bartek20 BSA A65 Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 mam kilka Avo. podczas składania jednego z nich wpadłem w osłupienie biorąc do ręki głowicę. była to od sporta głowica ale nie do końca... mniejsza średnica gniazd zaworowych, mniejsza komora spalania (tłok od sporta uderzał w głowicę tak że podnaosiła się o jakieś 3 mm - oczywiście na nie przykręconej głowicy) i jeszcze mniejsza śr gardzieli.. pytanie brzmi: czy ktoś z was już mmiał do czynienia z czymś takim?wygląda to jakby jakaś przejściówka pomoędzy touristem a sportemale pierwszy raz coś takiego widziałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 a dałes wszystkie uszczelki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek20 BSA A65 Opublikowano 2 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2005 stary... to nie jest mój pierwszy motocykl...:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wulkan Opublikowano 4 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2005 Czesc! Co prawda nie siedze w AVO - Simsonach, ale na podstawie roznych doswiadczen z pokrewnym czasowo i technicznie Junakumozna przyjac taka hipoteze, ze t oglowica ,a lbo jakas przejsciowa, a moze jakas tunningowa? Pytanie tylk oo ile mniejszy jest kanal ssacy, ile mniejsza maja srednice zawory i jak to sie ma do parametrow glowicy z Turista? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 4 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2005 troszke to dziwny tjuning jak zmniejsza sie przekroj kanalow dolotowych i srednice zaworow....:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek20 BSA A65 Opublikowano 4 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2005 na pewno ta głowica do tuningu nie służyła. nie powiem ci o ile to jest mniejsze bo nie chce mi się teraz s sówmiarką po piwnicach biegać, ale to może być jakaś pierwsza wersja Sporta. jestem ciekaw czy juz ktoś coś takiego miał w łapkach... :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2005 troszke to dziwny tjuning jak zmniejsza sie przekroj kanalow dolotowych i srednice zaworow.... No faktycznie dziwne :roll: może kombinowali ze zjawiskiem falowym ?Zresztą orginalne kolanka wydechu też były cienutkie !! ale to może być jakaś pierwsza wersja Sporta. Czy ja wiem ? miałem Sporta z 1960 i miał małom komore spalania. 8O Wyglądało że nikt silnika nie ruszał. A co powiecie na to 8O 8O 8O Takie cosik też robili http://www.wehrmachtsgespann.de/emw.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 6 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2005 wow 8O normalnie typow "sahara", ladne cacko....:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wulkan Opublikowano 22 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2005 czesc! troszke to dziwny tjuning jak zmniejsza sie przekroj kanalow dolotowych i srednice zaworow.... A jednak. Widzał ktoś kanaly dolotowe w głowicy juanka, porownywał ktoś srednice tych kanałow, ich roznice seryjne? zmiane przekroju kanałów ssacych, to ze w duzej liczbie glowic junaczych srednica kanału ssacego przed gniazdem jest wieksza niz srednica samego gniazda. Wystarczy sobie wyorbrazic co sie przez to dzieje ... Zmniejszal ktos zawor wydechowy w junaku, sprawdzał jak to dziala ? FAktycznie troche to dziwne, i mimo ze zasady ,,tjuningu" kaza powiekszac, to czasami praktyka widzi temat zgoła odmiennie. Ale nie wolno takze generalizowac :D Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 23 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2005 A ty myslisz ze po co stosuje sie dzis 3 zawory ssace i dwa wydechowe na cylinder :lol: wlasnie po t zeby uzyskac jak najlepsze przeplukanie cylindra, opory przeplywu rosna w kwadracie predkosci poruszajacego