JPIOTR Opublikowano 14 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2003 Czesć Wszystkim :!: Często w gazetach motocyklowych widzę pięknie zrobione szparunki na pojazdach.Chciałbym Was zapytac jak oni to robią że to tak super wygląda :D i bedę moto malował bazą i chyba paski przykryje bezbarwnym -beda albo malowane albo naklejki, na co uważać aby paski z lakierem się nie "gryzły" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 14 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2003 są różne szkoły robienia szparunków.Można okleić specjanlymi taśmami i pomalować areografem lub pistoletem. Są też specjalne wałeczki. Jednak przwadziwym majstersztykiem jest zrobienie szapruku ręcznie pędzelkiem. Bierze się specjalny pedzelek z długim włosiem (ok. 30 cm) i maluje się. jest to bardzo trudna technika, ale wygląda wspaniale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mimo_ck Opublikowano 14 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2003 Teraz w sklepach z przyborami malarskimi lub w jakiś innych plastycznych można kupić pędzeli do malowania porcelany o różnej szerokości włosia.Znjomy,co maluje Junaki ma takie o szerokości o.3-4 mm.Na błotnikach to maluje tak,że pędzelek trzyma między palcami kciukiem i wskazującym,a palcem środkowym przesuwa po rancie błotnika.ale na baku i puszkach to już wyższ szkola jazdy,ale jak on mówi-"Nie piję na tyle,żeby mi się łapy trzęsły,to co mam nie namalować" 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piort Opublikowano 14 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2003 Zobacz 3nr. Motocyklisty - tam jest opis jak sie to robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mimo_ck Opublikowano 15 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2003 Tam jest malowanie motocykla arografem krok po kroku,a nie o malowaniu szparunków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafik Opublikowano 16 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2003 u mojej dziewczyny w kobuzie kobieta malowała szparunki odrecznie wałeczkiem damian1974 czy przypadkiem nie sadałes te BMW w Białym Cytuj www.sokolriders.com--- jezdze bo lubie --- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 19 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2003 Mozna stosować specjalne elastyczne tasmy lakiernicze tzw.konturówki.Maja rózna szerokośc od kilku do kilkunastu milimetrów.Mój kolega z pracy,lakiernik malował w ten sposób: najpierw błotnik i puszki na kolor perłowy,sama bazą.Po wyschnieciu naklejał tasme i kład własciwy kolor (akurat był granat metalic) i też tylko bazą.Potem odklejał taśme lekko polerował brzegi kolorów i całość wylewał bezbarwnym ze dwa lub trzy razy.Pracochłonne ale warte zachodu.Wazne zeby użyć właściwej i miekkiej tasmy winylowej ktora nie "zassie" pod siebie lakieru. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karrol Opublikowano 21 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2003 W moim Junaku właśnie się utwardziły- wyszły na 4-, ale teraz już wiem chyba co w trawie piszczy:::piszę gł. o błotnikach, bo rzeczy typu napis czy wzorek to sprawa szablonu 1. od "spodu " łuku czyli pomiędzy krawędzią błotnika a szparunkiem naklej papierową taśmę malarską - tutaj ważny jest łuk zewnętrzny, który można nią równo wyznaczyć ( wprzeciwieństwie do tej samej taśmy na wewnętrznej stronie łuku robią się zakładki).Przy odrobinie delikatności nie podrzesz taśmy a odległośc od krawędzi błotnika zachowasz ja knależy. 2. Na drugą strone łuku polecam wycięcie na plotterze ( chyba że można takie kupić) z folii przeznaczanej właśnie do lepienia szparunków (po moim malowaniu wiem że tak naprawdę do tego tylko się nadają) 0.5 centymetrowego paska - jest elastyczny, jak nie będzie za szeroki to nie zrobią sie zakładki i nie zostawia śladów ---klej na sucho! 3. Potem już tylko paznokciem pojeździć po brzegach 4. i malować farbką na tyle gęstą ,żeby....................... teraz to ja k.... mądry jestem , a swoich szparunków już nie poprawię :cry: :cry: :? :) :D :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 21 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2003 NIE POLECAM TASMY MALARSKIEJ!!!!! (jak napisał Karrol)jest porowata i przy odrobinie "szczęscia" zassie pod siebie lakier. jesli dasz lakier gesty zeby nie podciekał pod tasme to po wyschnieciu i oderwaniu tasmy brzegi bedziesz miał nierówne,postrzepione i "wystające".Taśma konturówka winylowa nie nasiąka lakierem, jest elastyczna mozna nią robić zakrętry i inne figury geometryczne :) Możesz zastosować lakier rzadszy który przy wysychaniu delikatnie jeszcze usiądzie i brzegi będą nieznacznie tylko wyzsze. Jesli potrzeba zasłonić dalszą część lakierowanego elementu to mozna zakleić go taśmą malarską ale przyklejona do konturówki.Tasmy o których oisze mozna kupic w kazdym porzadnym sklepie zaopatrujacym lakiernie.Ja uzywałem tasmy kupowanej w firmie Car System Voss (lakiery i chemia firmy R M) Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karrol Opublikowano 24 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2003 Fakt, malarska ma pory i jak się dokładnie nie" pojeździ" paznokciem po konturach to może podejść farba, więc rzeczywiście lepiej położyć winylową, tyle, że malarskich są rózne szerokości i czasami to przemawiać może na jej kozyść.........co do zasady -- popieram i się [poprawiam ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.