Mario_90 Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Witam! Mój kolega wymienił cylinder,tłok i pierścienie na nowe(jawa 50) ( nie robił regeneracja wału korbowego) i jeździł na mineralnym oleju Castrol. A teraz pytanie: Czy może zmienić po tej wymianie olej mineralny na olej półsyntetyczny(np. z Orlenu)???????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 tak Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 ja po takim samym remonciku wlalem sobie do paliwka PELNOSYNTETYCZNEGO midlanda. zero kopcenia i osiagi sie poporawily. przejechalem z 1000km podczas ktorych robilem co sie popsulo innego(sprzeglo itd), ale silnik caly czas chodzil lux:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borys Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 ej qpa!!! co ty za brednie opowiadasz!!! jasne ze nie moze,no nie powinien zmieniac oleju na wyzszy!!! mozna jechac w dol syntetyk-polsyntetyk-mineralny a nie wgore!!! ja bym nie radzil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbig Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Dziwna teoria, niby dlaczego nie :?: ? Zamiana z mineralnego na syntetyk nie jest polecana w starszych wyeksploatowanych silnikach. Chodzi o zwiekszone wlasciwosci myjace syntetyku. Poprostu moze tak wymyc szlamy ,nagar i inne stale osady ze rozszczelni ci silnik.Dodatkowo te wymyte syfy moga zapchac np kanaly olejowe. Jesli masz czysty silnik po remoncie ( i dobre simeringi) to mozna lac smialo. Dobra metoda jest tez stopniowe przejscie przez semisyntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Dodatkowo te wymyte syfy moga zapchac np kanaly olejowe. Tylko gdzie są kanały olejowe w Jawie 50 :) W starszych 4 suwach to faktycznie zamiana może troche złego wyrządzić ale w 2suwach nie wiem czy ma to aż takie znaczenie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Dziwna teoria, niby dlaczego nie :?: ? Zamiana z mineralnego na syntetyk nie jest polecana w starszych wyeksploatowanych silnikach. Chodzi o zwiekszone wlasciwosci myjace syntetyku. Poprostu moze tak wymyc szlamy ,nagar i inne stale osady ze rozszczelni ci silnik.Dodatkowo te wymyte syfy moga zapchac np kanaly olejowe. Jesli masz czysty silnik po remoncie ( i dobre simeringi) to mozna lac smialo. Dobra metoda jest tez stopniowe przejscie przez semisyntetyk. dokladnie o tym mowie. jezeli robil taki remont to smialo moge polecic przejscie na syntetyka. a wcale ze nie mozna pogarszac oleju w silniku(syntetyk na mineral) bo przeciez jezeli lany byl syntetyk to po wlaniu minerala ochrona moze nie byc wystarczajaca!:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ober Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Heh fajnie jawa 50 a co to za różnica co tam się wleje do paliwa czy do silnika byle by było tłuste, na tym silniku zrobiłem ponad 40kkm i wszystko przetestowałem. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2005 na tym silniku zrobiłem ponad 40kkm 40km? :-D :-D :-D tyle to ja robilem 2 razy dziennie... bo chyba nie chodzi ci o 40 tysiecy...a co do smarowania to sie z toba nie zgodze. sprzeglo w tych jawkach jets dosc delikatne i olej musi spelniac to co napisal prodeucent(lux 10) bo inaczej albo sprzeglo kiepskie albo opory w skrzyni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2005 k to przedrostek cztli chodzilo mu o 40 000 km Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2005 no... tez myslalem o KILO czyli tysiac wiec napisalem co myslalem:P(moze nmiechcacy sie pomylil i wcisnal dwa razy k)po takim przebiegu to faktycznie moze sie wypowiadac co do jawek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbig Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Dodatkowo te wymyte syfy moga zapchac np kanaly olejowe. Tylko gdzie są kanały olejowe w Jawie 50 :) W starszych 4 suwach to faktycznie zamiana może troche złego wyrządzić ale w 2suwach nie wiem czy ma to aż takie znaczenie :)Pisalem o wlasciwosciach myjacych oleju syntetycznego i podparlem sie przykladem z 4t. Chociaz nawet 2t maja np korbowod z otworem do smarowania glowki.(mieszanka paliwo olej) Inna sprawa, ty chcesz przejsc na syntetyk do mieszanki paliwowej czy do skrzyni :?: Juz sie pogubilem. Niektorzy mam wrazenie ze raz pisza o tym raz o tym.Pozdro4all. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2005 do benzyny a z tym raczej niema wiekszego problemu jezli jest wyczyszczony nagar Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ober Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Dokładnie chodziło mi oczywiście o 40 tys. jazdy przez męke z zawrotnymi prędkościami (jak nie było kasy to trudno), a co do sprzęgła to się nie zgodze żeby w jawce olej odgrywał jakąś role (co inne kur**kie WSK i MZ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.