merfi Opublikowano 21 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2005 Czy osadzenie sprzęgła na wale ma wpływ na jego działanie?? chodzi mi o to czy stożek jest zuzyty i wtedy sprzęgło bedzie osadzaone troche głębiej i może nie rozsprzęglać dobrze Jesli ktoś coś wie na ten temat proszę o pomoc A efekt tego mam taki że zgrzytają mi biegi I jeszcze jedno pytanko czy podczas rozłączenia sprzęgła coś w skrzyni biegów się obraca czy skrzynia jest wtedy w spoczynku ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 21 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2005 hmmm.... myśle z wina lezy gdzie indziej :) Skrzynia w motocyklu to nie samochodowa skrzynia biegów ! Każda zmiana ma być szybka i pewna !! Dokonywana przy obrotach przynajmniej 4000-5000:) Taka natura tych sprzetów ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
merfi Opublikowano 21 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2005 Czyli jaka jest przyczyna tych zgrzytających biegów?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herflik Opublikowano 21 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2005 czeeee Jak na moją glowe to osadzenie (a raczej jego glebokosc ) nie ma zadnego znaczenia ... a to z tego powodu ze nawet przy bardzo zużytym stożku różnica w głębokosci osadzenia bedzie w granicach dzisiątych milimetra .Inna sprawa jezeli masz cos kombinowane z wałem , tzn toczony ten stozek albo cos w tym guscie , ale jakos nie bardzo sobie to wyobrazam :) Druga sprawa .. sprzegła w kąpieli olejowej mają to do siebie że nawet przy pełnym wysprzegleniu przenoszą część momentu obrotowego (z powodu lepkosci oleju ) co owocuje tym ze skrzynia praktycznie cały czas jest w ruchu .I wreszcie zgrzytanie ... wyreguluj sprzegło :!: to po pierwsze , jezeli w dalszym ciągu skrzynia będzie zgrzytać to awarii uległ mechanizm zmiany biegów ew. wodziki pozdrawiam herflik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
merfi Opublikowano 22 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2005 Witam Herflik a moze masz jakies wskazówki jak usunąc dolegliwość zgrzytającej skrzyni Popzdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 22 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2005 poprostu przejedz sie tak jak cuii mówiłem i wtedy będe wiedizał co jest :) niema nic do tego stożek dlaczego regulacja ma zapas ponad 3mm ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
merfi Opublikowano 22 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2005 Tzn jak mam się przejechać i na co zwracać uwage??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herflik Opublikowano 22 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2005 czeeee 1.Czy sprzegło w Twoim sprzecie ciągnie ? tzn czy stojąc w miejscu (oczywiscie olej w skrzyni powinien byc rozgrzany ) , po wrzuceniu jedynki czujesz ze motorek "chce" juz jechac pomimo wcisnietego sprzegła?Jeżli tak - podciągnij trochę sprzegło (nie wiem jaki wytwornia zaleca luz na klamce dla Mz wiec nie powiem Ci ile podciągnąc - serwisówka w łapę i reguluj)Jeżeli nie - to juz mówiłem ze albo automat zmiany biegow , albo wodziki(choc w obu przypadkach oprócz zgrzytania pojawilo by sie jeszcze wypadanie biegów ) , a to juz sie wiąże z rozbiórką silnika pozdrawiam herflik ps. napisz jeszcze czy to zgrzytanie pojawilo sie po wymianie jakiejs czesci (a moze oleju) czy poprostu tak samo z siebie ? ew. z taką przypadłoscią sprzet kupiłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 22 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2005 musicie w końcu zrozumieć ze sprzegło za przeproszeniem gówno ma do skrzyni biegów podczas jazdy :) Dlaczego a to dlatego ze skrzynia i tak sie obraca, moc jest przenoszona od tylnego koła wiec nie dużo daje wciśnięte sprzegło!! Na co zwracaćuwage na to jak wchodza biegi ;) Pamiętajcie !! Silnik potrzebuje obrotów do życia !! MZ 250 trzeba tryzmać od 3 do 6 tys :P Biegi mozna przełaczac od 4,5 tys !! Nalezy to robic sprawnie!! Inaczje wszystko szlag trafi :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herflik Opublikowano 22 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2005 czeee Sprzegło nie ma nic do zmiany biegow ? ... pozwol ze opowiem Ci historyjke na dobranoc ;) jakis rok temu ,jak jeszce jezdzilem Junakiem na zwyklym oleju silnikowym w komorze sprzegla, to po kilkunastu kilometrach jak motorek złapał już temperaturę (i spuchło sprzeglo)żeby zmienic bieg w którą kolwiek stronę trzeba było urzyć albo 5 kg młotka albo tak idealnie zgrac obroty wałków w skrzyni ze praktycznie otrzymywalismy zmiane bez sprzegła (o wrzuceniu luzów nawet nie było co marzyć :) )... po zmianie oleju na ATF sprzeglo przestalo puchnąć i biegie wchodzą jak w masło ....... any sugestions ? pozdrawiam herflik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buła Opublikowano 22 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2005 