Skocz do zawartości

Ścigacz 125


AndrewMXR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z moim Moto,moze Wy mi pomozecie bo juz nawet mechanik w serwisie nie wie co jest grane :( A wiec:

Gdy jest odblokowany na power zaworze(APTS) kompletnie sie nie umie pozbierac,jest slaby,szarpie,jednak gdy go przeciagnalem na dwójce to po ok.200m szarpania wskoczyl na wysokie obroty i mial normalne pszyspieszenie i szybkosc.

Dodam tylko,ze jak jest zablokowany to chodzi normalnie na 100% mozliwosci,oczywiscie wersji zdlawionej.

Podejrzewam,ze to chyba cos z elektryka,ale nie mam pojecia co.

 

Z gory wielkie dzieki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz jaki tomotor to szybciej ktos Ci pomoze :P

 

popieram :evil:

 

napisz też jakoś bardziej po kolei co z moto robiłeś i jaki jest jego stan na dzis, bo zrozumialem z tego tyle ze po elektronicznym odblokowaniu przy otwieraniu TEGO(:D )zaworu silnik Ci zdycha, a gdy zablokujesz go to ma pełną moc tak jak odblokowany :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to Gilera MXR 125

Niedawno wymianialem w nim tłok z pierscieniami.Od tego czasu zaczely sie problemy.

APTS to zawor wydechowy ktory miesci sie w cylindrze.Niestety nie mam do niego sterowania elektronicznego(w Polsce tego nie mozna nigdzie dostac) tak wiec ustawiam go sobie "recznie".

Jak ustawie go w pozycji otwartej(odblokowanej) to moto jezdzi jak komarek(ok.80km/h,a powinien ok.170km/h),a jak ustawie go w pozycji zamknietej(zablokowanej) to jezdzi tak jak powinna jezdzic zdlawiona 125ka(ok.120km/h).

Jest to troche dziwne,ze po odblokowaniu moto jezdzi gorzej niz na zablokowanym :? Mechanik tez pierwszy raz sie z czyms takim spotkal :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ustawie go w pozycji otwartej(odblokowanej) to moto jezdzi jak komarek

 

pozycja "otwarta" nie znaczy odblokowana. sterowanie elektroniczne nie polega na całkowitym otwieraniu czy zamykaniu - w zaleznosci od obrotów odpowiednio uchyla ten zawór. o ile sie nie myle to ta Giklera to 2suw, wiec wydech odgrywa bardzo wazna role.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ustawie go w pozycji otwartej(odblokowanej) to moto jezdzi jak komarek

 

pozycja "otwarta" nie znaczy odblokowana. sterowanie elektroniczne nie polega na całkowitym otwieraniu czy zamykaniu - w zaleznosci od obrotów odpowiednio uchyla ten zawór. o ile sie nie myle to ta Giklera to 2suw, wiec wydech odgrywa bardzo wazna role.

emzet dobrze gada ... dac mu piwa :evil: :P

krotko mowiac masz dwa wyjscia :

1) podczas jazdy przestawiac ten zawor

2) kupic serowanie elektroniczne zeby robil oto za Ciebie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) podczas jazdy przestawiac ten zawor

 

To raczej niemozliwe :evil:

 

pozycja "otwarta" nie znaczy odblokowana

 

Przed wymiana tłoka mialem tak ustawione i moto smigal normalnie.

 

aha zapomnialem dodac ze wspawalem do tlumika rurke w ktorej sam nawiercilem otwory bo stara byla juz kapiasta. Oryginalna miala porobione czesciej otworki.Ale to chyba nie moze miec az takiego wplywu na osiagi :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak miala czesciej otworki to znaczy ze miala ich wiecej a co zatym idzie wiekszy przelot i miniej utrudniala przeplyw spalin a jak jeszcze byla zezarta przez rdze to jeszcze mniej

 

moim zdaniem zrob wszystko jak powinno byc w orginale tzn identyczna rurka i zaluz ten sterownik do zaworu, to mu duzo polepszy dol i troche gore :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

emzet dobrze gada ... dac mu piwa

wystarczy przeczytac ksiazke odnosnie dzialania silnika dwusuwowego wraz ze stosowanymi patentami. :evil:

 

chodzilo mi ze masz racje :P i ja zadnych ksiazek nieczytalem :P

 

rozek napisał:  

a pozycje sa tylko dwie ??? otwarte i zamkniete ???  

 

 

To jest "walec" dlatego mozna ustawic jak sie tylko chce(np.posrodku) ale to nic nie daje bo jezdzi tylko jak jest przymkniety.  

 

Pozdrawiam

wlasnie dlatego musisz kupic to sterowanie zeby Ci odpowiednio ustawial ten zawor podczas pracy silnika do aktualnych jego obrotow i bedzie git :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłok jest firmy ASSO Werke,oryginalny do Gilery.

Sterowania APTS nie mam od samego kupna Moto(3 lata) a do czasu tegorocznego remontu wszystko dzialalo prawidlowo.

Wymienilem spalony regulator napiecia takze wydaje mi sie ze cos jeszcze w elektryce moglo sie posypac,tylko nie mam pojecia co,bo na elektryce sie nie znam.W silniku wszystko wydaje sie byc o.k(pali na dotyk,tylko troche dymi i sa slady oleju z mieszanki na tlumiku).

W zakresie 6000-8000 tys.obr. moto szarpie,przerywa,a po kilkunastu sekundach wkreca sie na obroty i wszystko wydaje sie o.k.

Moze to wina Modulu zaplonowego?Mozna to jakos sprawdzic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...