Inhalt Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 Proszę osoby z doświadczeniem w tanich oponach uniwersalnych do enduraka o pomoc w wyborze. Mam XT600 i na wiosnę chcę założyć nowe opony do jazdy po szosie i lekkim terenie. Wiem mniej więcej jakie są wady i zalety tego typu opon (i że mają wielu przeciwników). Teraz jeżdżę na kostce i nie chodzi mi o porady typu "kup kostkę po zawodniku i lataj tylko po lesie".Ze względu na finanse w grę wchodzą trzy firmy, których ofertę znalazłem w sieci: Mitas, Maxxis i Haidenau. Heidenau bieżnik K60 (224 zł tył i 162 zł przód), ewentualnie bieżnik MFE99 (nieco droższy).Maxxis bieżnik M-6006 (258 zł tył i 191 zł przód).Mitas bieżnik E07 (226 zł tył i 178 zł przód). W porównaniu ("Motocykl") Maxxis do Continental TKC80 i Michelin, to tanie Maxxis M6006 wypadały bardzo blado, były śliskie na szosie itp. Ale nie stać mnie na Continental. Jeśli ktoś ma doświadczenie w ktorejś z tych trzech marek (albo zna inną tanią), to proszę o poradę. Zależy mi bardzo, żebym nie bał się pochylić w zakręcie na mokrym asfalcie. No i żeby dało się jechać po szutrach i piachu nie gorzej niż na Mitasach E07. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 ja mam w zapasie 2 x Michelin T66 z 97 roku bieznika malo co zostalo a one nadal trzymaja pieknie nawet na mokrym jak opisuje je producent V-max do 200 w tym 90% szosa 10 % lekki teren przeciez nie osiagasz wielkich predkosci na XTeku sadze ze zadko powyzej 120 wiec nie musisz miec opon sportowych a jesli szukasz opon szybkich z malym bieznikiem to zapomnij o terenie nie ma opon uniwerslanych albo asfalt albo teren co do mitasow toi jesli te szosowki sa takie same jak kostka to szkoda kasy nadaja sie jedynie do spalenia wiec lepiej kub firmowe ale uzywane albo lezakowane z powiedzmy 2000 - 2003 rok szukaj na Allegro kiedys spotkalem goscia co mial komplet malo uzywanych 2 letnich Metzeler Sahara 3 chyba za 250 zl ,to takie jak na linku wydaja sie najbardziej uniwersalne http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=71773812 oraz http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=72393965 np ja teraz uzywam kostki produkcji Chinskiej ktora i tak jest o wiele lepsza od mitasa przed chinszczyzna mialem Dunlopa i roznice w prowadzeniu moto sa ogromne na dunlopie w pelni kontrolowalem tylnie kolo na chinskim szmelcu nie dosc ze bieznik niknie w oczach to moto jest nieprzewidywalne Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inhalt Opublikowano 17 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 Nie osiągam wielkich prędkości. Nie chcę też opon typowo szosowych, tylko właśnie uniwersalne (zwane czasem dual sport - choć sportu w nich nie ma wcale :notworthy: ). Rzecz w tym, że bardzo źle czuję sią na asfalcie na kostce. Mam teraz na kołach i oczywiście w terenie trzymają super, na mokrej trawie nie da się jechać na normalnych oponach, a na kostce jest ok, ale na asfalt się nie nadają wcale. Drgania, hałas i uślizgi na mokrym i liściach już przy bardzo małych prędkościach. W tej chwili bezpieczniej czuję się na drodze szutrowej przy 80 km/h niż na asfalcie przy 60 km/h.Chcę zalożyć opony, które prócz lekkiego terenu nadają się na asfalt.http://www.motorad.pl/ek60r.htmlhttp://www.mitas.motocykle.pl/enduro.html (patrz E07)http://www.maxxis.dmkproject.pl/catalog/pr...products_id/896Pytanie tylko - które z nich są najlepsze i przede wszystkim najlepiej trzymają na mokrym? Co do używanych to boję się kupić, bo nie potrafię ocenić w jakim są stanie. Wiem po samochodowych, że opony wyglądające dobrze mogą mieć już popękany kord wewnątrz, bić na boki itd. A stare leżakowane miewają stwardniałą mieszankę. Może się mylę, ale jakoś wolę tańsze opony ale nowe. [ Dopisane: 17-11-2005, 13:40 ]Ta opona z allegro nie wygląda źle. Wolałbym jednak trochę więcej bieżnika za większą cenę. No i kwestia rozmiaru. Ja mam z tyłu 120/90-17 a tutal 130/80-17. Niby niewiele, ale niezgodnie z zaleceniami producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 jestes w bledzie ale twoja kasa twoje moto twoje zdrowie ja osobiscie wole zjechane micheliny od nowych mitasow kupuj z Allegro od osob ktore maja duzo pozytywow i daja gwarancje ze opona nie jest uszkodzona albo czasem sklepy moto maja takie kapcie sadze ze oni tez daja gwarancje porownaj sobie jazde na kostce mitas a dunlop wtedy zmienisz zdanie to samo bedzie na tanich nowych gumach a firmowych uzywkach Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 Mitasy to dawny Barumy. Opony produkowane na licencji Continentala. Kolega jeździł Transalpem na E-08 i bardzo sobie chwalił. I cenę i trwałość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 