Bubu Opublikowano 2 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2005 Podajcie prosze plusy i minusy zamontowanego w bike'u AIS. Wiem ze zabiera on spaliny z wydechu i wrzuca z powrotem do cylindrów (czy pobiera on wypluwana niedopalona czesc mieszanki zeby ja dopalic co uniemozliwia strzelanie z tlumika?). Czy to ze dopala to, czego normalnie by nie dopalil oznacza ze dostaje wiekszego kopa(albo czy jest oszczedniejszy)? a moze bez tego byloby lepiej? Dlaczego duzo customerow wywala z motoru AIS...?(no moze poza samym wygladem tej paskudnej plastikowej puszki :)) Czy ktos moglby to wytlumaczyc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 2 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2005 To jest chyba po prostu EGR czyli układ recyrkulacji spalin a służy on obniżeniu ilości tlenków azotu w spalinach.Choć może też czasami być używany do stosowania uboższych mieszanek.Ale może on powodować spadek mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tombrider Opublikowano 3 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2005 dopływ spalin do cylindra powoduje wolniejsze spalanie mieszanki, co powoduje mniejsze maksymalne temperatury w komorze spalania, co powoduje mniejszą emisję szkodliwych tlenków azotu. btw. Ciekawe na ile egr opóźnia faktyczny zapłon i jak to się ma do lpg pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 3 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2005 Niestety wynalazki typu AIS, EGR czy jakby tego nie nazywać nie poprawiają dynamiki a jedynie nieco ekologię. Dla silnika 4T najlepszym rozwiązaniem zawsze był prosty układ dolotowy o jak najmniejszych oporach przepływu i tak samo prosty układ wydechowy. Wówczas wymiana ładunku w cylindrze jest najsprawniejsza i silnik generuje najwyższą moc. Wystarczy przyjżeć się wyczynowym silnikom z formuły pierwszej czy dragsterom. Tam dolot nie posiada nawet filtra powietrza a wydech to zazwyczaj kawał rury tak obliczonej aby zachodziły w niej zjawiska falowe pomagające wyssać spaliny z cylindra. To właśnie miedzy innymi dzieki temu (bo to tylko mała część rozwiązań) silniki te generują tak niesamowite moce. Ogólna zasada jest taka, że im więcej świerzej zimnej mieszanki wtłoczy sie do cylindra tym energia uzyskana ze spalenia jej będzie większa a tym samym moment obrotowy i moc silnika większa.PZDR! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bubu Opublikowano 3 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2005 Wielkie dzieki. Czyli zainteresuje sie teraz wywaleniem tego ustrojstwa... :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.