Skocz do zawartości

Problemy z akumulatorem


Mendoza
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W moim CX-ie zmieniłem 2 lata temu akumulator.Oryginalny 12V14Ah, nowy miał 12V,ale mniej Ah.Zauważyłem,że po pewnym czasie poziom elektrolitu spada, jakby się wygotowywał a bateria oczywiście szybko się rozładowywała. Teraz nie wiem, czy to przez inne parametry akumulatora, czy też mam walnięty regulator napięcia. Proszę o pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, Mendoza.

 

Napisz jaki akumulator masz teraz. Generalnie można powiedzieć, że elektrolit odparowuje nadmiernie, jeśli akumulator jest ładowany za dużym prądem, w stosunku do jego pojemności. Czyli: może być jedno i drugie :cry: . Napisz jaki masz ten aku obecnie.

 

Nara. QuadMan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokładnie. Na baterii pisze CB12AL-A, firma chyba Motor Power. Na pewno jest 12 V, pojemność 10 lub 12 Ah. Poprzedni był opisany SYB14L-A2, 12V, 14 Ah. Mówi ci to coś? Mnie niewiele ;) W każdym razie ubytki elektrolitu są dosyć gwałtowne. Kontrolowałem to regularnie i czasem przed wycieczką było OK, po wycieczce dużo mniej. A przecież ostro nie jeżdżę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz Mendoza, ciężko tak pomóc na odległość :cry: . Z tego, co piszesz, wynika, że rzeczywiście masz coś nie tak z regulatorem napięcia. Taka różnica pojemności akumulatora to pryszcz. Musisz zmierzyć napięcie na akumulatorze po odpaleniu moto i wkręceniu go na obroty ( myślę, że ok 4-5 tys wystarczy ). Możliwe są 2 przypadki:

 

1. Napięcie mierzone w warunkach jak wyżej wynosi 14 - 14.4 V. Regulator napięcia jest ok., wina leży po stronie akumulatora. Konkretnie może być zwarta cela. Jeśli jest zwarta tylko jedna cela, a pozostałe są w dobrym stanie, możesz tego nawet nie zauważyć. Tylko mi nie pisz, że akumulator jest nowy, sprawny itd., bo zwarte cele zdarzają się nawet w fabrycznie nowych akumulatorach.

 

2. Napięcie znacznie przekracza 14.2 V ( wynosi np 15 - 16V ) i do tego rośnie ze wzrostem obrotów silnika. Ewidentnie uszkodzony jest regulator napięcia. Musisz go wymienić ( ew. naprawić ), bo jeżdżąc dalej wykończysz szybko akumulator - ładowanie go zbyt dużym prądem na pewno mu nie służy :cry: ;) .

 

Jeśli nie masz czym tego zmierzyć, to podjedź do jakiegoś elektryka samochodowego i poproś, żeby Ci to zmierzył. Jeśli trafisz na normalnego gościa, to sprawdzi Ci to za dziękuje.

 

Nara. QuadMan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bazar na Bemowie koło 6 kwietnia. Na bazarach zawsze są opony. Duuużo opon. Stare, nowe, duże, małe, wąskie, szerokie, tanie i ... bardzo tanie. No, drogie też są.

 

Pozdrówka.

 

jeżeli masz szczęście i w nie wierzysz, możesz skorzystać z ogłoszeń w Śm i Motocyklu. Widziałem coś takiego: opony od 30 do 100 zeta. Wszystkie rozmiary ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpaliłem sprzęta!Co prawda na samochodowym akumulatorze,bo stary jest nieżywy, ale kręci. Co z regulatorem - nie wiem. Nie miałem za bardzo czym zmierzyć napięcia. Następnym razem pożyczę miernik od sąsiada i zobaczymy,co wyjdzie. Nowa bateria też się już ładuje. Tydzień mnie nie ma, ale w przyszły weekend powinienem wiedzieć już co i jak. Jeszcze tylko te opony i można zaczynać sezon! Dzięki za rady! Dam znać, co i jak i w razie czego poproszę o dalszą pomoc.

Pozdrowienia! I uważajcie na siebie! Moja mama mówi, że to niebezpieczna zabawa. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna sprawa... w czasie prób z ładowaniem i akumulatorami gdy silnik pracuje nie odłaczaj akumulatora od instalacji :!: Jeśli silnik zapali nawet na "zewnętrznym" aku to alternator sie wzbudzi i zacznie normalnie pracować a jak odłączysz wtedy akumulator to możesz spalić regulator albo nawet alternator który nie bedzie miał obciążenia. Wiem bo byłem swiadkiem takiego nieszczęścia :cry:

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Chyba wszystko w porządku. Nie zauważyłem na akumulatrze śladów po wyciekach. Mam nadzieję, że teraz wszystko będzie OK. Napięcia jeszcze nie mierzyłem, ale też nie jeżdżę wiele, bo muszę zmienić opony. Oby jak najszybciej!

Pozdrawiam i do zobaczenia na trasie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...