piotr7557 Opublikowano 11 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 Mam strasznie głupie pytanie: W pewnej instrukcji pisze że zapłon w SHL ma być ustawiony pod kątem 29 stopni do "ZZ". Co to jest "ZZ" i od czego odmierzać to 29 stopni?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 ZZ to stare okreslenie Zwrotnego Zewnetrznego polozenia tloka, dzisiaj zwie sie to GMP :D ale to 29 stopni to nie bardzo wiem do czego odniesc, zbyt wczesny to zaplon...:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 12 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2005 Witam :D Powiem tak: ustaw GMP(górny martwy punkt,czy jak kto woli najwyższe położenie tłoka) , można to zrobić tak że po ostrożnym wprowadzeniu np. kawałka drutu pokręcamy kołem zamachowym w prawo i wtedy będzie widać kiedy tłok będzie najwyżej(tylko jak przeoczysz GMP to nie cofaj koła tylko zrób kolejny obrót -będziesz miał dokładniej)Gdy ustawisz ten GMP to zaznacz go dwoma punktami na kole i karterze.Pożniej weż kontomierz i odznacz kąt 29 stopni od osi koła (możesz ten kąt też wyciąć z papieru i przyłożyć tak aby punkt 0 był w osi koła ,prawa krawędż dotykała punktu na kole zamachowym).Wtedy lewa krawędż wyznaczy Ci 29 stopni(lub w przypadku kątomierza odczytaj gdzie jest 29 stopni) postaw właśnie w tym miejscu punkt tylko na karterze(w tym miejscu powinna pojawić się iskra i początek rozwarcia styków).Teraz cofnij kołem w lewo 1/4 obrotu po czym pokręcając w prawo ustaw w miejscu gdzie jest początek rozwarcia styków ( początek rozwarcia styków sprawdzimy żaróweczką lub cienką bibułką ,zarówka zaczyna się świecić kiedy jest początek rozwarcia)Jeśli pkt. na kolę jest przed pkt. na karterze(pkt zapłonu) jest zapłon za wczesny(opóźnimy go przez obrót podstawy iskrownika w prawo).jeśli za tym pkt.,zapłon za póżny(przyspieszamy w lewo)i tak aż pktt. zapłonu na karterze zegra się z pkt na kole .Na tym polega cały pic tej sprawy jeśli dane o zapłonie masz podane w kątach (nie w mm).Fachowo to się nazywa ustawianiem wyprzedzenia zapłonu.Ps:sprawdz czy masz wiarygodne dane :!: End:oczywiście najpierw ustaw przerwę na przerywaczu (0,2-0,3mm) a potem zapłon :D pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.