Skocz do zawartości

Yamaha MT 01 ( MT01, MT-01 )


Rekomendowane odpowiedzi

Temat ślizgającego sprzęgła przerabiałem przez rok. Rozebrałem pomierzyłem wszystko mikrometrem: Tarcze 3,02mm, przekładki 1,97mm, czyli cały zestaw jak nowy, nic nie przypalone więc wymieniłem tylko sprężyne, której wymiar odbiegał od wymiarów z serwisówki. Kupiłem EBC niby twardsza i takie tam, ale efekt żaden bo po tygodniu sprzęgło dalej się ślizgało. Przez cały sezon szukałem rozwiązania, na zachodnich forach do MT, a przede wszystkim do Vmaxa bardzo wiele osób dokłada drugą sprężyne, można też ściągnąć ze stanów akcesoryjny docisk Barnett na zwykłe sprężyny (ok 1000zł). Doczytałem również, że Yamaha wypuściła grubsze przekładki stalowe w celu regulacji grubości całego stosu no i poszedłem w tym kierunku, ale dokupiłem jeszcze oryginalną sprężynę i gęstszy olej Bel Ray, więc ostatecznie nie jestem pewny czy same przekładki dały by ostateczny efekt. W każdym razie cały bieżący sezon mam spokój. W serwisówce od Vmaxa (to samo sprzęgło co MT) jest oznaczone ile ma mieć cały stos. Jak byś potrzebował to mam jeszcze niepotrzebnie kupiony 1 Kpl tarcz i przekładek. Tarcze EBC, przekładki oryginalne.

 

Mi na Pilot Power 2ct jak i Pilot Sport po 6000 robi się slik (oczywiście żadnego palenia gumy). A w tym sezonie na Z6 przy podobnym przebiegu jest połowa więc dla mnie bomba. A wydłubałem ją gdzieś na allegro, z tym że rocznik był 2009 więc miała 4 lata. Ale moje zdanie to lepszy 4 letni leżak niż używka.

 

Ale elaborat mi wyszedł :P

Edytowane przez BruusZX6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki wielkie dzięki za szybkie info. Zacznę może od najtańszego rozwiązania i wymienię olej. Też myślałem, żeby wymienić na BEL RAY półsyntetyczny 15W50 (może silnik troszku się uciszy :biggrin: ) bo słyszałem, że te popularne oleje typu MOTUL, CASTROL są podrabiane.
Tak czy siak, będziemy w kontakcie. Jeszcze raz dzieki i pozdrawiam.

Edytowane przez Gazol77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w swojej coś około 35 tyś km i już dwa razy trzeba było dobierać się do sprzęgła. Pierwszy raz coś przy 10 tyś km wymieniona była jedna lub dwie tarcze plus przekładki, a w tym roku wymieniałem kompletne sprzęgło.. Żadne wymiany oleju nie pomogły, a dodam, że sprzęgło ślizgało się tylko przy większych prędkościach i dużym obciążeniu (i to nie zawsze).

Co do opon to po kilku sezonach jazdy na Pilot Power 2CT przesiadłem się na Metzeler Roadtec Z8 Interact i jestem zachwycony. Po pierwsze na deszczu nie ustępują Pilot Powerom, po drugie w szybkich zakrętach przy mocnym złożeniu motocykl jest o wiele bardziej stabilny i lepiej trzyma obrany kurs to do tego po 4,5 tyś km jest jeszcze około 50% bieżnika na tylnej oponie, a do zawalidróg nie należę.. :)

Edytowane przez zsakul1978
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie michelki puki co machneły 7 tyś.km. zaliczyły 3,500 km po winklach w Alpach i gitarra :)i jeszcze polatają :) a co do sprzęgła np. u mnie , to mój MTuś ma machniete już 42 tyś.km. i jest wszystko lala . Aha olej mam zalany Bel Reya taki jaki zaleca producent 20W 50

 

pj6b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie telepatia, właśnie miałem wbić na forum, że poszukałem takiej oliwy do KODO i spytać się czy się nada, a tu kolega TRUFEL zamieścił takie info. Wielkie dzięki, zaraz dzwonię, kupuję i wymieniam i opiszę Wam czy pomogło.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmigałem na tym oleju poprzednim MTekiem,śmigam i aktualnym i wszystko jest wporządku więc też polecam z czystym sumieniem :biggrin:

Kolego Gazol77 widze,ze też jesteś z Wielkopolski,napisz skąd dokładnie,może mamy do siebie niedaleko?

Edytowane przez maciej MT01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie,nie o sprzedaniu niema mowy,narazie są plany co by tu zmienic,ale coś ostatnio pomysłów mi brak,a wydechy już mam spowrotem oryginalne bo troche sie oduczyłem od hałasu i te nowe sa dla mnie troche za głośne :biggrin:

Widzę, ze jednak wydechy na sprzedaż na Allegro? Co było takiego specyficznego w przeróbce wydechow dla RP18? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,tak wydechy wystawiłem na chwile :biggrin: A co jest specyficznego w RP18,więc tak wizualnie wydechy nie różnią sie niczym,pierwszą różnice zobaczysz patrząc od strony kolektora do środka wydechu,RP12 ma kata z bardzo dużymi otworami tak,że mniejsza mucha przejdzie bez problemu :biggrin: natomiast kat w RP18 jest bardzo gęsty.Pozatym sterowanie EXUPem w RP18 odbywa sie całkiem inaczej niż w RP12,18stka jak pracuje na wolnych obrotach czy nawet jak gazujecie na postoju,ma zawór zamknięty,dopiero jak tylne koło zacznie sie kręcic(a właściwie to skrzynia)to EXUP sie otwiera i wydechy zaczynają grac naturalnym dla siebie głosem.Kolejna różnica to taka,że RP12 ma norme emisji spalin euro2 a RP18 ma euro3.Podsumowójąc przerobiłem już cztery komplety wydechów do RP12 i wszystkie w ten sam sposób i efekt był zawsze powalający :biggrin: w ten sam sposób zrobiłem wydechy do RP18 i okazła sie lipa,basu nie było zbytnio za to hałas masakryczny,było tez czuc lekki spadek mocy.poszedłem w tym kierunku dalej zrobiłem całe wnętrze wydechu w inny sposób,pod nadzorem Edzia z Edhaudta wpakowałem tam tyle różnych materiałów,że wydechy już do lekkich nie należą,ale zaczeły grac tak jak powinny,jest mocny bas,hałasu jest o wiele mniej,moc powiedziałbym,że napewno nie spadła a odczucia są nawetna plus.Jestem ciekaw jak te wydechy by grały w tej wersji w RP12 więc jeżeli jest jakiś chętny to można to wypróbowac.Łosz kurna,ale żem sie rozpisał :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...