Mendoza Opublikowano 27 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2003 W moim CX-ie zmieniłem 2 lata temu akumulator.Oryginalny 12V14Ah, nowy miał 12V,ale mniej Ah.Zauważyłem,że po pewnym czasie poziom elektrolitu spada, jakby się wygotowywał a bateria oczywiście szybko się rozładowywała. Teraz nie wiem, czy to przez inne parametry akumulatora, czy też mam walnięty regulator napięcia. Proszę o pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QuadMan Opublikowano 27 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2003 Cześć, Mendoza. Napisz jaki akumulator masz teraz. Generalnie można powiedzieć, że elektrolit odparowuje nadmiernie, jeśli akumulator jest ładowany za dużym prądem, w stosunku do jego pojemności. Czyli: może być jedno i drugie :cry: . Napisz jaki masz ten aku obecnie. Nara. QuadMan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mendoza Opublikowano 28 Marca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2003 Nie wiem dokładnie. Na baterii pisze CB12AL-A, firma chyba Motor Power. Na pewno jest 12 V, pojemność 10 lub 12 Ah. Poprzedni był opisany SYB14L-A2, 12V, 14 Ah. Mówi ci to coś? Mnie niewiele ;) W każdym razie ubytki elektrolitu są dosyć gwałtowne. Kontrolowałem to regularnie i czasem przed wycieczką było OK, po wycieczce dużo mniej. A przecież ostro nie jeżdżę :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QuadMan Opublikowano 28 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2003 Widzisz Mendoza, ciężko tak pomóc na odległość :cry: . Z tego, co piszesz, wynika, że rzeczywiście masz coś nie tak z regulatorem napięcia. Taka różnica pojemności akumulatora to pryszcz. Musisz zmierzyć napięcie na akumulatorze po odpaleniu moto i wkręceniu go na obroty ( myślę, że ok 4-5 tys wystarczy ). Możliwe są 2 przypadki: 1. Napięcie mierzone w warunkach jak wyżej wynosi 14 - 14.4 V. Regulator napięcia jest ok., wina leży po stronie akumulatora. Konkretnie może być zwarta cela. Jeśli jest zwarta tylko jedna cela, a pozostałe są w dobrym stanie, możesz tego nawet nie zauważyć. Tylko mi nie pisz, że akumulator jest nowy, sprawny itd., bo zwarte cele zdarzają się nawet w fabrycznie nowych akumulatorach. 2. Napięcie znacznie przekracza 14.2 V ( wynosi np 15 - 16V ) i do tego rośnie ze wzrostem obrotów silnika. Ewidentnie uszkodzony jest regulator napięcia. Musisz go wymienić ( ew. naprawić ), bo jeżdżąc dalej wykończysz szybko akumulator - ładowanie go zbyt dużym prądem na pewno mu nie służy :cry: ;) . Jeśli nie masz czym tego zmierzyć, to podjedź do jakiegoś elektryka samochodowego i poproś, żeby Ci to zmierzył. Jeśli trafisz na normalnego gościa, to sprawdzi Ci to za dziękuje. Nara. QuadMan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mendoza Opublikowano 28 Marca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2003 Dzięki! Spróbuję to pomierzyć, jak tylko uda mi się staruszkę odpalić po zimie :-) Dam znać, co wyszło. A tak z innej beczki - nie wiesz, gdzie można dostać dobre i tanie opony?Pozdrawiam!TM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vx800 Opublikowano 28 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2003 Bazar na Bemowie koło 6 kwietnia. Na bazarach zawsze są opony. Duuużo opon. Stare, nowe, duże, małe, wąskie, szerokie, tanie i ... bardzo tanie. No, drogie też są. Pozdrówka. jeżeli masz szczęście i w nie wierzysz, możesz skorzystać z ogłoszeń w Śm i Motocyklu. Widziałem coś takiego: opony od 30 do 100 zeta. Wszystkie rozmiary .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam.b6 Opublikowano 29 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2003 cześćzwartą celę można namierzyć poprzez pomiar napięcia akumulatora,najlepiej na następny dzień po jeżdzie,Napięcie będzie zaniżone o jakieś 2,2V[zamiast 12.6 będzie 10,2]. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mendoza Opublikowano 30 Marca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2003 Odpaliłem sprzęta!Co prawda na samochodowym akumulatorze,bo stary jest nieżywy, ale kręci. Co z regulatorem - nie wiem. Nie miałem za bardzo czym zmierzyć napięcia. Następnym razem pożyczę miernik od sąsiada i zobaczymy,co wyjdzie. Nowa bateria też się już ładuje. Tydzień mnie nie ma, ale w przyszły weekend powinienem wiedzieć już co i jak. Jeszcze tylko te opony i można zaczynać sezon! Dzięki za rady! Dam znać, co i jak i w razie czego poproszę o dalszą pomoc.Pozdrowienia! I uważajcie na siebie! Moja mama mówi, że to niebezpieczna zabawa. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 1 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2003 Jeszcze jedna sprawa... w czasie prób z ładowaniem i akumulatorami gdy silnik pracuje nie odłaczaj akumulatora od instalacji :!: Jeśli silnik zapali nawet na "zewnętrznym" aku to alternator sie wzbudzi i zacznie normalnie pracować a jak odłączysz wtedy akumulator to możesz spalić regulator albo nawet alternator który nie bedzie miał obciążenia. Wiem bo byłem swiadkiem takiego nieszczęścia :cry: Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mendoza Opublikowano 6 Kwietnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2003 Nie wiem jaki mam alternator, ale dzięki za ostrzeżenie. Będę uważał. Maszyna ma ponad 20 lat, więc może to być stary typ. Jak wróci wiosna to będę eksperymentował dalej i dam znać co i jak. Pozdrowionka! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mendoza Opublikowano 12 Maja 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2003 Chyba wszystko w porządku. Nie zauważyłem na akumulatrze śladów po wyciekach. Mam nadzieję, że teraz wszystko będzie OK. Napięcia jeszcze nie mierzyłem, ale też nie jeżdżę wiele, bo muszę zmienić opony. Oby jak najszybciej!Pozdrawiam i do zobaczenia na trasie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.