rambo666 Opublikowano 17 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2005 Witam Problem jest taki: podczas szybszej jazdy (ponad 100km/h) zaczyna nagle przerywac, jakby brakowalo paliwa. Przy szybszym ruszaniu dławi się już wcześniej i nawet do setki nie dociągnie. Jak kiedyś założyłem filtr paliwa, to dało się przejechać może kilometr, potem gasł i trzeba było czekać aż paliwo spłynie. Co może być tego przyczyną? Silnik chodzi ładnie, świeczka jest brązowa, bez problemu wkręca się na obroty. Paliwo z kranika przepływa swobodnie. Tak sytuacja wyglądała do tej pory. Niedawno postanowiłem, że jakoś zmniejszę hałaśliwość - w tłumikach nie było żadnego wkładu tłumiącego, więc wsadziłem do środka pare druciaków do mycia garnków ;) niestety efekt był ledwo zauważalny, a spaliny przehodziły przez nie jak przez próżnię. Po tej 'operacji' czasami palił mi tylko na jeden cylinder (raz jeden raz drugi, różnie), a swieczki byly czarne, więc opuścilem iglice o jeden rowek i z powrotem jest ok, a świeczki brazowe.Niestety wyżej opisany problem z dławieniem się nasilił, motor przerywa zaraz po wrzuceniu czwórki, a na niskich obrotach w ogóle nie chce jechać (jakby nie mógł zassac paliwka). Co ciekawe nie stracił nic na mocy, nawet mam wrażenie że jest mocniejszy. Co to może być? Na razie wykręciłem gaźnik, przeczyszcze go i może spróbuje podnieść poziom paliwa? Pomoże to coś? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 17 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2005 Wyczyść kranik - może ci się wydawać że chodzi dobrze, pozatym wymień świeczki i możesz mieć przestawiony zapłon - tyle udało mi się jak narazie wydedukować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emzet Opublikowano 18 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2005 ja radze włożyć orginalne wkłady do tłumików to po pierwsze.po drugie wyczyść kranik, bo to jest pewne (za mało paliwa leci, sam piszesz) możesz takze wyczyścić bak jeśli zauważysz rdze.swieczki możesz wymienić, koszt niewielki a palenie na jeden z cylindrów może na to wskazywać - dodatkowo sprawdz jak stare są kable WN. jeśli są już twarde, warto wymienić (możesz na silikonowe, polecam od Fiata 126p) jeśli zapłonu dawno nie sprawdzałeś, też warto. oczywiscie jeśli masz jakieś pojęcie o tym, bo do łatwych czynności ustawianie zapłonu nie nalezy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jojo1234 Opublikowano 18 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2005 Witam Z tego co piszesz to wynika jasna że trzeba przeprowadzić w Jawie podtawową regulacje zapłonu i przerywaczy a przy okazji wyczyścić kranik i gażnik. I zmienić świece bo często jest w Jawach że na wolnych obrotach chodzą idealnie a na wyższych dostają przebicia. http://www.demonos.vipserv.org/zaplon.html - opis regulacji zapłonu w Jawie [ Dopisane: 18-09-2005, 14:39 ]toowdie Witam Poszukaj tutaj schematu może coś znajdziesz http://www.bikechatforums.com/viewtopic.ph...der=asc&start=0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambo666 Opublikowano 18 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2005 Kranik jest dobry - paliwo leci z niego duzym strumieniem, swieczki sa w miare nowe (a to palenie na jeden cylinder było tylko przez chwilę, aż nie opuściłem iglicy o jeden ząbek). Zapłon chyba jest dobrze ustawiony, bo silnik wkreca sie idealnie, a motor zbiera sie jak nalezy. Dopiero po chwili są objawy jakby zabrakło paliwa i zaczyna przerywać, a jak zmniejsze obroty to już zupełnie się ksztusi. Aha jeszcze jedna rzecz mi sie przypomniala. Jak jest cieply to pali od razu, ale na zimno trzeba go troche pokopac, a czasem nie chce zapalic i trzeba go popchac.Poza tym jak gasnal, to mozna bylo utrzymac go jeszcze przez kilka sekund na chodzie wlaczajac ssanie (podczas jazdy, na rozgrzanym silniku). Na razie przeczyscilem gaznik i podgialem troche blaszke w plywaku. Może jak podniesie sie poziom paliwa, to bedzie lepiej? Jutro założe i zobacze jak bedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jojo1234 Opublikowano 18 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2005 Witam Ja to sdamo miałem podczas naprawy silnik bez obciążenia wkręcał sie super ale jak jechałem to miał problemy i u mnie była to wina świecy dopiero pomogła zmiana świecy na iskre F95 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambo666 Opublikowano 20 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2005 Juz jest ok, podnioslem poziom paliwa i jawa hula ze ho ho. Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia - po zakreceniu gazu motor zaczyna mocno hamowac silnikiem, wrecz szarpie. Jak byly puste wydechy to tego nie bylo - prawie nie zwalnial, tylko bylo slychac takie pyr pyr, a teraz hamuje ostro. To normalne jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 20 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2005 po zakreceniu gazu motor zaczyna mocno hamowac silnikiem,No, no, no - tylko żebyś nie przesadził i nie przytarł go trochę, zawsze się jeździ choćby na lekkim gazie. toowdie Witam Poszukaj tutaj schematu może coś znajdzieszhttp://www.bikechatforums.com/viewtopic.php?t=41567&postdays=0&postorder=asc&start=0 Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.