Skocz do zawartości

załamka... NSR 80:(


magneto
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam. kupilem wlasnie dzis honde NSR z 2000r. jechalem z nia zza ciechocinka do lodzi. wszystko bylo w jak najlepszym porzadku, ciagnela jak szalona caly czas, gdzies 60km za ciechocizkien(skad wyjechalem) zaczelo sie dziac cos nietak- moto nie trzymalo wolnych obrotow. za nastepne 20km calkowicie zgaslo i mialem naprawde duze klopoty zeby go odpalic. wlaczylem kranik paliwa na rezerwe i jakos zaskoczylo. kiedy dojezdzalem do lodzi(w zgierzu) moto gaslo na kazdych swiatlach i musialem go brac na pych zeby w ogole zapalil. a jak juz zapalil to ciagnal bardzo ladnie ale tylko na srednich i wysokich. wczesniej, kiedy tankowalem, zalalem do baku(gdzie bylo ok 2l) paliwa 98okt za 25zl(ok 5,5l u prywaciarzy) jednak w lodzi kiedy mik tak gasl, zalalem na shellu Vpower Racing+ kolejne 4 litry. i bylo minialnie lepiej.

dojechalem do domu, moto ciezko chcialo sie zbierac, nie mowiac juz o odpalaniu w ogole. rozebralem gaznik. pokryl sie takim zielonym nalotem. wyczyscilem wiec go dokladnie, ale to i tak nic nie dalo. honda zapali na chwile z pychu i zgasnie. dodatkowo czesto strzela z tlumika i to bardzo mocno. to strzelanie wyglada na zle ustawiony zaplon, no ale chyba tam raczej wszystko bedzie elektroniczne(ale raczej nie wyprzedzenie)...

i co mam teraz zrobic? rozebrac jeszcze raz gaznik i wyczyscic dziada? rozebrac zaplon? dodam ze motor chodzil bez filtra powietrza a swieca to ISKRA(!!!)F65super. nie mialem zadnego filtra wiec zrobilem z rajstopy:P a swiece dalem sportowa brisk z 3 elektrodami o wartosci okolo F80. pomozcie bardzo prosze:(:):(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początek daj mu filterek paliwa - taki malutki maluchowski za 3zł - to dużo daje. JA go kładę do każdego moto, bo koszt niewielki a pomaga.

Zrób tak:

zlej całe paliwo

wyczyść gaźnik (dokładnie- możesz nawet przepłukać bebechy w nitro - rozpuści syfy)

daj mu filterek

nalej świerzej wachy (tylko z dobrej stacji) wystarczy 95.

 

I teraz spróbuj odpalić, zapłon raczej sie nie przestawił sam z siebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początek daj mu filterek paliwa

 

wlasnie poprzedni wlasciciel dzien wczesniej zalozyl taki filterek. kolejny walek to taki, ze po drodze musialem zgubic srubke od regulacji mieszanki paliwo-powietrze. w poprzedniej hondzie tez bym zgubil, ale troche wyciagnalem sprezynke ktora byla na niej i smigalo bez przestawien.

 

czyli dzis- wylewam cale to dziadostwo ze zbiornika, dokladnie pucuje gazniczek(rozebrany tak jak tylko sie da) w nitro. skladam i zakladam wszystko i ciesze sie jazda... oby!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to odpowiedziales sobie wlasnie juz chyba co jest nie tak ??

palcem to mnie nie robili:P wsadzilem taka sama srobke od hondy mbx(maja takie same gazniki, tylko wiekszy przelot) i wtedy nie smigalo. ale dzis zrobilem baaaaardzo staranne czyszczenie gaznika- moczylem go z pol godziny rozebranego do maksymalnego stopnia, potem przedmuchiwalem kompresorem i... doslownie piasek sie z niego sypal. zasyfiony na maksa.

a swoja droga to odziwo bez tej srobki motor tez jets w stanie chodzic. odpalil, coprawda z pychu, ale zapalil. teraz odpala od kopa i ladnie pracuje, ale ie trzyma jeszcze wolnych obrotow(wyreguuje raz jeszcze) i sa male klopoty z odpaleniem. pojezdzilem z pol godziny i od czasu do czasu muli go tak przy 6-7 tys. nie jetst to tzw dziura bo tego nie mial wczesniej, tylko czasem przy tych obrotach na 2 i 3 biegu musze delikatnie z manetka gazu... ale poza tym wszystko ok. dzieki bardzo za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio zatankowałem tak lipne paliwo, że 5 filterków przeszło - normalny syf > kawałki rdzy, jakiś miał i inne dziadostwo. Gaźniki to 2 razy czyściłem (a mam 4). NA twoim miejscu zainwestowałbym jeszcze w świece - poprzedni właściciel pewnie nawet tego nie ruszył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swiece juz mam, nawet sportowa briska, coprawda wolalbym zwyklego ngk, ale kolega mial nowke za 20zl. przejechal na niej 2 km i wykrecil bo mu sie skuter nie zbieral tak jak powinien.

a co do gaznikow to ja po sobie wiem ze to kupa roboty, a co dopiero jak sie ma 4... wspolczuje:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to skoro skuter sie nie zbieral to czemu twoja nsr ma sie zbierac na tej swiecy pozatym wyreguluj gaznik bo po tych kreceniach napewno musisz ustawic odpowiednio sklad mieszanki

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to skoro skuter sie nie zbieral to czemu twoja nsr ma sie zbierac na tej swiecy

bo tamten skuter ma inna cieplote silnika :) to chyba proste.

dzis jezdzilem(niestety padalo i trzeba bylo ostrozniej) i jak wyjechalem na ulice o malym ruchu to naprawde ladnie ciagla. nie ma wiekszej roznicy(tzn duzej) czy jade solo czy w duecie... ale od czasu do czasu jak jade na mniejszym gazie to ciezko jest potem gwaltownie przyspieszyc... silnik przez chwile tak jakby benzyny nie dostawal, ale to tylko przez chwle. tak jednak byc nie powinno i mysle ze znowu bedzie trzeba odpicowac gaznik... zainwestuje w nieco lepszy filtr paliwa i mam nadzieje ze bedzie ok przez jakis dluzszy czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co nie znaczy ze nie mozesz dac swiecy przeznaczonej do tego moto i do tego nowej nie uzywki mialem w simsonie kiedys swiece ze moto chodzilo na luzie naormalnie ale pod obciazeniem ledwo ciaglo winna byla stara swieca

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co nie znaczy ze nie mozesz dac swiecy przeznaczonej do tego moto

Święta prawda. Magneto tu masz typ świecy jaka jest dedykowana dla nsr'ki - BR8ES-> http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&pd=...DA&h=HONDA&m=80

jak jade na mniejszym gazie to ciezko jest potem gwaltownie przyspieszyc...

Musisz dobrze wyregulować gaźnik. Poza tym wiadomo, 2t ma słaby dół, więc musisz moment poczekać, aż się wkręci i dostanie odpowiedniego buta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdaje sie ze taka cieplote ma ta swieca. ale mniejszy odstep elektrod. ta honda ma pierscienie od crossa, dlatego ciagnie juz od niskich- mala dziura w obrotach jets kolo(na oko, bo chwilowo nie dziala obrotomierz) 7-8tys. a potem ciagnie jak szalona. ale mi nie chodzi o ta luke w obrotach, tylko ze cos mi przecina jakby nie bylo benzyny... moze byc tak ze go zalewa czy cos. wyreguluje jeszcze dokladnie gaznik- dodajze 2,5 obrotu cofniecia od maksymalnego wkrecenia... tak bynajmniej jest w 125.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...