sprzegło za przeproszeniem gówno ma do skrzyni biegów podczas jazdy tu zgadzam się z herflikiem,sprzęgło podczas jazdy jest tym co przenosi napęd,czyli łączy skrzynie z wałem i jeżeli jest wyeksploatowane to mozliwe że biegi będą strzelały podczas zmiany,Czyli jaka jest przyczyna tych zgrzytających biegówjeżeli sprzęgło ci nie ciagnie a biegi strzelają,to mozliwe że masz cos z wodzikami lub automatem,jest jescze opcja zurzytych tarcz sprzegłowych.po zmianie oleju na ATF sprzeglo przestalo puchnąć i biegie wchodzą jak w masło takze słyszałem o zastosowaniu takiego oleju i jest lepiej niz na zwykłym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk Opublikowano 22 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2005 Czy osadzenie sprzęgła na wale ma wpływ na jego działanie?? Na jego dzialanie (wysprzeglanie) nie ma wplywu. Jednak ma wplyw na warunki przenoszenia napedu z walu na kosz sprzegla. Przypadki tzw. "obrocenia sie stozka na wale" moga nastapic w sytuacji gdy:1. Stozek bedzie na tyle zuzyty, ze spowoduje to calkowite scisniecie podkladki sprezystej znajdujacej sie na wale pod koszem sprzegla2. Nakretka trzymajaca sprzeglo na wale (ta ze slimakiem napedu obrotomierza) oprze sie o koncowke czopu walu uniemozliwiajac prawidlowe docisniecie sprzegla (Mialem to ostanio u siebie, nakretka jest tak nieszczesliwie skonstruowana, ze posiada zmienna srednice otwou wewnetrznego. Jest to o tyle trudne do zdiagnozowania, ze moze sie wydawac iz sprzeglo dobrze siedzi na wale, bo nakretka jest mocno dokrecona, a w rzeczywistosci okazuje sie opor przy dokrecaniu wystapil dlatego ze nakretka zaparla sie o czop walu. Podkladka pod nakretke zalatwila sprawe.)3. Nakretka trzymajaca sprzeglo jest za slabo dokrecona. chodzi mi o to czy stożek jest zuzyty i wtedy sprzęgło bedzie osadzaone troche głębiej i może nie rozsprzęglać dobrze Nie, nie ma to znaczenia.Jesli ktoś coś wie na ten temat proszę o pomoc A efekt tego mam taki że zgrzytają mi biegi Najprawdopodobniej przyczyna jest ciagnace sprzeglo:- zle wyregulowane- zbyt gesty olej w silniku- rozne dlugosci sprezyn sprzegla- zuzyty wielowypust zabieraka sprzegla (tarcze maja wtedy ograniczona swobode przemieszczania sie wzdluz osi walu)I jeszcze jedno pytanko czy podczas rozłączenia sprzęgła coś w skrzyni biegów się obraca czy skrzynia jest wtedy w spoczynku ???Jakby sie nie obracalo to niemozliwe byloby wrzucanie biegow. Skrzynie motocyklowe z kolami zebatymi stale zazebionymi (m.in. MZ) sa tak skonstruowane, ze aby wlaczyc bieg musza zazebic sie kly znajdujace sie na powierzchniach czolowych kol zebatych. A wiec jezeli 2 znajdujace sie obok siebie na walku kola nie obracaja sie wgledem siebie i trafia na siebie klami, to bieg nie "wskoczy" (zauwaz, ze podczas postoju nie zawsze mozna wrzucic bieg bez lekkiego pchniecia moto w przod lub tyl). (Inna sytuacja jest w samochodowych skrzyniach biegow, gdzie do wlaczenia biegu wymagane jest wyrownanie predkosci obrotowych kol, ktore maja zostac zazebione (dlatego stosuje sie synchronizatory)). W silnikach motocyklowych podczas rozlaczania sprzegla (mokre sprzeglo nie rozlacza sie nigdy calkowicie jak juz ktos wczesniej napisal) walki w skrzyni i kola zebate nadal sie obracaja z roznymi predkosciami, co jest przyczyna zgrzytania przy przelaczaniu. Podczas przelaczania biegow (w chwili pomiedzy wylaczeniem jednego biegu i wlaczeniem kolejnego) zarowno strony wejscia do skrzyni biegow jak i od strony wyjscia (zebatka zdawcza) caly czas mamy roznice w predkosciach obrotowych poszczegolnych kol. I teraz caly pic polega na tym zeby tak dobrac predkosc na wejsciu i predkosc na wyjsciu ze skrzyni aby zmiana biegu byla mozliwie jak najplynniejsza. A odbywa sie to poprzez odpuszczanie gazu przy przelaczaniu biegow w gore i dodawaniu gazu (tzw. przegazowki) przy przelaczaniu biegow w dol. Tak wiec "bezbolesne" (pozbawione zgrzytow) przelaczanie biegow mozna uzyskac nawet bez uzycia sprzegla, jedyne co trzeba zrobic to odpowiednio trafic w obroty (kwestia wyczucia). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 23 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2005 Po nacisnieciu sprzęgła moc dalej jest przenoszona przez cały czas obracajacy sie wałek zdawczy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brugi Opublikowano 23 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2005 No priorytetowe, jak zle założysz to Ci sie zrabie sprzegło lub wał, tak jak mi :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
merfi Opublikowano 23 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2005 Czyli cignięcie sprzęgła może być spowodowane złą lepkością oleju bo jak odpale motocykl i jest na podstawce centralnej i na luzie to mi się tylnie koło obraca czy to jest normalne ? A czy w skrzyni przez zbyt gęsty olej może coś żle chodzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.