wieczny student Opublikowano 21 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2005 wczoraj w empiku czytałem książkę o polskich motocyklach z lat 1918-1945 (chyba... :roll:). znalazłem tam prototypowy motocykl z czterosuwowym silnikiem jednocylindrowym o pojemności 500ccm, z rozrządem górno-dolnym 8O . że się tak spytam prosto z mostu: jak to działa?? w książce nic o tym nie napisali... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 21 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2005 Kiedyś, gdzieś widziałem rysunek silnika, w którym jeden zawór był w cylindrze, a drugi w głowicy - takie pomieszanie układu dolno- i górnozaworowego. Teraz nie wiem, w której książce/piśmie to było :? Może o to chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 21 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2005 Prawie wszystkie firmy motocyklowe stosowały taki rozrząd na początku 20 wieku. Technicznie jest to rozwiązane w ten sposób że zawór wydechowy jest w cylindrze napędzany krzywką z bloku w układzie SV czyli dolny a zawór ssący jest w głowicy napędzany drugą krzywką i długim popychaczem w układzie OHV. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.