qba Opublikowano 4 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2005 Ja czesto blokuje tyl i coraz mocniej przod az do zblokowania ;) a jak moto ma slaby przod to sie glupio jexdzi :) Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzejtomecki Opublikowano 4 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2005 A ja słyszałem ze w silnikach 2T jak sie hamuje silnikiem to strasznie silnik sie niszczy prawda??Niby tak bo olej jest dostarczany z paliwem a przepustnica jest zamknieta takze nie ma smarowania' date=' a pozatym w 2t hamownie silnikiem nie spelnia swojej roli[/quote']mam pytanie z innej beczki ale nie chce zakladac nowego tematu, otoz wszyscy mowia, ze dozownik jest napedzany z wału, czyli ilosc dostarczanego oleju do mieszanki jest zalezna od prędkości obrotowej silnika. Tak ?W takim razie podczas hamowania silnikiem w moto 2t posiadającym dozownik ilosc mieszanki jest zawsze odpowiednia?(w zaleznosci od obrotow). Wtedy tylko bogatsza jest mieszanka olejowo-benzynowa?(mala ilosc benzyny z racji zamknietej przepustnicy a normalna ilosc oleju wg. predkosci obrotowej?). W motocyklu bez dozownika sprawa jest prosta bo tam ilosc oleju w benie jest zawsze taka sama, czy w moto z dozownikiem tez tak jest czy moze jest tak jak napisalem wyzej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 4 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2005 mam pytanie z innej beczki ale nie chce zakladac nowego tematu' date=' otoz wszyscy mowia, ze dozownik jest napedzany z wału, czyli ilosc dostarczanego oleju do mieszanki jest zalezna od prędkości obrotowej silnika. Tak ?W takim razie podczas hamowania silnikiem w moto 2t posiadającym dozownik ilosc mieszanki jest zawsze odpowiednia?(w zaleznosci od obrotow). Wtedy tylko bogatsza jest mieszanka olejowo-benzynowa?(mala ilosc benzyny z racji zamknietej przepustnicy a normalna ilosc oleju wg. predkosci obrotowej?). W motocyklu bez dozownika sprawa jest prosta bo tam ilosc oleju w benie jest zawsze taka sama, czy w moto z dozownikiem tez tak jest czy moze jest tak jak napisalem wyzej?[/quote'] to zależy jeszcze od tego czy olej jest wtłączanu przed membrane, czy do gaźnika ale Twoje rozumowanie jest poprawne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 4 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2005 enduroguy napisał:_krisss napisał:A ja słyszałem ze w silnikach 2T jak sie hamuje silnikiem to strasznie silnik sie niszczy prawda?? Niby tak bo olej jest dostarczany z paliwem a przepustnica jest zamknieta takze nie ma smarowania' date=' a pozatym w 2t hamownie silnikiem nie spelnia swojej roli mam pytanie z innej beczki ale nie chce zakladac nowego tematu, otoz wszyscy mowia, ze dozownik jest napedzany z wału, czyli ilosc dostarczanego oleju do mieszanki jest zalezna od prędkości obrotowej silnika. Tak ?W takim razie podczas hamowania silnikiem w moto 2t posiadającym dozownik ilosc mieszanki jest zawsze odpowiednia?(w zaleznosci od obrotow). Wtedy tylko bogatsza jest mieszanka olejowo-benzynowa?(mala ilosc benzyny z racji zamknietej przepustnicy a normalna ilosc oleju wg. predkosci obrotowej?). W motocyklu bez dozownika sprawa jest prosta bo tam ilosc oleju w benie jest zawsze taka sama, czy w moto z dozownikiem tez tak jest czy moze jest tak jak napisalem wyzej?[/quote']Ojjj zapomnialem napisac ze jak mieszamy olej z paliwem... Hmmm ja nie do konca rozumiem zasade pracy dozownika skoro jest napedzany z wału ( bo jest) to po co linka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 4 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2005 Z wału napedzana jest pompa a my dozujemy ilosc oleju manetka i chyba niema zaleznosci od samych obortow tylko od naciagu linki i obrotow Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 4 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2005 Z wału napedzana jest pompa a my dozujemy ilosc oleju manetka i chyba niema zaleznosci od samych obortow tylko od naciagu linki i obrotow To zależy gdzie jest doprowadzany olej. Są 3 rozwiązania. Do gaźnikado krućcado skrzyni korbowejDruga sporawa że w niektórych motocyklach dozuje sie linką jak np dt 80 lc2 a w dt 125 juz tego nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
