zildian Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Pierwsze primo.. Witam wszystkich forumowiczów !;)drugie ... primo... sorry za dość laicki i mało fachowy język ( ale jak narazie w materi motocyklowej jestem laikiem) i teraz do rzeczy..Zakupiłem kaśke, dleikatnie mówiąć po przebudowie. zmieniona rama(krótsza), brak tylniego amortyzowania, szersze 15calowe kolo zapakowane z tyłu.. wszystko to składa się na k750 w wersji drag ;) ale pojawił się problem, wraz z wstawieniem szerszego koło cały wał wraz z przegubem poszedł oczywiście na zewnątrz, zaś silnik i wylot napędu ze skrzyni jest na normalnym miejscu powstaje w tym momencie kąt natarcia wału na to gumowe mocowanie około 30 stopni. (problem z wysuwającym się bolcem z gumy. dodatkowo z powodu skrócenia ramy konstruktor prawdopodobnie postanowił zaoszczędzić na miejscu i po stronie skrzyni pozostawił tą okrągłą gumę, w nią wchodzi poprzeczka z w/w bolcami, które dość niebezpiecznie wysówają sie i bezpośredno potem jest wał (na schematach widziałem jeszcze 2 części pomiędzy wałem a poprzeczką) http://www.k750.kgb.pl/index2.html i teraz następuje moje pytanie i prośba. czy z takim stanem rzeczy mogę jeździć ( poprzedniwłaściciel jeździł nim przez kilka miesięcy i z tego co wiem 1raz guma strzeliła o o ilu poprzednich mi nei powiedział to Bóg jeden raczy wiedzieć) Razem ze znajomym mechanikiem uradziłem, że najlepszym rozwiązaniem było by w oba końce wału zakończyć przegubami pozbywając się obu "bolcowatych" poprzeczek i niepewnej gumy. Ale zeby to zrobić musze znaleźć kogoś kto potrafi zrobić albo spasowac przegób zeby pasował na wlot do skrzyni. Juz pal licho ślimaka od prędkościomierza. Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.Może w okolicy Poznania czy Zielonej Góry jest specjalista znający się na tego typu przypadłościach. pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrew Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 nie nie powineneś tak jeżdzić . w skrajnym przypadku może wypaść kieł i zablokować tylne koło.nie chciałbym być w Twojej skórze - w takim momencie. po prostu masz za szerokie koło .nic innego tam nie wstawisz bo wał musi mieć dozwolony ruch po osiowy inaczej szlag trafi przekładnie skrzyni , lub główną .więc drugi układ kardana odpada. jeszcze jak nie jesteś doswiadczonym mechanikiem odradzam przeróbki we własnym zakresie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zildian Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 ello.a co sadisz o przesunięci silnika na zwenątrz?sadze ze 1 cm rozwiązał by mój problem ale zakładam ze wtedy trzeba jakos wyważyć rame chyba ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrew Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 niewykonalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zildian Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 dejm...czyli zostaje mi szukanie całego nowego koła ? :/aj bedzie bolało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrew Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 na pewno mniej niż wypadek w trasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zildian Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 hmm na oko w obecnej chwili wał ma jakies 1,5 do 2 cm odstepu od krawedzi opony. moze wystarczy w takim wypadku znalezc obręcz troche weższą zostawiając opone .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 no nie wiem... na węższej obręczy guma może ci się podwinąc na zakręcie... a potem to już masakra jak bez gmoli... ja mam w uralu oponke 4.00 motocross pirelli (ponad 14 lat ma). i to jest max co moze tam wejść (mowa o seryjnym wahaczu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zildian Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 noo pewnie ze nie mozna wcisnąć super małej obręczy, ale podejrzewam, ze jest jakaś tolerancja tak jak w przypadku felg samochodowych gdzie 0,5 do 1 cala nie stanoi problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gobert Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Widziałem kiedyś eme z silnikiem garbusa, problem ten sam, rozwiązanie koszmarne. Właściciel zastosował dłuższe kły i dał nakrętki, żeby guma nie złaziła. Coś mi się wydaje, że nawet klasyczny wał na dwóch przegubach kardana nie może pracować pod kątem większym niż 22.5 stopnia, aczkolwiek nie jestem tego pewien. Co do opony to 4.25 z napiswem URAL, ale to już chyba naprawdę max. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zildian Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 witka. ok. udalo mi sie ustalic rozmiar opony.... 170/80 w R15niestety nie wiem jaka szerokosc ma obręcz... Moze szanowni forumowicze maja jakies 15calowe kolo do sprzedania?ja jutro bede w stanie powiedziec jaką szerokosc ma moja obręcz.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 ja moge mieć koło 15" cali, felga od syreny, laczek 130 (albo 120) metzeller. bęben dnieprowy. obręcz chrom (jakość na 3+). jezeli byłbyś zainteresowany to pogadam z jego właścicielem. co ty na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zildian Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 generalnie jestem za. tylko potrzebuje kilku dni. bo moze się okazac ze gościu coś da rade zrobic z tym wałkiem bez potrzeby zmiany koła.al ewstępna cena i lokalizacja byłaby ok.ja z poznania (okolice) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 rozumiem. nie ma sprawy.lokalizacja - warszawa, wiec musiałby iść pocztą. cena - sie wypytam i dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zildian Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 hmm skoro na tej obreczy jest 140tka to najprawdopodobniej będzie węższa od tej mojej na której siedzi 170.... tylko czy to powoduje ze dyfer i przegłób zejdą bardziej do środka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.