzo. Wyglada wiec na to ze poszukam jakis smiganych Dunlopow czy Metzelerow bo z waszych opini widze ze tak bedzie lepiej.

I mam nadzieje ostatnie pytanie (sorka ze was zameczam ale na gumach nie znam sie jeszcze w ogole): max wiek i min glebokosc bieznika oponki w ktora jeszcze warto inwestowac.

Z gory dzieki.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...