Skocz do zawartości

rozrząd górno-dolny


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

wczoraj w empiku czytałem książkę o polskich motocyklach z lat 1918-1945 (chyba... :roll:). znalazłem tam prototypowy motocykl z czterosuwowym silnikiem jednocylindrowym o pojemności 500ccm, z rozrządem górno-dolnym 8O . że się tak spytam prosto z mostu: jak to działa?? w książce nic o tym nie napisali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś, gdzieś widziałem rysunek silnika, w którym jeden zawór był w cylindrze, a drugi w głowicy - takie pomieszanie układu dolno- i górnozaworowego. Teraz nie wiem, w której książce/piśmie to było :? Może o to chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie wszystkie firmy motocyklowe stosowały taki rozrząd na początku 20 wieku. Technicznie jest to rozwiązane w ten sposób że zawór wydechowy jest w cylindrze napędzany krzywką z bloku w układzie SV czyli dolny a zawór ssący jest w głowicy napędzany drugą krzywką i długim popychaczem w układzie OHV.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...