sie gazu, wiec wlasnie zeby je minimalizowac stosuje sie jak najwieksze srednice o mozliwie gladkiej powierzchni 8) Chyba ze mowimy o uzyskiwaniu efektu falowego i jego zastosowania, ale to juz inna bajka....:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wulkan Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Czesc! Porownywanie dzisiejszych silnikow spalinowych z S03 to troche pomyłka. Zwielokrotnianie zaworow na cylinder w silnikach spalinowych ma zazwyczaj umozilwic zwiekszenie szybkobieznosci jednostk napedowej, - mnejszy zawor- mniejsa masa- wieksze obroty. Bredze? Wystarczy porownac dwa silniki motocyklowe tego samego modelu. Jeden, wczesniejszy zalozmy 2 zaworowy i drugi nowszy 4 zaworowy. Roznica? 2-zaworowiec ma mocniejszy dol, 4- zaworowiec rozwija skrzydla na wyzszych obrotach. To sam odotyczy prostych kanalow dolotowych wypolerowanych jak psie jajka;) W Junaku (rozne sa jakosciowo odlewy glowic) czesto bywa tak, ze z powodu takiego a nie innego uksztaltowania kanalu ssacego, silnik niezle ciagnie na niskich, ale na wysokie sie nei wkreca, mowiac wysokie, ma mna mysi fabrycznie podawane wartosci 5- 6 tys (mierozen, nie na ucho- to zaden pomiar). Jeszcze odnosnie polerowania kanalu ssacego. Moze ktos spotkal sie z przypadkami pisakowania kanalu ssacego, w celu nadania mu wiekszej chropowatosci (jesli juz go ktos wczesnej polerowal)? Podkreslam, ze usunac nierownosci, zalomy itp wady odlewnicze tob jedno, drugie to stan chropowatosci kanalu. A wszystkie niescislosci i niezgodnosci wynikaja z porownywania roznych konstrukcyjnie silnikow i roznych parametrow silnika, parametrow uzytkowych (w tym obrotow uzytkowych).Zasady ,,tuningu" ogolne is ajasne, tylko w praktyce roznie to wychodzi.mozna sie zastanowic, dlaczego zwiekszanie srednicy gardzieli gaznika np. w Junaku nie ma wiekszego sensu? Niby z tabelek wychodzi ze trzeba zwiekszyc, praktyka jednak wykazuje inaczej ...itd... Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 27 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2005 skad ty czerpiesz te swoje teorie??:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wulkan Opublikowano 27 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2005 Czesc! Z życia, albo moze UFO mi implany wszczepilo, a o ty mnie wiem :). Moze nie powtarzam zaslyszanych informacji, a moze wlasnie powtarzam. A ze sie tak zapytam, to w Twoim odczuciu, straszne bredze, czy tylko troche :) ? Czy stawiam ogolnie znana wiedze na głowie ? Ale tak to jest z uogulnieniami, nie zawsze sie sprawdzaja. I jeszcze jadno, ktora Teoria ,,moja" najbardziej rusza :>? znaczy najbardziej bredząca sie wydaje? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 28 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 Ogolnie to bredzisz ale nie kompletnie od rzeczy :lol: Co do silnikow i ich dolow to bardziej chodzi o ich moment obrotowy a nie ilosc posiadanych zaworow, z ta specjalna chropowatoscia to tez zes wyjechal :) Ogolnie to nie chce mi sie pisac bo w kazdej madrej ksiazce mozna znalezc, ze dzisiaj mozemy stosowac wysokie stopnie kompresji dzieki wysokooktanowym paliwom i aby mozliwe to bylo do zrobienia potrzeba dobrego przeplukania cylindra, stad robi sie duze kanaly i zaklada sie maksymalne ilosci zaworow, dodatkowo stosujac efekty doladowania dynamicznego poprzez spacjalne uksztaltowanie kanalow dolotowych jak rowniez i wylotowych aby jeszcze bardziej poprawic przeplukanie i wrzucic do cylindra powietrza. O czyms jak zmienne fazy rozrzadu i inne pierdoly poprawiajace dynamike silnika i jego moc wraz i ze zmiennym stopniem kompresji nie bede juz pisal bo inni to a mnie uczynili 8) Ale dzialaj ze swoim sprzetem, jak juz dojdziesz do magicznej