>DANIEL< Opublikowano 4 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2005 Druga sporawa że w niektórych motocyklach dozuje sie linką jak np dt 80 lc2a w dt 125 juz tego nie ma. I dlatego te dozowniki padają co są w dt 80 lc2, a te co w dt 125 nie :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 4 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2005 Masz strzalek racje mowilem o dozowniku w dt80 i tam podawany olej jest do gaxnika co i tak po przymknieciu przepusticy nic nieda bo nic oleju niebedzie pchalo :) ogolnie to w tej dt80 tyle jest bezsensownych patentow ze ho ho ;) Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 4 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2005 Druga sporawa że w niektórych motocyklach dozuje sie linką jak np dt 80 lc2 a w dt 125 juz tego nie ma.Hmmm ale przeciez w DT125r tez chyba idzie linka do mechanizmu dozownika (z tego co pamietam) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 4 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2005 Strzalek_t napisał: Druga sporawa że w niektórych motocyklach dozuje sie linką jak np dt 80 lc2a w dt 125 juz tego nie ma. Hmmm ale przeciez w DT125r tez chyba idzie linka do mechanizmu dozownika (z tego co pamietam) A no faktycznie chyba jest linka - przepraszam za wprowadzenie w błąd ( najlepszym sie zdaża :) ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 4 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2005 A no faktycznie chyba jest linka - przepraszam za wprowadzenie w błąd ( najlepszym sie zdaża )HEhehe ja pamietam bo jeszcez niedawno mi sie walał po garazu dozownik od Dt'tki' date=' a linka jeszcze lezy na regale :-D( najlepszym sie zdaża ) Skromniutki :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PomyK Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 Zobacz sobie na klocki...stan klocków i wtedy zobaczysz stan zużycia i zobaczysz którym częściej hamujesz :) ,oczywiście to jak wymienisz klocki odrazu przód i tył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 Zobacz sobie na klocki...stan klocków i wtedy zobaczysz stan zużycia i zobaczysz którym częściej hamujesz ' date='oczywiście to jak wymienisz klocki odrazu przód i tył.[/quote']I musze byc identyczne modele o identycznej twardosci itp :) . Pozatym i tak to sie cienko sprawdzi bo przodem moze mocniej hamowac, pozatym na przod ida wieksze obciazenia ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filu Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 Zobacz sobie na klocki...stan klocków i wtedy zobaczysz stan zużycia i zobaczysz którym częściej hamujesz ' date='oczywiście to jak wymienisz klocki odrazu przód i tył.[/quote']I musze byc identyczne modele o identycznej twardosci itp :D . Pozatym i tak to sie cienko sprawdzi bo przodem moze mocniej hamowac' date=' pozatym na przod ida wieksze obciazenia ;'] Ja tam hamuje obydwoma hamulcami jednocześnie najczęściej przed przeszkodą. Prawie nigdy tylko przednim.Kiedyś ktoś mnie tak uczył i tak robie, pozatym to dla mnie logiczne dwa hamulce=podwójna siła hamowania.Oczywiście tylnim do wprowadzenia motocykla w poślizg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żubr Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 jak hamowanie to tylko przodem przy niewielkiej pomocy tyłu, zabrałem sie ostatnio za mały zimowy przegląd przy sprzecie, czysciłem lagi i przy zmienianiu opony aż sie przeraziłem gdy zobaczyłem w jakim stanie były moje przednie klocki :? od razu kupiłem tez tyl ale ku mojemu zdziwieniu tył był całkiem spoko co potwierdza sposób hamowania :D a tak na marginesie na jakich klockach jeździcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.