GAWE? Opublikowano 2 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2005 Witam Mam od niedawna JAWE jak wyzej. Rok produkcji 1973 wiec mozna powiedziec ze zabytek. Stala sobie dobrych pare a moze nawet parenascie lat w garazu. I tu koniec bajki! Motorower jest niesprawny. Nalalem paliwa wyczysciem gaznik, jest nowa swieca. Jawa zapala calkiem sprawnie i jezdzi ale gasnie na niskich obrotach. Zalewa swiece a przy ponownym zapalaniu z kopniaka pluje paliwem z gaznika z otworu na filtr. Ustawilem zaplon ale to nic nie dalo!Jesli ktos zna sie na tych sprzetach i wie co moze dolegac tej staruszce, prosze o pomoc. Z gory dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 2 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2005 Witam Mam od niedawna JAWE jak wyzej. Rok produkcji 1973 wiec mozna powiedziec ze zabytek. Stala sobie dobrych pare a moze nawet parenascie lat w garazu. I tu koniec bajki! Motorower jest niesprawny. Nalalem paliwa wyczysciem gaznik, jest nowa swieca. Jawa zapala calkiem sprawnie i jezdzi ale gasnie na niskich obrotach. Zalewa swiece a przy ponownym zapalaniu z kopniaka pluje paliwem z gaznika z otworu na filtr. Ustawilem zaplon ale to nic nie dalo! Jesli ktos zna sie na tych sprzetach i wie co moze dolegac tej staruszce, prosze o pomoc. Z gory dziekujeSprobuj obnizyc poziom paliwa w gazniku! Polecalbym zakup zestawu naprawczego do gaznika bo nie znasz historii sprzeta i dysze moga byc rozkalibrowany albo zawor iglicowy nie sprawny! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GAWE? Opublikowano 2 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2005 O widze ze wreszczie ktos kto cos wie!!!Poziom paliwa w jest OK w zbiorniku plywaka.Dyszei iglice mam nowe.Nie wiem co jest z tym zaworem ale moge powiedziec ze choc poziom jest OK to przez gaznik paliwo sie przelewa i pluje podczas zapalania z kopa.Chyba ze to cewka daje za malo napiecia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybson13 Opublikowano 2 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2005 aaa moze ja nie wiem, ale to ze jawka pluje paliwem z filtra przy odpalaniu to standart zdziwil bym sie jak by tak nie bylo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 2 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2005 Nie wiem co jest z tym zaworem ale moge powiedziec ze choc poziom jest OK to przez gaznik paliwo sie przelewa i pluje podczas zapalania z kopa. Nie powinno sie przelewac bez nacisniecia pompki. Zmien zaworek iglicowy (ten ktory zamyka paliwo gdy plywak jest dostatecznie wysoko) i sprawdz czy plywak nie jest dziurawy A jaka masz pewnosc ze zaplon jest dobrze ustawiony? :P aaa moze ja nie wiem, ale to ze jawka pluje paliwem z filtra przy odpalaniu to standart zdziwil bym sie jak by tak nie bylotak to to akurat standart, a za wysoki poziom paliwa obstawiam bo zalewa swiece ;) EDIT: Jeszcze mi do glowy przyszlo ze mozesz miec przebicie takze zmien fajke i kabel hv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GAWE? Opublikowano 2 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2005 Ustawilem poziom paliwa tak ze z nowym plywakiem nalewa sie do polowy zbiorniczka. Zaplon ustawilam tak jak jest w ksiazkach czyli 2mm od najwyzszego polozenia tloka. Zaworek iglicowy tez jest nowy. Jestem pewny ze wszystko jest OK w zbiorniczku plywaka. Nie wiem czy ma przebicie ale iskra jest na swiecy. Mozliwe ze z cewki idzie za male napiecie i dlatego zalewa swiece na niskich obrotach. Do tego sie sklaniam jesli jawy tak maja ze pluja. W przyszly weekend dostane nowa cewke i wtedy sie upewnie czy to gaznik czy cewka. A gdyby ktos mial uzywany szkielet gaznika to chetnie bym kupil!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 2 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2005 Nie wiem czy ma przebicie ale iskra jest na swiecy. Iskra bedzie nawet jak jest przebicie. Zmien przewod wysokiego napiecia bo kosztuej grosze, a byc moze to jest przyczyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jokoko Opublikowano 2 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2005 hehehe tak pamietam jak się jeździło ze sciągnietym filtrem to mialo się nogawke mokrą :P ale przez to miała większe kopyto :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 3 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2005 Mówicie ze przelewa przez guzik od zalewania ? Zakładałeś do gaxnika cos w rodzaju "zestawu naprawczego" ? W tych zestawach blaszki od zamykania zaworku w komorze pływakowej są źle wyprofilowane i tzreba je kleszczami podoginać. Ja maiłem u siebie taki problem po założeniu takiego zestawu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cinek Opublikowano 3 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2005 Zalewa swiece a przy ponownym zapalaniu z kopniaka pluje paliwem z gaznika z otworu na filtr. