Skocz do zawartości

6V regulator napięcia w M63


Rodzyn
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich rusofili, jestem nowy na forum. Mam pytanie czy wie ktoś jak obchodzić się z regulatorem typu PP302, chodzi o to ze podczas dłuższej jazdy na światłach delikatnie jarzy się kontrolka. Nie wiem moze to wina akumulatora (moto power 11Ahwiem ze to g*** ale jeszcze dobry). W każdym razie gdy ostatnio mi się tak robiło po, krótkim czasie spalił się regler i prądnica co uziemiło mi sprzęta na długi czas :? Od tego momentu zaopatrzyłem się w drugą prądnicę i kilka zapasowych regulatorów kupionych okazyjnie na motobazarze 10PLN za sztukę, o dziwo wszystkie dobre ( w miarę) :roll: W ogóle z tego co wiem to te ruskie reglery są bardzo różne i palą się prawie od razu, po założeniu albo chodza bez większych zarzutów przez kupe lat - to prawda czy raczej kolejny mit? :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew. Pewnie prędzej czy później tak zrobię, na razie mam jeszcze kilka tych mechanicznych czy jak kto woli wibracyjnych. Pytanie jeszcze jak takie Jawoskie czy od CZ włączyć w ruską instalację, bo moja jest zrobiona niemal dokładnie wg. Instrukcji MSW W-wa 1969 ( jedyna zmiana to kostka elektrotechniczna, jak zrobię wózek i co by nie ciąć/ wymieniać kabli gdyby coś się stało z tylnym błotnikiem). Mimo wszystko chciałbym się dowiedzieć jak i czy w ogóle warto doginać i odginać blaszki napinające sprężyny w mechanicznych reglerach. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to odginac 8O , przeciez to wlasnie decyduje o momencie ich zwarcia i pradzie przy jakim sie zalacza ladowanie jak i rozlacza, to moze robic tylko fachowiec ktory sie na tym zna i ma odpowiednie oprzyrzadowanie pomiarowe, robiac to na "oko" tylko przyspieszysz albo spalenie pradnicy albo zniszczenie akumulatora, decyzja nalezy do ciebie...

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

ja sobie kiedys sam regulowalem prad ladowania w regulatorze 6v w mz. Tylko musisz wiedziec ktore styki.Z reguly sa 2 lub 3. Jezeli dwa to ten co jest normalnie rozwarty to nim ustawiasz kiedy ma ci zalaczac pradnice (przy jakich obrotach), jak rowniez przy jakich obrotach ma rozlaczac. Ten drugi styk co jest normalnie zwarty to nim sie reguluje maxymalny prad ladowania (im mocniej napiety tym wiekszy prad uzyskasz. Najlepiej robic to gdy masz podlaczony w obwod amperomierz miedzy koncowke akumulatora. Zalaczasz motor dajesz dosc duzo gazu zeby byly wysokie obroty i patzysz jaki prad plynie (mozna wlaczyc lampy i patrzec rowniez). Jezeli prad za duzy do blaszkami regulujesz nacisk wstepny zmniejszajac go, jezeli za maly musisz zwiekszyc nacisk stykow. Maksymalny prad nie powinien przekraczac 3A - tak na moje oko. Pozdrawiam

 

[ Dopisane: 18-09-2005, 18:11 ]

Najlepiej poszukaj elektronika 6v takiego jak ma jawa czy mz. Moze bedzie pasowal, no i regulowac juz nie bedziesz musial nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...