Tylik Opublikowano 10 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2005 Witam wszystkich.Mam problem z moją honda nsr 125 r z rocznika 98' że nie mogę jej odpalić i nie wiem co jest tego przyczyną :? Aku ostatnio był ładowany, świeca w ok stanie (iskra jest jak spr.), wacha w baku jest - silnik kręci normalnie ale nie chce załapać/odpalić :?: Nie wiem czy może nie jest to przyczyna sytuacji jaka przydarzyła mi się w piątek jak jechałem na 5 biegu i wrzuciłem 6 bieg to moto nie wiadomo czemu zgasło - jak zgasło wziołem zmieniłem pas żeby nie zajeżdżać komuś drogi i zredukowałem ponownie na 5 bieg i moto normalnie odpalił i normalnie dalej jechał i wkręcał się na obroty tylko jedyne co po tym zgaszeniu się moto przy zmianie biegu zmieniło było to że na niskich obrotach (w nerce utrzymują się w granicach 1-1,5 tys. obr) moto poprostu gasł (na luzie oraz na biegu przy wciśniętej klamce sprzęgła) i trzeba było co chwila gazować manetką by nie zgasło. Jak się później okazało (tego samego dnia) po wyjęciu świecy musiała ona chyba stuknąć w tłok w czasie zmiany biegu na 6 ponieważ elektroda (czy jak tam to się nazywa ;)) była zbita oraz na tłoku jest i góry lekki ślad - ale moto normalnie na niej odpalał w czasie jeżdżenia po południu taksamo jak i po przyjechaniu do domu i włożeniu nowej świecy - pod wieczór chciałem wyjść (tego samego dnia) pojeżdzić to nie wiadomo z jakiej przyczyny moto nie chciał już odpalić ani na 2 nowych świecach ani na starej zbitej.. i do tej pory nie chce mi odpalić i nie wiem co jest tego przyczyną :) Z góry dziękuje za pomoc :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tm85 Opublikowano 10 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2005 Obstawiam że strzelił pierścień i (lub) tłok, membranka raczej nie skoro było uderzenie w świecę. Typowym objawem jest nagłe gaśnięcie na wolnych obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 Sprawdzilbym kompresje to przede wszystkim, ponadto troche zastanawia mnie dlaczego akurat tlok ci walnal w swiece przy redukcji i skad czerpiecz te informacje :?: Zmiana biegow nie ma tu nic do rzeczy, tlok moze spotkac sie ze swieca w przypadku wyrobienia lozysk korbowych, ale jakie to musilyby byc luzy :roll: no chyba, ze uzywasz swiec z dlugim gwintem :D Jezeli swieca zetknela sie z tlokiem i jak mowisz jest slad na tloku, tylko niewiem jak przy zalozonej glowicy to zaobserwowales, chyba ze jakims boroskopem dysponujesz :lol: to nie ma bata zeby nie zmostkowac elektrod swiecy, a to ze silnik pracowal to chyba tylko przez to, ze poprostu ma ona przebicie i ''lewa'' iskre dawala :?: Jak juz mowilem pierwsze co to sprawdzilbym kompresje ona wszystko ci powie o stanie silniczka...:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tylik Opublikowano 11 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 Świeca miała takiej długości gwint jak trzeba tylko sama elektroda była odrobine dłuższa ale było przez 1,5 sezonu wszystko ok na niej..Ślad na tłoku od góry zauważyłem przy założonej głowicy przez dziurkę od świecy gdzie się ją wkreca 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nsr125 Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 A jaka to jest świeca? Czy to jest rekomendowana do NSR 125 - czyli NGK Br9ecs? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tylik Opublikowano 11 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 Niestety nie ponieważ na NGK BR9ECS kiedyś chciałem zmienić świece by była lepsza założona (więc kupiłem nówke) to nie wiadomo czemu po odpaleniu moto zaraz się ona zalewała :?: (ona ma krótką elektrodę). Pozostałem więc na tej świecy która miałem przy kupnie moto czyli Iskrze FE65 PS SUPER (i się już nie zalewała przez to że miała odrobinę dłuższa elektrodę) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nsr125 Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 Dokładnie miałem to samo, ale nie jest to normalny objaw, bo BR9ECS jest świecą rekomendowaną dla silnika NSR125 - i raczej na takiej powinno się jeździć... U mnie pomogła regulacja dozownika oleju - po tym zabiego już wszystko było ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tylik Opublikowano 11 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 