Gość wojtekkkk Opublikowano 13 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2005 Witam szanownych forumowiczów. Chciałem zaczerpnąć informacji bardziej doświadczonych kolegów. Jestem zdecydowany na kupno nowego(tzn. używanego) moto. Wcześniej zrobiłem w sumie około 40 tyś. km. ETZ250. Chciałbym kupić coś w rozsądnej cenie (5-7tyś.PLN), najlepiej niekatowany (więc praktycznie każdy przecinak odpada), żeby można było spokojnie pojeździć kilka sezonów. Znajomi doradzają mi jedyny słuszny sprzet - czyli VFR750, wiadomo rozrząd na kołach, trwały silnik itp. Jednak (z tego co się orientuję), to za dobrą VFR'ę trzeba dać teraz (okres zimowy) około 10tyś. I tutaj moje pytanie: Jaki sprzęt moglibyście mi doradzić. Narazie boję się sprzętów typu ZXR, GSXR, itp. (Zerowe doświadczenie z japońcami) Rozważam Suzuki VX800, Yamaha XJ600 lub 900, lub .. no właśnie i tutaj co sądzicie o VFR400, czy również słynie z takiej trwałości jak jej siostra VFR750, jak droga jest eksploatacja itd. Jeszcze raz podkreślam, że ważne są koszty ekploatacji, czyli przeglądy, części , no i paliwo. No, jeśli ktoś dobrnął do tego momentu to już zasługuje na podziękowanie z mojej strony. A ja z niecierpliwością czekam na wszelkie opinie bardziej doświadczonych motocyklistów. Jeśli chodzi o VFR400 to znalazłem tutaj : http://www.allegro.pl/show_item.php?item=71090853Co sądzicie, jakie są opinie na jej temat i w jakiej cenie można kupić ???Z góry dzięki za zainteresowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buła Opublikowano 13 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2005 nie mam doswiadczenia z japońcami tak samo,ale majac takie pieniadze jakie napisałes poszukałbym jakiejs xj 600,teraz na allegro można zanlezc ładny egzemplarz,np.sprowadzny do rejstracji,czasami sie trafiaja a sprzet jest raczej niezawodny,zreszta na forum jest durzo posiadaczy xj i nie narzekaja,mam znajomego tez ma xj i jest zadowolony,najbardziej ze spalania,czesci tez hyba nie sa drogie,sprzet fajny,zreszta niech wypowiedza sie urzytkownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 13 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2005 Za takie pieniądze też bym ci proponował XJ 600.Po MZ moc jest wystarczająca,do turystyki się nadaje(o tym się dopiero przekonam w przyszłym sezonie)lepiej niż np.konkurencyjne 500ccm.Na XJ 900 to ci raczej nie starczy pieniędzy poza tym napewno spalanie byłoby większe(mi narazie nie jeżdżąc za szybko-100-120km/h moja XJ 600 spaliła ok 5-5,5l/100km ale narazie ucze się nią płynnie jeżdzić więc pewnie mniej też by potrafiła).A w 400ccm nie warto się według mnie pakować bo mają z reguły bardziej wysilone silniki,gorzej o częsci bo jest ich niewiele.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konował Opublikowano 13 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2005 A mniej wiecej z kąd jestes,dałbym ci kilka adresów do gości co handlują moto,pojedziesz oglądniesz pare,przewieziesz sie i wtedy zobaczysz co ci pasuje :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a!ntek Opublikowano 13 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2005 Uważam, że nie ma co zaczynać od jakiś tam wynalazków typu VFR i to jeszcze z silnikiem 400ccm. Najlepszy motocykl na początek przygody, mający już fajne osiągi, niezawodność, użytkowość na wysokim poziomie do Suzuki Bandit GSF 600. Za te pieniądze motocykl będzie młodszy i w przyzwoitszym stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtekkkk Opublikowano 13 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2005 Dzięki za zainteresowanie. Jestem z okolic Kolbuszowej - około 35km od Rzeszowa w kierunku na Radom. Jeśli poruszony został temat XJ600, to wytłumaczcie mi dlaczego Bandit - bardzo podobny przecież do XJ jest znaaaacznie droższy. No i co sądzicie jeszcze o VX800. Zawsze to V-ka, kardan, spalanie też chyba rozsądne, tylko nie wiem jak z trwałością itd. Może znajdzie się na forum