Skocz do zawartości

ciekawostki o WSK-ach 175


rafik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

chcialem tu zamiescic pare, ciekawostek dotyczacych wuesek 175,

moze starsi wyjadacze wiedza co nieco z tych wiadomosci, ale mlodziezy przyda sie pare wiadomosci napewno ;)

 

 

-Motocykle typu M21 produkowano do 1984 roku. Najdłużej wytwarzano model o symbolu M21 W-2. W latach 1972-1984 wykonano 184082 motocykle tego typu, z czego jedynie 924 sztuki wyeksportowano. Drugi model o oznaczeniu M-21 W-2 Kobuz był wytwarzany w latach 1975-1984 i łącznie wykonano go 100014 egzemplarzy.

-W 1978 roku zapowiadano uruchomienie seryjnej produkcji modelu M21 W-2 Perkoz w trzecim kwartale następnego roku, jednak do tego nie doszło. W latach 1977-1979 wykonano zaledwie 190 egzemplarzy.

-Trzy motocykle WSK M21 W-2 wzięły udział w 1972r. w wyprawie Klubu Wysokogórskiego w Andy chilijskie i peruwiańskie. Do tej wyprawy przygotowano po jednym egzemplarzu z każdej odmiany tego modelu: Standard, Lux(export) i Sport. Motocykle prowadzili: Jacek Kibiński, Ryszard Rodziński i Adam Stec. W czasie wyprawy przejechano 7200km z czego 3000km przebiegało przez tereny wysokogórskie na wysokościach 3000-4800m n.p.m. Ogólna ocena motocykli była pozytywna, lecz w bardzo trudnych warunkach terenowych okazało się, że przełożenie pierwszego biegu było zbyt szybkie, a sztywność skrętna widelca przedniego zbyt mała.

-Prototyp motocykla M30 zbudowano w latach 1978/1979. W podwozie motocykla M30 wbudowano silnik typu 3.41 o pojemności skokowej 174 cm3 Średnica cylindra wynosiła 61mm, a skok tłoka 59,5mm, a więc tyle samo co w silnikach Wiatr W-2.Bogato użebrowany cylinder, odlewany ze stopu lekkiego, miał wtłoczoną żeliwną tuleję cylindrową i był odchylony od pionu o 15o. Wał korbowy podparto na dwóch łożyskach kulkowych. Zarówno w główce korbowodu, jak i w stropie zastosowano łożyska igiełkowe. Na lewym czopie wału korbowego osadzono seryjną prądnicę prądu przemiennego (typ 32 06) o napięciu 6V i mocy 50W. Docelowo przewidywano użycie prądnicy 12V o mocy zwiększonej do 70W. Również przejściowo zastosowano gaźnik typu Pegaz GM-26 U3 o średnicy gardzieli 26mm. silnik wyposażono w bateryjny układ zapłonowy. Moc maksymalna wyniosła 13,2kW (18 KM) i była osiągana przy 6800 obr/min i stopniu sprężenia 10,0. maksymalny moment obrotowy wynosił 19,6N*m przy 6400 obr/min. Motocykl posiadał pięciostopniową skrzynię biegów. Motocykl otrzymał zamkniętą ramę podwójną, spawaną z rur stalowych. Również nową konstrukcją był widelec teleskopowy. Cechowała go większa sztywność oraz wydłużony do 170mm skok koła. Nowością było zastosowanie w motocyklu M30 kół jezdnych odlewanych ze stopu lekkiego. Obręcz była połączona z piastą pięcioma szprychami o przekroju krzyżowym. z lewej strony piasty przedniej zamocowano tarczę hamulcową. Masa własna prototypu M30 wynosiła 125kg. Osiągał on prędkość maksymalną 118km/h.

-Ostatni motocykl WSK opuścił taśmę montażową w Świdniku 31 października 1985r.

www.sokolriders.com

--- jezdze bo lubie ---

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to tak na polmocie były zdjecia wsk m30 sokół. Były 2 tarcze hamulcowe z tyłu i przodu sterowane hydraulicznie !! te wsk z swoimi 125kg i 18KM mogły stawiać sie do mz 250. Widelce stosowano dotychczas w perkozach i kosach były lepsze niż w mz !! 3 spręzyny różnej twardości ;) no i spręzyna odbicia !!

 

słabością była prądnica !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...