Tasiek Opublikowano 18 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2005 WitamMam taki problem. Potrzebuje zakupic przednia opone do YZF R6 no i serwisowka mowi ze ma byc rozmiar 120/60 ZR17. Niestety gdzie sie nie pytam o taki rozmiar to mowia ze ciezka sprawa z tym rozmiarem. No ale patrzac na ogloszeniach na allegro itd. opony o rozmiarach 120/70 tez nadaja sie do tego motocykla. Mozecie mi pomodz i powiedziec czy moge sie zaopatrzyc w taki rozmiar czy lepiej szukac tego oryginalnego? jakie moga byc skutki uboczne i czy wogole bede odczuwal jakas roznice ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek RR Opublikowano 18 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2005 czescmoim zdaniem to mozesz smialo zalozyc 120/70-byle byla nowa lub w dobrym stanie do Twojej R6... Z drugiej strony to opona 120/60 ZR17 nie jest chyba czyms nie osiagalnym...zapytaj w Banzai-u-powinni miec takowa. 120/70 jest jak widac troszke "wyzsza" od tej ktora zaleca producent-ale nie powinienes czuc zadnych rewelacji czy nie spodziewanych zachowan moto na niej...pzdRR !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz Opublikowano 18 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2005 pośmigałeś na torze i opone skończyłeś? :P :P Na przód kupuj nówkę, nie zadnego leżaka nie używana tylko nówkę, z tyłu jescze mozesz rozważać używki itp. ale z przodu nówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasiek Opublikowano 18 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2005 pośmigałeś na torze i opone skończyłeś? :P :P Na przód kupuj nówkę' date=' nie zadnego leżaka nie używana tylko nówkę, z tyłu jescze mozesz rozważać używki itp. ale z przodu nówki.[/quote'] Ano :P Ale nie zaluje :) Jeszcze w tym sezonie mam zamiar wyskoczyc na tor :) Dzieki za upewnienie bo wlasnie tak myslalem ze moge zalozyc troszke wyzsza ale nie chcialem popelnic gafy Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 18 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2005 jak smigasz na torze to raczej zostan przy nizszym profiluNiby różnica niewielka a w praktyce jest całkiem inaczej. Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość progrip Opublikowano 19 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2005 Tasiek a jaka opone bys chciał ? Chodzi o firme , bo ja przechodze na dunlopa i takto będzie mi leżeć przód michelina na którym przejechalem tylko 5 tys.. jak cos to zostaw mi na pw numer gg to pogadamy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasiek Opublikowano 19 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2005 Moze mi ktos pojasnic jak to jest ze nowsze roczniki R6 maja opone 120/70 a starsze 120/60 przeciez felga ma taki sam rozmiar ?? wiec moge zalozyc taka z nowej R6? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a!ntek Opublikowano 20 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2005 Dobrze, to ja Wam wyjaśnię. Opona o profilu 120/60 miała w dość nerwowym, małym motocyklu jakim jest R6 poprawić stabilność i prowadzenie podczas jeżdżenia po ulicy. Profil takiej opony jest trochę niższy, zatem powierzchnia styku bieżnika z nawierzchnią (przy jeździe na wprost) jest ciut większa niż w oponie 120/70. Opona 120/70 ma bardziej 'trójkątny' przekrój zatem pas bieżnika toczący się po asfalcie jest węższy (podczas jazdy na wprost), natomiast w zakrętach oferuje większy styk z podłożem niż 120/60, więc poprawia precyzję jazdy w winklach. Z góry zostało przyjęte, że na torze R6tki będą jeździć na 120/70, a 120/60 była pomysłem do cywilnej jazdy. Zatem nic złego się nie stanie gdy założysz 70-tkę. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichałKaczmar. Opublikowano 20 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2005 120/6 sa rzadkimi wymiarami, ludzie na sportowych motocyklach w wiekszosci uzywaja 120/70 i jakos sie jezdzi. Zyjemy w Polsce gdzie ceny nie sa adekwatne do zarobkow, wiec rozne kompromisy musza byc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasiek Opublikowano 20 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2005 Dobrze, to ja Wam wyjaśnię. Opona o profilu 120/60 miała w dość nerwowym, małym motocyklu jakim jest R6 poprawić stabilność i prowadzenie podczas jeżdżenia po ulicy. Profil takiej opony jest trochę niższy, zatem powierzchnia styku bieżnika z nawierzchnią (przy jeździe na wprost) jest ciut większa niż w oponie 120/70. Opona 120/70 ma bardziej 'trójkątny' przekrój zatem pas bieżnika toczący się po asfalcie jest węższy (podczas jazdy na wprost), natomiast w zakrętach oferuje większy styk z podłożem niż 120/60, więc poprawia precyzję jazdy w winklach. Z góry zostało przyjęte, że na torze R6tki będą jeździć na 120/70, a 120/60 była pomysłem do cywilnej jazdy. Zatem nic złego się nie stanie gdy założysz 70-tkę. Pozdrawiam O Dzieki wlasnie takiej odpowiedzi sie spodziewalem. Zatem juz wiem jaka gume zakupie :P Tylko mam jeszcze jedno pytanie. Czy czasem przy wyzszej oponie zjawisko schimmy nie bedzie bardziej prawdopodobne?? :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.