Skocz do zawartości

mam kilka pytań na temat ładowania w etz


toomkk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ile powinno mieć volt napięcie wzbudzenia

ile powinno wynośić napięcie na wyjściu każdego z uzwojeń stojana

jak sprawdzić czy wirnik jest dobry

jak sprawdzić mechaniczny regulator napiecia

 

mam już kilka razy opisywany na forum problem tzn. kontrolka ładowania gaśnie dopiero po 3000 obr. a nopięcie na aku dopiero przy 5000 obr. osiąga 12 volt

pozdrawiam

 

[ Dopisane: 21-08-2005, 22:11 ]

dzięki za wszystkie podpowiedzi. Problem juz rozwiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

po 1 kup regel napiecia elektroniczny-30zl jak

zamontujesz to pogadamy, napiecie wzbudzenia(chyba ze pisze glupoty to mnie sprostujecie) jest zalezne od obrotow(regulator utrzymuje stale napiecie niezaleznie od obrotow silnika, chyba ze sa zbyt niskie) a napiecie na kazdym z uzwojen zalezne od wzbudzenia-i wyzsze wzbudzenie tym wiekrzy magnetyzm na wirniku-wyzsze napiecie, jesli chodzi o wirnik to najpierw sprawdz czy uzwojenie niejest uszkodzone-omomierz, przeplyw powinien byc pomiedzu jednym pierscieniem komutatora a drogim, potem jak ci sie chce to se mozesz aku bezposrednio podlaczyc do wzbudzenia i sprawdzic czy sie dobry elektromagnes zrobil :), ale podstawa to elektroniczny regel-maly a cieszy

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 1 kup regel napiecia elektroniczny-30zl jak

zamontujesz to pogadamy' date=' napiecie wzbudzenia(chyba ze pisze glupoty to mnie sprostujecie) jest zalezne od obrotow(regulator utrzymuje stale napiecie niezaleznie od obrotow silnika, chyba ze sa zbyt niskie) [/quote']

 

znasz mnie Yago, musze sie przypierd*lic :) :mrgreen:

 

napiecie wzbudzenia jest zalezne od:

- obrotow

- obciazenia (poboru mocy)

 

im wiekszy obciazenie alternatora, tym wiekszy spadek napiecia, wiec regulator musi podniesc wzbudzenie, aby podniesc napiecie wyjsciowe ze stojana, czyli w instalacji.

 

od obrotow wynika po prostu z fizyki: im szybciej kreci sie magnes (lub wirujace pole elektromagnetyczne) tym wieksze napiecie indukowane w stojanie. w zwiazku z czym: im wieksze obroty, tym mniejsze wzbudzenie, a napiecie wyjsciowe pozostanie (takie jest zalozenie) nie zmienione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po to ze regulator mechanicny nie dzial tak sprawnie jak elektroniczny, elektroniczny regel zapewnia bardzo stabilne napiecie, ma to dobry wplyw szczegulnie na akumlator ktory nielubi wachan napiecia ladowania

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YAGO napisał:

po 1 kup regel napiecia elektroniczny-30zl

 

 

no i po co?? a jak okaze sie ze mechaniczny byl sprawny? po co sie pakowac w kolejne wydatki mi tez zalecano zmiane reglera wystarczylo go tylko dobrze ustawic i chodzi elegancko

 

zgadza sie, ale jak padnie, to polecam kupic elektronika i majac troche wiedzy mozna go podrasowac :) ma on tez ta zalete, ze napiecie wirnika zmieniane jest w sposob plynny i bezstykowy, co gwarantuje wiekszy czas zycia reglera jak i jego bezobslugowosc. do mechanicznego co jakis czas musimy zagladac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie było zwarcie w uzwojeniu stojana ale doszłem do tego dopiero po założeniu drugiego, na początku pomiar omomierzem nie wykazywał usterki

w końcu gdy rozlutowałem wszystkie trzy uzwojenia od siebie i ponownie zmiierzyłem wyszło że jest zwarcie

 

 

p.s. może wiecie ile kosztuje przewinięcie stojana i czy da sie zwiększyć przy tym moc alternatora - grubszy drut lub więcej zwoi (tylko czy to wejdzie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 1 kup regel napiecia elektroniczny-30zl jak

zamontujesz to pogadamy' date=' napiecie wzbudzenia(chyba ze pisze glupoty to mnie sprostujecie) jest zalezne od obrotow(regulator utrzymuje stale napiecie niezaleznie od obrotow silnika, chyba ze sa zbyt niskie) [/quote']

 

znasz mnie Yago, musze sie przypierd*lic :( :mrgreen:

 

napiecie wzbudzenia jest zalezne od:

- obrotow

- obciazenia (poboru mocy)

 

im wiekszy obciazenie alternatora, tym wiekszy spadek napiecia, wiec regulator musi podniesc wzbudzenie, aby podniesc napiecie wyjsciowe ze stojana, czyli w instalacji.

 

od obrotow wynika po prostu z fizyki: im szybciej kreci sie magnes (lub wirujace pole elektromagnetyczne) tym wieksze napiecie indukowane w stojanie. w zwiazku z czym: im wieksze obroty, tym mniejsze wzbudzenie, a napiecie wyjsciowe pozostanie (takie jest zalozenie) nie zmienione.

no to oto mi chodzilo :)niestety jeszcze niejestem tak szczegulowy i fachowy w wypowiedziach jak ty .... ty sie zawsze mlody musisz przy***rdolic :)

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...