Czyli wystarczyła sama regulacja dozownika oleju by świeca ta NGK się nie zalewała i działała ok ? Gdzie się dokładniej reguluje ten dozownik oleju i czy sam jakoś regulowałeś czy powierzyłeś to komuś lepiej znającemu się ? :D - tak pozatym to i tak narazie mi to się nie przyda bo mam jak widać problem z samym odpaleniem .. :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 Iskrze FE65 PS SUPER kurde... ja nie wiem czemu, ale co ktos kupi sobie NSRke to ma w niej iskre... i ja tak mialem przy hondzie NS1. mam teraz jakas sportowa swiece Brisk, ale wczesniej tez smigal na iskrze... moim zdaniem sprawdz czy masz odpowiewtrzony dobrze gaznik!!! w komorze plywakowej jets taka srubka, jak ja wykrecisz to zleci powietrtze, waha i sie odpowetrzy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilvov Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 Niestety nie ponieważ na NGK BR9ECS kiedyś chciałem zmienić świece by była lepsza założona (więc kupiłem nówke) to nie wiadomo czemu po odpaleniu moto zaraz się ona zalewała :?: (ona ma krótką elektrodę). Pozostałem więc na tej świecy która miałem przy kupnie moto czyli Iskrze FE65 PS SUPER (i się już nie zalewała przez to że miała odrobinę dłuższa elektrodę) szynyna_89 (ziooom :D ) miał ngk, ale cos tam z nią było, że wymienił na iskre... było gites przez dużo kilometrów... i tłok stanął przy 10 000obr/min na 6biegu co doprowadziło do wyczyszczenia jego portfela na ponad 2000zł... mowił coś, że jakiś pierdół się oderwał od świecy i narobił kaszany, ale nie chciałem w to wierzyć :D potem ktoś pisał tu na forum o podobnym przypadku [tez nsr i też iskra] :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nsr125 Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 Dozownik oleju reguluje się z prawej strony silnika - pod niewielką pokrywą pompka olejowa/dozownik. Zresztą sam łatwo powinieneś dojść, gdzie - wystarczy, że zobaczysz jak biegnie linka od zbiornika oleju (łączy zbiornik z dozownikiem). Reguluje się go naciągiem linki - czyli im linka jest luźniejsza, tym mniej oleju dostaje silnik. Zatem powinieneś tę linkę poluzować trochę... Najlepiej tak, aby po przekręceniu manetki gazu dozownik się cały "nie zamykał". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tylik Opublikowano 11 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 Acha dzięki :D - pokombinuje tam u siebie z tym. szynyna_89 (ziooom :D ) miał ngk, ale cos tam z nią było, że wymienił na iskre... było gites przez dużo kilometrów... i tłok stanął przy 10 000obr/min na 6biegu co doprowadziło do wyczyszczenia jego portfela na ponad 2000zł... mowił coś, że jakiś pierdół się oderwał od świecy i narobił kaszany, ale nie chciałem w to wierzyć :D potem ktoś pisał tu na forum o podobnym przypadku [tez nsr i też iskra] Czyli wychodzi na to Kil|vov że trzeba wszystkim posiadaczom nsrek odradzić posiadania/zakładania Iskry w nsrkach jeśli nie chcą mieć niezłego kipiszu z silnikiem :? U mnie też niewiadomo czy to nie przez polską Iskre ta akcja 8O - siem okaże jeszcze :? i tego się boje najbardziej :? Co do szynyna_89 to co on tam u siebie wymieniał że ponad 2 tys. 8O Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trajka66 Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 A ja wogole nie rozumiem jak mozna do nsr zamontowac iskre 8O . Czytajcie serwisowki nawet jak wam nie dziala na BR9ECS to zawsze macie alternatywe w postaci NGK10ES (ktora kosztuje 15 zyli ,a br9 - chyba 34). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilvov Opublikowano 12 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2005 Co do szynyna_89 to co on tam u siebie wymieniał że ponad 2 tys. cylinder, tłok, pierścienie, wał [czyli 'norma'] + sprzęgło spalone + jakieś gowienko sie oderwało i rozwaliło jakąś pompe :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tylik Opublikowano 12 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2005 zawsze macie alternatywe w postaci NGK10ESDobrze wiedzieć - bo do tej pory o tej NGK10ES nie wiedziałem i nic nie słyszałem że można zamiast NGK BR9ECS zakładać jak nie działa..Co do cen to zgadza się. Kil|vov: Czemu wał to norma ? (nie zabardzo z tym wiem czemu :D ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.