Skocz do zawartości

Jak podłączyć prostownik elektroniczny w miejsce selenowego.


Dyskotekowiec
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie baw się w prostowniki. Kup po prostu diodę prostowniczą na napięcie 50 V lub więcej i prąd (jeżeli to WSK-a) 10 A lub więcej i wstaw zamiast prostownika selenowego (na diodzie jest oznaczenie w postaci paska z jednej strony. Wyprowadzenie od strony paska powinno być podłączone po stronie instalacji elektrycznej. Drugie wyprowadzenie do cewki magneta. Jeżeli oznaczenie wygląda jak dioda - czyli trójkąt i poprzeczny pasek, to wyprowadzenie od strony tego paska jest równoznaczen w wyprowadzeniem przy pasku w oznaczeniu opisanym powyżej) Taka dioda kosztuje ze 2 PLN, więc nie zbankrutujesz. Możesz też kupić diodę schottky`ego, która ma mniejszy spadek napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega dobrze mówi. Dioda prostownicza za 2 zł jest najlepszym rozwiązaniem. Sam tak mam i nienarzekam. Dodatkowo zwiększyłem ładowanie jak w książce H.Załęskiego i aku jest bezproblemowo ładowany. Pamiętaj by założyć bezpiecznik na mase. Dodatkowo w razie spalenia tej diody czy innej awarii założyłem na kabel masowy "hebel".

Jak odpalam moto to włączam mase i wszystko działa i adekwatnie. Poprostu na postoju nie rozładuje mnie się akumulator pezez jakieś przypadkowe przebicie.Jeżdze już z tym od początku lipca i naprawde niemam z tym żadnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...