Skocz do zawartości

Silnik Junaka M10 - kilka pytań beginner'a


Gość Anonymous
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

zawsze mażyłem o niskim dragu i coś takiego się znalazło z silnikiem Janka M10. Właściciel pisze mi, że silnik jest po profesjonalnym remoncie: polerka aluminium, szlify, regeneracje, nowe uszczelniacze, łożyska. Dodatkowo dodano zapłon bateryjny, niewielki alternator z elektroniczną regulacją.

 

Powiedzcie mi proszę - jakimi paramterami cechuje się ten silnik: spalanie, moc, pojeność, l. cylindrów. Jeśli jest strona z dokładnym opisem to mnie tam odeślijcie.

 

Facet pisze, że na tylnym kole ma szybką zębatkę - 44 zęby. To ma wpływ jak rozumiem na przełożenie - czy możecie mi powiedzieć jaką charakterystykę ma tego typu rozwiązanie ?

 

Dzięki pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kiwigips

oto kilka stron gdzie znajdziesz sporo info o junaku:

 

http://marigan.w.interia.pl/glowna.html <<tylko junak, katalog czesci, opis, ciekawostki

http://www.junak.riders.pl/junak.htm <<usprawnienia, instrukcja naprawy, ciekawostki

http://www.polskie.motocykle.org/polmot.html <<o roznych polshich i junaku

 

a zebatki jak sie zmienia to ma to effekt na osiagi predkosciowe tyle ze to czasem kosztem mocy i przyspieszenia. nie wiem jakie zebatki Junak mial orginalnie ale tu ogol: jak sie powiekszy przednia zebatke to szybciej pojedzie, jak sie pomnijeszy tylnia to tez szybcie i na odwrot. tak samo jak w rowerze, zmieniasz zebatki to szybciej lub wolniej pojedziesz ale trzeba mocniej pedalowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc!

 

 

Z przodu oryginalnie byly zebatki ( zadawcze przy silniku )od 16 do 20 ( 16 - 18 -20 ) a iteraz mozna jeszcze 22 kupic.

Jednak maximum co mozna do oryginalnego silnika zalozyc to ta 20 -tka. Na 22 jest mniejsze spalanie, ale wcale nie wieksza pradkosc maxmalna ( no chyba ze z gorki 8) )

Po prostu silnik nie moze rozkrecic sie do tych 6000obr/min potrzebnych do poewra...

Wal wolniej sie kreci, moto mniej pali, ale wcale wiecej nie pojedzie niz na tej 20 - stce, a pod gorki to trzeba ostro redukowac....

 

wspomniana przez Ciebie zeatka z44 dotyczy najprawdopodobniej tylnego kola. Jak to jest w oryginale, tego na razie nie podam, bo chwilowo nie mam serwisowki, a w Janku mam pelna oslone wiec nie ma jak policzyc. Na pewno ktos Ci to dopowie....

 

 

 

Jesli silnik nie byl przerabiany to parametry jego sa nastepujace:

*moc ok 19KM przy 6000 obr/min ( wg. SAE )

*V-max: 125km/h

*spalanie: 3,5 litra na 100km przy 60 km/h , max nie powinien spalac wiecej jak 5 litrow na 100km

*moment obrotowy: 28Nm przy 3500ogr/min

* no i jeden gar oczywiiscie jest to silnik czterosuwowy...

 

Sa to dane fabryczne.

 

To tak pokrotce

 

 

Pozdrawiam

Wulkan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc!

 

 

Nie prawda IMVHO. Miałem u siebie z22 na oryginalnym silniku i obladowany, w jedna osobe, pod kazda gorke podjerzdzal na 4 bez problemu, znaczy sie nie zwalniał. co do v max to sie zgodze. Nie wiem jedynie czy w moim silniku nie bylo wiekszego stopnia sprezania, gdyz ze zgledu na to ze tlok uderzal w glowice (dokladnie to w gniada zaworowe az) moosialem sie ratowac uszczelka pomiedzy glowice a cylinder

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

 

 

Biskup musiales miec niesamowicie powerastego silnika :-)

A tak mna marginesie, to prawie wszedzie slyszalem, ze max zebatka to 18z, a na wiekszych to nie jest jazda, a tymczasem z wlasnego doswiadczenia wiem ( jezdze na 20 - tce ) ze tak do knca nie jest. Na tej 20 -tce ma niezle przyspieszenia, a pod niezle górki to ciagnie jak dzik na tej 4-ce :-). Niestety nie mialem okazji porownywac jazdy na innych zebatkach...

 

Fakt, z tym ,,ostrym redukowaniem" to troszke przesadzilem ale generalnie ta zebatka dla oryginalnego Junaka jest jakby o numer za duza.Oczywiscie ze mozna, ale czy jezdzi sie na takim przelozeniu naprawde bezproblemowo ( chodzi mi o przyspieszenia, takze pod gorke, V-max ) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam na przodzie z21,i też nie narzekam.W końcu jestem góral swiętokrzyski,górek u mnie sporo i jakoś nie zauważyłem,żeby silnik miał problemy.Przypieszenie ok,górki " łyka" na czwórce ,spalanie nigdy powyżej 4l.(no prawie,ale wtedy to ostre ruchy lewym naggarstkiem czynię).Muszę sobie jeszcze policzyć ile mam zembów na tyle,bo nie pamiętam :oops: Może tylną mam inną i daltego dobrze śmiga na 21.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mam u siebie zebatke 20 zebow i tylna oryginalna i zdecydowanie czuje ze brakuje w silniku piatego biegu. przyspieszenia sa bardzo dobre ale na 4 silnik wyraznie sie meczy powyzej 100 km/h. z doswiadczen kumpli polecam 21 na silniku (sam sprawdzalem), przyspieszenia porownywalne z 20, predkosc zdecydowanie wyzsza :). A o zdolnosci pokonywania wzniesien niech swiadczy moje miejsce zamieszkania - bieszczady.

22 jest za duza do oryginalnego silnika (350) sam to testowalem na swoim sprzecie ;).

a wracajac do 21 mozna na niej spokojnie poscigac sie z ruskami z dyfrem 9 ;), tylko ze Janek mniej pali :).

 

Pozdrawiam Piątka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Troche sie zamieszanie zrobilo z zembatkami -

16 - B20

18 - kosz

20 - solo

 

kazda wieksza to juz sa jakies opcje.

najlepiej mi sie jezdzilo na 21Z.

A z koszem kiedys zalozylem 16Z - MASAKRA - Janek mieszal tylnym kolem do trojki.

 

Z tylu oryginalnie jest 48Z

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...