Skocz do zawartości

Hamulce


Rekomendowane odpowiedzi

A ja słyszałem ze w silnikach 2T jak sie hamuje silnikiem to strasznie silnik sie niszczy prawda??

Niby tak bo olej jest dostarczany z paliwem a przepustnica jest zamknieta takze nie ma smarowania' date=' a pozatym w 2t hamownie silnikiem nie spelnia swojej roli

[/quote']

mam pytanie z innej beczki ale nie chce zakladac nowego tematu, otoz wszyscy mowia, ze dozownik jest napedzany z wału, czyli ilosc dostarczanego oleju do mieszanki jest zalezna od prędkości obrotowej silnika. Tak ?W takim razie podczas hamowania silnikiem w moto 2t posiadającym dozownik ilosc mieszanki jest zawsze odpowiednia?(w zaleznosci od obrotow). Wtedy tylko bogatsza jest mieszanka olejowo-benzynowa?(mala ilosc benzyny z racji zamknietej przepustnicy a normalna ilosc oleju wg. predkosci obrotowej?). W motocyklu bez dozownika sprawa jest prosta bo tam ilosc oleju w benie jest zawsze taka sama, czy w moto z dozownikiem tez tak jest czy moze jest tak jak napisalem wyzej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie z innej beczki ale nie chce zakladac nowego tematu' date=' otoz wszyscy mowia, ze dozownik jest napedzany z wału, czyli ilosc dostarczanego oleju do mieszanki jest zalezna od prędkości obrotowej silnika. Tak ?W takim razie podczas hamowania silnikiem w moto 2t posiadającym dozownik ilosc mieszanki jest zawsze odpowiednia?(w zaleznosci od obrotow). Wtedy tylko bogatsza jest mieszanka olejowo-benzynowa?(mala ilosc benzyny z racji zamknietej przepustnicy a normalna ilosc oleju wg. predkosci obrotowej?). W motocyklu bez dozownika sprawa jest prosta bo tam ilosc oleju w benie jest zawsze taka sama, czy w moto z dozownikiem tez tak jest czy moze jest tak jak napisalem wyzej?[/quote']

 

to zależy jeszcze od tego czy olej jest wtłączanu przed membrane, czy do gaźnika ale Twoje rozumowanie jest poprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

enduroguy napisał:

_krisss napisał:

A ja słyszałem ze w silnikach 2T jak sie hamuje silnikiem to strasznie silnik sie niszczy prawda??

 

Niby tak bo olej jest dostarczany z paliwem a przepustnica jest zamknieta takze nie ma smarowania' date=' a pozatym w 2t hamownie silnikiem nie spelnia swojej roli

 

 

mam pytanie z innej beczki ale nie chce zakladac nowego tematu, otoz wszyscy mowia, ze dozownik jest napedzany z wału, czyli ilosc dostarczanego oleju do mieszanki jest zalezna od prędkości obrotowej silnika. Tak ?W takim razie podczas hamowania silnikiem w moto 2t posiadającym dozownik ilosc mieszanki jest zawsze odpowiednia?(w zaleznosci od obrotow). Wtedy tylko bogatsza jest mieszanka olejowo-benzynowa?(mala ilosc benzyny z racji zamknietej przepustnicy a normalna ilosc oleju wg. predkosci obrotowej?). W motocyklu bez dozownika sprawa jest prosta bo tam ilosc oleju w benie jest zawsze taka sama, czy w moto z dozownikiem tez tak jest czy moze jest tak jak napisalem wyzej?[/quote']

Ojjj zapomnialem napisac ze jak mieszamy olej z paliwem...

 

Hmmm ja nie do konca rozumiem zasade pracy dozownika skoro jest napedzany z wału ( bo jest) to po co linka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wału napedzana jest pompa a my dozujemy ilosc oleju manetka i chyba niema zaleznosci od samych obortow tylko od naciagu linki i obrotow

 

To zależy gdzie jest doprowadzany olej. Są 3 rozwiązania.

Do gaźnika

do krućca

do skrzyni korbowej

Druga sporawa że w niektórych motocyklach dozuje sie linką jak np dt 80 lc2

a w dt 125 juz tego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strzalek_t napisał:

Druga sporawa że w niektórych motocyklach dozuje sie linką jak np dt 80 lc2

a w dt 125 juz tego nie ma.

 

Hmmm ale przeciez w DT125r tez chyba idzie linka do mechanizmu dozownika (z tego co pamietam)

 

A no faktycznie chyba jest linka - przepraszam za wprowadzenie w błąd ( najlepszym sie zdaża :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no faktycznie chyba jest linka - przepraszam za wprowadzenie w błąd ( najlepszym sie zdaża )

HEhehe ja pamietam bo jeszcez niedawno mi sie walał po garazu dozownik od Dt'tki' date=' a linka jeszcze lezy na regale :-D

( najlepszym sie zdaża )

 

Skromniutki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz sobie na klocki...stan klocków i wtedy zobaczysz stan zużycia i zobaczysz którym częściej hamujesz ' date='oczywiście to jak wymienisz klocki odrazu przód i tył.[/quote']

I musze byc identyczne modele o identycznej twardosci itp :) . Pozatym i tak to sie cienko sprawdzi bo przodem moze mocniej hamowac, pozatym na przod ida wieksze obciazenia ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz sobie na klocki...stan klocków i wtedy zobaczysz stan zużycia i zobaczysz którym częściej hamujesz ' date='oczywiście to jak wymienisz klocki odrazu przód i tył.[/quote']

I musze byc identyczne modele o identycznej twardosci itp :D . Pozatym i tak to sie cienko sprawdzi bo przodem moze mocniej hamowac' date=' pozatym na przod ida wieksze obciazenia ;']

 

Ja tam hamuje obydwoma hamulcami jednocześnie najczęściej przed przeszkodą. Prawie nigdy tylko przednim.

Kiedyś ktoś mnie tak uczył i tak robie, pozatym to dla mnie logiczne

dwa hamulce=podwójna siła hamowania.

Oczywiście tylnim do wprowadzenia motocykla w poślizg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak hamowanie to tylko przodem przy niewielkiej pomocy tyłu, zabrałem sie ostatnio za mały zimowy przegląd przy sprzecie, czysciłem lagi i przy zmienianiu opony aż sie przeraziłem gdy zobaczyłem w jakim stanie były moje przednie klocki :? od razu kupiłem tez tyl ale ku mojemu zdziwieniu tył był całkiem spoko co potwierdza sposób hamowania :D a tak na marginesie na jakich klockach jeździcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...