jakiś posiadacz tego sprzętu. Dzięki za zainteresowanie i nadal czekam na wszelkie porady. :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 13 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2005 Jeśli poruszony został temat XJ600' date=' to wytłumaczcie mi dlaczego Bandit - bardzo podobny przecież do XJ jest znaaaacznie droższy. [/quote'] Bandit ma nowocześniejszy silnik(i do tego mocniejszy),ma także lepsze podwozie.Xj 600 to jest raczej konkurencja dla 500ccm(GS,CB,GPZ,ER)Co do VXhttp://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.php?t=34839http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.php?t=32409http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.php?t=22963Jak poszukasz na forum to jest tego więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtekkkk Opublikowano 13 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2005 OK, powiedzmy w motocyklu np.XJ600 lub VX800 z roku '93 jaki przebieg jest możliwy? Może pytanie jest śmieszne., lecz ja mając zwykłą ETZ250 przez 4 sezony natłukłem prawie 40tyś. Więc jeśli widzę XJ600 93 rok, 45 tyś to coś mi tutaj nie pasuje. A jeśli już mowa o przebiegu, to jakiego rzędu przebiegi wytrzymują te silniki? Czy faktycznie V-ki są bardziej wytzrymałe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 13 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2005 Ja mam 45tyś w XJ z 92 roku.Jest to możliwy przebieg-zależy ile kto jeżdzi(ja np.mało bo zawsze mi na paliwo brakowało :D )Ale jakby miała 92 i przebieg poniżej 30tyś to by było podejrzane(dla mnie).Z trwałością to wiadomo że czasami trzeba coś drobnego zrobić przy większych przebiegach ale jak był zadbany to przebiegi powyżej 100tyś km nie powinny być problemem dla obu tych motocykli.A trwałość motocykla głównie zależy od użytych materiałów w silniku,wysilenia silnika,sposobu eksploatacji a nie tego czy to V czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyss Opublikowano 14 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2005 witam średnio trzeba zakładać że przebieg roczny to 10 tkm i z takim nastawieniem podchodzić do oględzin. Do tego dopasowujesz resztę - stan elementów ( podnóżki, tarcze, manetki, ślizg łańcucha) i najważniejsze .. "oddźwięki" towarzyszące pracy silnika. Może rzeczywiście trafiają się okazje czyli r.90 i przebieg 30 tkm ale jak powiedział znany polski uczony " okazji nie ma...".W Polsce i nie tylko ( niemcy też kręcą) mamy ogłoszeniowe prawo par. Murphiego - przebieg po 3 latach życia motocykla maleje proporcjonalnie w stosunku do lat i ilości właścicieli. Przebiegi w XJ 600 '93 bo o tym mogę coś powiedzieć - mogą być bardzo duże ( znam przypadek ponad 150 tkm przebiegu w motocyklu kumpla a i chodzi nadal perfekt i zużycie oleju jest w normie, zawdzięcza to długiemu użytkowaniu w DE w wersji zdławionej i systematycznej wymianie elementów jej podlegającej. Choć nie raz mu mówiłem - weż ty cofnij ten licznik dla własnego dobrego samopoczucia. nie szukaj starych wynalazków ..VFR, XV.. cześci to tego mało, użytkowników też, pózniej sprzedać ciężko. Polecam szczególnie wersję xj 600 po 98 roku, to już jest naprawdę dobry motocykl o dopracowanej konstrukcji, cześci w h.. no i przebiegi mają sensowne. bandit - oczko wyżej od Xj ale dobrego egzemplarza nie kupisz za te pieniądze. pzdr.paweł blacktdm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 15 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2005 Moja Xja Diversion z 91 roku gdy ją kupowałem miała 28 tys przebiegu i był prawdziwy (moto wygladało jak nowe :twisted: ) wczesniej kobitka jeżdziła nią w niemczech takze takie przebiegi są realne,ale trzeba miec szczęscie żeby trafić na taki okaz.Nie wszyscy używają motoru jako jedynego środka transporu.Kolega pół roku przedemną kupił z 94 roku swoją xj 600n i miała 31 tys przebiegu, w serwisie powiedzieli że silnik jak nowy.... Pozdro 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.