mocy przy ktorej ci korbowod bokiem wyjedzie to tylko mala prosba abys nie zaponial fotek z tego spektakularnego wybuchu na forum wrzucic....:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wulkan Opublikowano 29 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2005 Czesc! Odnosnie silnikow dwu i wielozaworowych to sie zgadzammy, w konsekwencji chodzi o moment obrotowy umiejscowiony w okreslonych obrotach. Przeciez o tym pisalem wyraznie.A teoriam i oilosci zaworow ( jak najwiekszej ) to dla mnie brednei sa. Przeprowadzoano testy z silnikami o wiekszej nizli 5 zaworowymi, , wyniki nie pokrywaly sie z kosztami (porzyklad slynna owalnotlokowa Honda)Kolego MOC, napisz czy bredze piszac ze jeden zawor o jakiejs srednicy ma duzzo wieksza mase od dwich zaworow o lacznej srednicy takiej jak ten jeden duzy, i ze w konsekwencji silnik moze dokladniese posiadac fazy rozrzadu przy wyzszych obrotach silnika? O wynikajacej z wielzaworowosci efektach napelniania cylindra itp, ja sie tu rrozwodzic nie bede, bo moge tylko teoretyzowac.Duzo by pisac, kazdy wie swoje, tez posiadam ,,madre ksiazki" nawet je czyta mczasami ; i generalnie zasady sa jasne. Tylko mozemy zrobic tak, ze beizemy za przyklad zabytkowy silnik powiedzmy Junaka ( bo o taki sliniku -AVO-byl temat) Ty powiedzmy usprawniasz go wg tych ksiazek- czyli rozwiercasz maksymalnei kanal ssacy polerujesz , wymieniasz zawory i gnaizda na wieksze, itd. Ja zostawiam oryginalnt przelot gaznika, i swoje usprawnienia poczynie i mozemy zobaczyc efekty. Znam paru ludzi, ktorzy zaluja rozwiercenia kanalow ssacych ... Tu tez walsnie chodzi o dynamike gazow w kanale ssacym, rozwiercajac kanal ssacy do niebotycznycjh rozmiarow zmniejszamy cisnienie zasysanej mieszanki, pol bidy jesli silnik ,,ma czym ladunek zasasc" , jesli nie to cienko bywa w odniesieniu do obrotow silnika, w Junaku to sie dzieja tak ze trzeba go wysoko krecic, ale to juz nie to, duzo by pisac. Zasadniczo proble mw Junaku to jest to, ze sie nei ww znakomitej wiekszosc przypadkow nie wykreca na obroty przewidzane fabrycznie, wystarczajaco duzo pracy trzeba by doprowadzic silnik do stanu okolofabrycznego.Jeszcze raz podkreslam, wypowiadam sie zasadniczo w sprawach starszych silnikow. Jasne ze te ogolne dizalania ,,usprawniajace" dasza skutek jakowys, ale nie we wszystkichsilnikach, ale to sie nie bedzie oplacalo. Co do chropowatosci kanalu ssacego, a raczej odpowiedniej jego fakturze, to tez radze poczytac, a jescze lepiej wyprobowac praktycznie, jak zmieni sie charakter silnika. Podkreslam ze t onei jest sposob na jakies rasowanie silnika czy ja ktam kto to nazywa.( modne slowo - tjuning :) ) Przy swoim Junaku juz nic nie robie (zreszta nei aj wymyslilem jego modyfikacje, pare takich Junakow juz jedzdiz z powodzeniem lat kilka), z zewnatrz wyglada na oryginal a i wewnatrz niewiele jest zmienione, ale jak jezdzi, trzeba sie osobiscie przekonac. Zapraszam. A ten schemta: wiecej miesanki paliwo-p[owietrze dostarczane do cylindra w jednostce czasu= wieksza moc . itd , to przeciez tylko schemtat dzialania. Ale w praktyce roznie to bywa ograniczone, szczegolnie w starszych silnikach. Z tym zakladaniem jak najwiekjszej ilosci zaworow i jak najwiekszej srednicy kanalow to tez zes przegiol , taz sa ograniczenia pewne, ktorych sie nie da przeskoczyc. Przeciez wlewajac do slnika o stopniu sprezania powiedzmy 7:1 paliwo 98 okt. silnik bedzie gorzej chodzil niz na etylinie 95okt. albo i gorszej. Czy z tym faktem takze bredze w opini kolegow? Prosze sprobowac. Dobra , koniec bzdecen po nocy;) Pozdrawiam. PS: Dopuszczam to ze moge sie mylic, ale prosze o jakies konkrety, najlepiej praktyczne:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.