bo kolega nie jezdzil na firmowkach zapewne Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inhalt Opublikowano 17 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 jestes w bledzie... ja osobiscie wole zjechane micheliny od nowych mitasow Trudno powiedzieć, czy jestem w błędzie, bo skoro pytam, to znaczy, że nie wiem. Zależy mi właśnie na opiniach użytkowników, a takich z doświadczeniem (jak Nitomen) tym bardziej. Mam jednak pewne obawy - może niesłusznie.Poprzednio miałem na przodzie firmówkę Bridgestone i wcale nie wypadała rewelacyjnie na mokrym. Była już stara (2000 r) i dlatego nie mam przekonania do przechodzonych gum. Jeśli jednak znajdę na allegro coś fajnego, to czemu nie - zastanowię się wtedy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 sama cena mowi o oponie to ze mitas kosztuje 200 a michelin 500 o czyms swiadczy napewno nie o pazernosci firmy a o jakosc oponyjesli w okolicy sa sklepy moto to poszukaj tam opon napewno cos znajdziesz bo chyba Xt na kolanie nie jezdzisz :?: na kolach 18 na 21 Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TwisterZG Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 ze mitas kosztuje 200 a michelin 500 o czyms swiadczy napewno nie o pazernosci firmy a o jakosc opony Swiadczy o tym ze płacisz 150 zł. za napis.Jasne ze opony typu Pirelli,Michelin itp,itd są lepsze od Mitasa-niewiele.Nigdy nie miałem do czynienia ze zmianą opon w duzym enduro (nie powinienem zabierac głosu :?: ) ale maxxis jest bardzo twardą opona na teren górzysty (jesli mowimy tu o kostce) dlatego mało sie zuzywa.Co do opon szosowych spod loga Maxxisa moze byc podobnie ale na asfalcie ta twardosc nie pomoze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 haha to proponuje wsiac na cos co ma wiecej koni od DT i pojezdzic na kostce mitas i dunlop wtedy pogadamy do DT obojetnie co zalozysz to nie odczujesz roznicy bo jest za slaba Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TwisterZG Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 haha to proponuje wsiac na cos co ma wiecej koni od DT i pojezdzic na kostce mitas i dunlop wtedy pogadamy do DT obojetnie co zalozysz to nie odczujesz roznicy bo jest za slabaHaha jedziłem przez 5 miesięcy na yz 125 ktora ma zblizona moc do Twojego niezniszczalnego klr.Przejezdziłem 3 komplety opon (mitas,maxxis,dunlop).Roznica nie wielka.p.s to ze masz zjezdzonego klr z 89 roku a ja mam japonskiego komara to znaczy ze jestes lepszy?Haha dobre! :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 Haha jedziłem przez 5 miesięcy na yz 125 ktora ma zblizona moc do Twojego niezniszczalnego klr.Przejezdziłem 3 komplety opon (mitas,maxxis,dunlop).Roznica nie wielka. To chyba jakos lajtowo latac musiales :) :1. W mitasach sie jakos strasznie rwa kostki (zawsze jak widze mitasa w sprzecie uzywanym w terenie kostki sa powyrywane- wyjatek Strzalka KTM: nie wiem czemu ;) )2. Jakas gorsza przyczepnosc na szosie no i przod lubi czasem odjechac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 a ja bym polecił Heidenau K60 - zeszłoroczna trasa do Turcji pokazała co mozna na nich zrobić :) na asfalcie kładziesz się w zakrętach do szlifowania podnóżków (a w enduro o to nie łatwo) a w terenie dadzą radę - byle nie w błocie. Cena świetna i tylko jedna wada - ścieralność - tył wytrzymał 7000 km jazdy turystycznejpozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TwisterZG Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 wyjatek Strzalka KTM: nie wiem czemu Do tego dopisz moj i Aszukiego przypadek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robak Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 Tylna E 07 pękła mi na krawężniku, ale zrobiłem pózniej na niej troche km i nic specjalnego sie z tym nie działo :) na asfalcie nie narzekalem mimo agresywnego stylu jazdy , potrafiła sie sliznąć tylko na rondzie przy małej predkosci i ostrym przechyle, ale to byc moze wina asfaltu, bo kilka osob sie tam slizgało, nawet na szosowkach ;) o mokrym sie nie wypowiadam, bo nie mialem okazji jezdzic na takich, które dobrze trzymają, ale chyba nie było tragicznie ;) w terenie ..hmmm .. no cóż, to nie kostka , trzeba uważac na trawie i błotku :lol: ale do lajtowej, w miare wolnej jazdy nie bedzie chyba zła a jak wygląda sprawa z przednimii gumami to nie wiem :roll: tu juz cos bylo o mitasach:http://www.forum.motocyklistow.pl/viewtopi...highlight=mitashttp://www.forum.motocyklistow.pl/viewtopi...highlight=mitashttp://www.forum.motocyklistow.pl/viewtopi...highlight=mitas ps. a moze metzelery? tez sa dosyc taniepzdr Cytuj SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.