Gość Anonymous Opublikowano 19 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2003 zawsze mażyłem o niskim dragu i coś takiego się znalazło z silnikiem Janka M10. Właściciel pisze mi, że silnik jest po profesjonalnym remoncie: polerka aluminium, szlify, regeneracje, nowe uszczelniacze, łożyska. Dodatkowo dodano zapłon bateryjny, niewielki alternator z elektroniczną regulacją. Powiedzcie mi proszę - jakimi paramterami cechuje się ten silnik: spalanie, moc, pojeność, l. cylindrów. Jeśli jest strona z dokładnym opisem to mnie tam odeślijcie. Facet pisze, że na tylnym kole ma szybką zębatkę - 44 zęby. To ma wpływ jak rozumiem na przełożenie - czy możecie mi powiedzieć jaką charakterystykę ma tego typu rozwiązanie ? Dzięki pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kiwigips Opublikowano 19 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2003 oto kilka stron gdzie znajdziesz sporo info o junaku: http://marigan.w.interia.pl/glowna.html <<tylko junak, katalog czesci, opis, ciekawostkihttp://www.junak.riders.pl/junak.htm <<usprawnienia, instrukcja naprawy, ciekawostkihttp://www.polskie.motocykle.org/polmot.html <<o roznych polshich i junaku a zebatki jak sie zmienia to ma to effekt na osiagi predkosciowe tyle ze to czasem kosztem mocy i przyspieszenia. nie wiem jakie zebatki Junak mial orginalnie ale tu ogol: jak sie powiekszy przednia zebatke to szybciej pojedzie, jak sie pomnijeszy tylnia to tez szybcie i na odwrot. tak samo jak w rowerze, zmieniasz zebatki to szybciej lub wolniej pojedziesz ale trzeba mocniej pedalowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wulkan Opublikowano 19 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2003 Czesc! Z przodu oryginalnie byly zebatki ( zadawcze przy silniku )od 16 do 20 ( 16 - 18 -20 ) a iteraz mozna jeszcze 22 kupic.Jednak maximum co mozna do oryginalnego silnika zalozyc to ta 20 -tka. Na 22 jest mniejsze spalanie, ale wcale nie wieksza pradkosc maxmalna ( no chyba ze z gorki 8) )Po prostu silnik nie moze rozkrecic sie do tych 6000obr/min potrzebnych do poewra...Wal wolniej sie kreci, moto mniej pali, ale wcale wiecej nie pojedzie niz na tej 20 - stce, a pod gorki to trzeba ostro redukowac.... wspomniana przez Ciebie zeatka z44 dotyczy najprawdopodobniej tylnego kola. Jak to jest w oryginale, tego na razie nie podam, bo chwilowo nie mam serwisowki, a w Janku mam pelna oslone wiec nie ma jak policzyc. Na pewno ktos Ci to dopowie.... Jesli silnik nie byl przerabiany to parametry jego sa nastepujace:*moc ok 19KM przy 6000 obr/min ( wg. SAE )*V-max: 125km/h*spalanie: 3,5 litra na 100km przy 60 km/h , max nie powinien spalac wiecej jak 5 litrow na 100km*moment obrotowy: 28Nm przy 3500ogr/min* no i jeden gar oczywiiscie jest to silnik czterosuwowy... Sa to dane fabryczne. To tak pokrotce PozdrawiamWulkan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Biskup Opublikowano 19 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2003 Czesc! Nie prawda IMVHO. Miałem u siebie z22 na oryginalnym silniku i obladowany, w jedna osobe, pod kazda gorke podjerzdzal na 4 bez problemu, znaczy sie nie zwalniał. co do v max to sie zgodze. Nie wiem jedynie czy w moim silniku nie bylo wiekszego stopnia sprezania, gdyz ze zgledu na to ze tlok uderzal w glowice (dokladnie to w gniada zaworowe az) moosialem sie ratowac uszczelka pomiedzy glowice a cylinder Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wulkan Opublikowano 20 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2003 Czesc Biskup musiales miec niesamowicie powerastego silnika :-)A tak mna marginesie, to prawie wszedzie slyszalem, ze max zebatka to 18z, a na wiekszych to nie jest jazda, a tymczasem z wlasnego doswiadczenia wiem ( jezdze na 20 - tce ) ze tak do knca nie jest. Na tej 20 -tce ma niezle przyspieszenia, a pod niezle górki to ciagnie jak dzik na tej 4-ce :-). Niestety nie mialem okazji porownywac jazdy na innych zebatkach... Fakt, z tym ,,ostrym redukowaniem" to troszke przesadzilem ale generalnie ta zebatka dla oryginalnego Junaka jest jakby o numer za duza.Oczywiscie ze mozna, ale czy jezdzi sie na takim przelozeniu naprawde bezproblemowo ( chodzi mi o przyspieszenia, takze pod gorke, V-max ) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mimo_ck Opublikowano 20 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2003 A ja mam na przodzie z21,i też nie narzekam.W końcu jestem góral swiętokrzyski,górek u mnie sporo i jakoś nie zauważyłem,żeby silnik miał problemy.Przypieszenie ok,górki " łyka" na czwórce ,spalanie nigdy powyżej 4l.(no prawie,ale wtedy to ostre ruchy lewym naggarstkiem czynię).Muszę sobie jeszcze policzyć ile mam zembów na tyle,bo nie pamiętam :oops: Może tylną mam inną i daltego dobrze śmiga na 21. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_10 Opublikowano 23 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2003 A u mnie na 20z to nie było jazdy, na czwórce miał ogromny zapas mocy i cały czas próbowałem szukać piątego biegu. Fakt faktem, że z tyłu mam jakąś większą zębatkę. Mam teraz 22z i trochę stracił wigor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gościu Opublikowano 6 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2003 Też tak myśle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wulkan Opublikowano 6 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2003 Czesc! Hej M_10, w takim razie albo mialec wieksza tylna zebatke, albo przerobiony silnik, takie odczucia sa po przerobce na 460ccm... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piatka Opublikowano 14 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2003 mam u siebie zebatke 20 zebow i tylna oryginalna i zdecydowanie czuje ze brakuje w silniku piatego biegu. przyspieszenia sa bardzo dobre ale na 4 silnik wyraznie sie meczy powyzej 100 km/h. z doswiadczen kumpli polecam 21 na silniku (sam sprawdzalem), przyspieszenia porownywalne z 20, predkosc zdecydowanie wyzsza :). A o zdolnosci pokonywania wzniesien niech swiadczy moje miejsce zamieszkania - bieszczady.22 jest za duza do oryginalnego silnika (350) sam to testowalem na swoim sprzecie ;).a wracajac do 21 mozna na niej spokojnie poscigac sie z ruskami z dyfrem 9 ;), tylko ze Janek mniej pali :). Pozdrawiam Piątka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szable Opublikowano 11 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2003 Troche sie zamieszanie zrobilo z zembatkami -16 - B2018 - kosz20 - solo kazda wieksza to juz sa jakies opcje.najlepiej mi sie jezdzilo na 21Z.A z koszem kiedys zalozylem 16Z - MASAKRA - Janek mieszal tylnym kolem do trojki. Z tylu oryginalnie jest 48Z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.