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, gaźnik nie jest połączony z filtrem? Powinien być, te silniki pracują bardzo kiepsko gdy zmieni się długość dolotu - na przykład, gdy powietrze zasysa gaźnik bez niczego (sprawdzałem). Plucie paliwem - jeśli na gaźniku nic nie ma to normalne, mieszanka się cofa i gaźnik pluje....Dlatego odległości między gaźnikiem a filtrem są tak dobrane, by filtr pozostawał suchy (jesli to papierowy). Jeśli gaźnik jest połączony z filtrem to sprawdź czy w samym gaźniku jest iglica, czy pływak się nie zatapia, piszesz że sprzęt jest wiekowy więc to możliwe, w związku z powyższym sprawdź też czy zaworek na który pływak naciska działa jak trzeba. Na końcu wymień sam filtr powietrza, im bardziej jest zapyziały tym bogatsza mieszanka się wytwarza. No to się pomądrzyłem :mrgreen: ale mam nadzieję, że pomogło. ---edit--- Dobra, doczytałem że z gaźnikiem wszystko gra. Połącz go z filtrem, im krótszy dolot tym przy wyższych obrotach działa silnik - w tym przypadku może nie chcieć pracować na jałowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GAWE? Opublikowano 8 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2005 WitamTak gaznik na razie nie jest podlaczony z filtrem. Poniewaz nie mialem do czynienia wczesniej z jawkami na poczatku mnie to troche zmartwilo i pomyslalem ze jak pluje to moze byc zle ustawiony zaplon. Ustawilem zapolon ale nadal pluje. Ale dowiedzialem sie z w jawach tak jest! Moim problemem jest to ze po odpaleni motorower chodzi tylko na wysokich obrotach. Jak tylko prubuje je obnizyc to w pewnej chwili gasnie i swieca zostaje zalana. Dodatkowo jeszcze kapie z gaznika odplywem pod gaznikiem. Wymienilem zawor iglicowy w komorze plywaka, iglice, dysze, plywak. Teraz czekam na cewke. Ale jak to nie bedzie to, to juz nie wiem???Jesli macie jeszcze jakies propozycje to bardzo prosze o ich przedstawienie.dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cinek Opublikowano 8 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2005 Przeczytaj jeszcze raz to, co napisałem. Ze zrozumieniem. Gdybyś trochę interesował silnikami to wiedziałbyś, że obroty momentu maksymalnego są zależą w znacznej mierze od długości dolotu. Im dłuższy dolot, tym lepiej silnik zbiera się "z dołu", a ty skróciłeś go do minimum, dzięki czemu obroty maksymalnego momentu znalazły się poza tymi jakie osiąga silnik, a na jałowych w ogóle pracować nie chce. No i pluje paliwem. Super. :mrgreen: Może masz trafiony NOWY pływak, to się zdarza, albo zakleszcza się i nie pracuje luźno? Pisałeś o iglicy - a wymieniałeś zaworek, który jest zamykany przez pływak, odcinając dopływ paliwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GAWE? Opublikowano 8 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2005 Wszystko pieknie co piszesz ale Jawa z orginalnym dolotem pracuje tak samo. Wysokie obroty sa a niskich jak nie bylo tak nie ma! Pozatym sam czytaj ze zrozumieniem bo o zaworku iglicowym w komorze plywaka pisalem. Ale nie bedziemy sie spierac o bzdety! Dziki wielkie za pomoc jutro jeszcze sprobuje z nowa cewka i napisze o wynikach. Jestem jednak ciekaw jak chodza jawy z stozkowym filtrem powietrza ktore widzialem na allegro? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cinek Opublikowano 8 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2005 Spróbuj jeszcze zmienić świecę. Serio! Jesli to Iskra - to zdarza się, że nowe mają wady i silnik nie działa jak trzeba (albo nie działa na jeden gar - Jawa TS) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybson13 Opublikowano 9 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2005 Przeczytaj jeszcze raz to' date=' co napisałem. Ze zrozumieniem. Gdybyś trochę interesował silnikami to wiedziałbyś, że obroty momentu maksymalnego są zależą w znacznej mierze od długości dolotu. Im dłuższy dolot, tym lepiej silnik zbiera się "z dołu", a ty skróciłeś go do minimum, dzięki czemu obroty maksymalnego momentu znalazły się poza tymi jakie osiąga silnik, a na jałowych w ogóle pracować nie chce. No i pluje paliwem. Super. :mrgreen: Może masz trafiony NOWY pływak, to się zdarza, albo zakleszcza się i nie pracuje luźno? Pisałeś o iglicy - a wymieniałeś zaworek, który jest zamykany przez pływak, odcinając dopływ paliwa?[/quote'] a ja ci powiem ze ten silnik jest zakrecony jak sie tylko da :D i niestety nie masz racji nie opieram sie teraz na teorii tylko na praktyce mialem porownanie dwoch takich jawek ze sciagnietym filtrem jak i z zalozonym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.