rafik Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2005 chcialem tu zamiescic pare, ciekawostek dotyczacych wuesek 175,moze starsi wyjadacze wiedza co nieco z tych wiadomosci, ale mlodziezy przyda sie pare wiadomosci napewno ;) -Motocykle typu M21 produkowano do 1984 roku. Najdłużej wytwarzano model o symbolu M21 W-2. W latach 1972-1984 wykonano 184082 motocykle tego typu, z czego jedynie 924 sztuki wyeksportowano. Drugi model o oznaczeniu M-21 W-2 Kobuz był wytwarzany w latach 1975-1984 i łącznie wykonano go 100014 egzemplarzy. -W 1978 roku zapowiadano uruchomienie seryjnej produkcji modelu M21 W-2 Perkoz w trzecim kwartale następnego roku, jednak do tego nie doszło. W latach 1977-1979 wykonano zaledwie 190 egzemplarzy. -Trzy motocykle WSK M21 W-2 wzięły udział w 1972r. w wyprawie Klubu Wysokogórskiego w Andy chilijskie i peruwiańskie. Do tej wyprawy przygotowano po jednym egzemplarzu z każdej odmiany tego modelu: Standard, Lux(export) i Sport. Motocykle prowadzili: Jacek Kibiński, Ryszard Rodziński i Adam Stec. W czasie wyprawy przejechano 7200km z czego 3000km przebiegało przez tereny wysokogórskie na wysokościach 3000-4800m n.p.m. Ogólna ocena motocykli była pozytywna, lecz w bardzo trudnych warunkach terenowych okazało się, że przełożenie pierwszego biegu było zbyt szybkie, a sztywność skrętna widelca przedniego zbyt mała. -Prototyp motocykla M30 zbudowano w latach 1978/1979. W podwozie motocykla M30 wbudowano silnik typu 3.41 o pojemności skokowej 174 cm3 Średnica cylindra wynosiła 61mm, a skok tłoka 59,5mm, a więc tyle samo co w silnikach Wiatr W-2.Bogato użebrowany cylinder, odlewany ze stopu lekkiego, miał wtłoczoną żeliwną tuleję cylindrową i był odchylony od pionu o 15o. Wał korbowy podparto na dwóch łożyskach kulkowych. Zarówno w główce korbowodu, jak i w stropie zastosowano łożyska igiełkowe. Na lewym czopie wału korbowego osadzono seryjną prądnicę prądu przemiennego (typ 32 06) o napięciu 6V i mocy 50W. Docelowo przewidywano użycie prądnicy 12V o mocy zwiększonej do 70W. Również przejściowo zastosowano gaźnik typu Pegaz GM-26 U3 o średnicy gardzieli 26mm. silnik wyposażono w bateryjny układ zapłonowy. Moc maksymalna wyniosła 13,2kW (18 KM) i była osiągana przy 6800 obr/min i stopniu sprężenia 10,0. maksymalny moment obrotowy wynosił 19,6N*m przy 6400 obr/min. Motocykl posiadał pięciostopniową skrzynię biegów. Motocykl otrzymał zamkniętą ramę podwójną, spawaną z rur stalowych. Również nową konstrukcją był widelec teleskopowy. Cechowała go większa sztywność oraz wydłużony do 170mm skok koła. Nowością było zastosowanie w motocyklu M30 kół jezdnych odlewanych ze stopu lekkiego. Obręcz była połączona z piastą pięcioma szprychami o przekroju krzyżowym. z lewej strony piasty przedniej zamocowano tarczę hamulcową. Masa własna prototypu M30 wynosiła 125kg. Osiągał on prędkość maksymalną 118km/h. -Ostatni motocykl WSK opuścił taśmę montażową w Świdniku 31 października 1985r. Cytuj www.sokolriders.com--- jezdze bo lubie --- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2005 po prostu zwykle zestawienie info o wsk`ach:P. ale dzieki, bo cos niecos juz mi przybylo wiedzy...;) a w sumie to by mozna stworzyc temat, w ktorym kazdy znajdzie cos dla siebie- romety, wski, mz-tki i inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek775 Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Czytałem o tej WSK M30 w jakiejś PRLowskiej gazecie motoryzacyjnej. Pamiętam, że w szczególności silnik był bardzo dobry. Swoją drogą szkoda że ich nie produkowano masowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_ns Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2005 o modelu m30 (175 ccm ) i m26(125 ccm) jest również napisane w książce MOTOCYKL WSK H. ZAŁĘSKI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2005 no to tak na polmocie były zdjecia wsk m30 sokół. Były 2 tarcze hamulcowe z tyłu i przodu sterowane hydraulicznie !! te wsk z swoimi 125kg i 18KM mogły stawiać sie do mz 250. Widelce stosowano dotychczas w perkozach i kosach były lepsze niż w mz !! 3 spręzyny różnej twardości ;) no i spręzyna odbicia !! słabością była prądnica !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.