Skocz do zawartości

dlaczego taka roznica


jaceks
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wystarczy ze beda inne Przelorzenia w skrzyni biegow i to wszystko zalatwia.Chyba chopperem nie trzeba jezdzic 200 bo co to za przyjemnosc. Jechales kiedys czoperem kolo 180 to naprawde trzeba juz sie trzymac kierownicy chyba ze masz szybe to co innego. Sa chopery ktore poleca taka szybkoscia :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sie zastanawiam,dlaczego choppery przy pojemnosci 1100 wyciagaja powiedzmy 140km/h a sportowe przy tej samej pojemnosci to juz sa rakiety ktore leca ponad 200 ?

na czym to polega?

 

O Jezu.... 8O A dlaczego cięzarówka z silnikiem o pojemności 12l i mocy 460 KM wyciaga powiedzmy 140km/h (po zdjęciu ograniczników) a Opel Astra 1,4l i moc 84 KM pójdzie 180 km/h?

 

A poważnie to niemożna porównac silnika V2 do R4. Choppery i cruisery sa projektowane do spokojnej jazdy. Główny nacisk kładzie się nie na moc (KM) tylko na moment obrotowy (Nm). Niewysilony silnik o dużej pojemności jest tez bardziej elastyczny. Lepiej sobie radzi z obciązeniem (nie trzeba tak czesto zmieniac biegów).

Silnik 1100 ccm V2 (np: Virago 1100) ma poniżej 70 KM a taki sam ( :-D ) silnik R4 w GSXR1100 ma 140 KM. Dochodzi różnica masy (choppery są sporo cięzsze) i już wiesz czemu chopper jest wolniejszy. To tak w wielkim skrócie i mocno uproszczone.

 

myle sie?

 

O jakieś 30 km/h ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dodam ze silniki V2 w chopperach krecą sie poweidzmy na ostatnim przełozeniu do jakis 6/7 tys obr/min a R4 w sportówach są katowane do 12 tys obr/min to samo to tez duzo wyjasnia. Dlatego silniki w chopperach mają lepsze zycie . Co do tych 140 to mylisz sie 800setką ok. 180 km/h , wrazenie .... niesamowite SZOK :twisted: (otwarty kask itp.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aerodynamika i przełożenia to tylko takie pośrednie przyczyny. Można założyć do powiedzmy Shadow 1100 C3 przełożenie tak "długie", że motocykl rozpedzi się do 240 km/h ale czas rozpedzania bedize tak długi, że prawdopodobnie szybsyz bedzie się wydawał seryjny Shadow ;) Aerodynamika tez nie ma nic do rzeczy. Bandit 1200 bezs żadnej owiewki umożliwia dużo szybszą jazdę niż np: Sportster 1200 (ta sama pojemność).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aerodynamika tez nie ma nic do rzeczy. Bandit 1200 bezs żadnej owiewki umożliwia dużo szybszą jazdę niż np: Sportster 1200 (ta sama pojemność).

 

Oczywiście ze aerodynamika ma znaczenie i to ogromne. Porównanie które kolega przytoczył jest conajmniej banalne, zakładając, że Sportster ma ok 80 KM a Bandit 110, to spora różnica - to raz. Dwa - masa obydwu motocykli znacząco się różni, Trzy - Jadąc na Bandicie nie masz pozycji podobnej do żagla rozpostartego na wietrze i nie przepychasz klatą kilku metrów sześciennych powietrza. Założmy hipotetycznie ze obydwa motocykle mają taką samą moc i masę. Który pojedzie z większą v max??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, że jak porównasz Hayabusę do jakiegoś choppera o podobnej pojemności to dłużej da się wytrzymac z prędkością 170km/h na GSXR (bedąc schowanym za owiewkami). Ale sama aerodynamika nie powoduje różnicy w osiagach. Porównaie jest banalne ale takie było też oryginalne pytanie. Mogłem jako przykład (żeby było jeszcze jaskrawiej) podac Sportstera 1200 i ZX 12 Ninja. Pojemnośc ta sama a róznica w osiagach jeszcze większa.

 

Sportster ma ok 80 KM a Bandit 110,spora różnica - to raz.

 

No i to własnie o tą różnicę pytał się jaceks.

Poza tym Sportster 1200 ma seryjnie coś około 65-70 KM a B12 około 96 KM.W Sportsterze (w każdej wersja oprócz Custom) masz pozycję mniej wiecej jak na Bandicie.

 

Założmy hipotetycznie ze obydwa motocykle mają taką samą moc i masę. Który pojedzie z większą v max??

 

Ten który ma "dłuzsze" przełożenia i odważniejszego kierowcę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w całej rozciągłości zgadzam się z "Pompką" - podobno zawsze musi być pierwszy raz. :P Przywołane dwa typy motocykli służa dwum różnym celom i pod tym kątem zostały skonstruowane. Jeden ma służyć spokojnemu nawijaniu kilometrów i wyprzedzaniu bez redukowania (moment obrotowy w cruiserach czy chopperach) a drugi do zap..... ile fabryka dala (oczywiście na torze :D ) najlepiej kręcać do 12000 obr na każdym biegu. Z każdego silnika da się wydobyć odpowiednio dużo koni i stosując właściwe przełożenia uzyskać prędkość 200 km/h. Tylko powstaje pytanie po co skoro nabywcy mają zupełnie różne oczekiwania. Ja nie oczekuje od cruisera czy choppera by pedzil 250 km/h. Jechałem kiedyś moim VN 800 praktycznie 2 paki i o malo mnie nie zwialo z motocykla nie mówiąc o jakiejkolwiek pewności w prowadzeniu czy przyjemności z jazdy. Też można by powiedzieć - wyciagą 200 km/h - ale co z tego skoro nie da się tak jechać dłużej niż paredziesiąt sekund. A byle głupia sportowa 600-tka ma tą predkość w momencie. Motocykle buduje się wględem klientów a nie tylko po to aby jakieś cyfry odzwierciedlały osiągi. Dopiero niedawno nastała era cruiserów, które seryjnie mają powyżej 100 kucyków. Można je było zbudowac zapewne dużo szybciej ale dopiero teraz jest większe zapotrzebowanie na tego typy sprzęty więc producenci odpowiedzieli na potrzeby rynku.

Takie jest moje zdanie. :evil:

Pozdrawiam.

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka, jeszcze raz sie przyczepię :P, moze nawet poza tematem :D

 

Ale sama aerodynamika nie powoduje różnicy w osiagach.

Czym w takim razie jest Współczynnik Oporu Powietrza jakże skrupulatnie brany pod uwagę w projektowaniu maszyn sportowych (nie tylko motocykli).

Założmy hipotetycznie ze obydwa motocykle mają taką samą moc i masę. Który pojedzie z większą v max??

 

Ten który ma "dłuzsze" przełożenia

Z tym też pozwole sie nie zgodzić - przy tej samej masie całego układu (kierowca + motocykl) i tej samej mocy obydwu motocykli ich prędkośc maks bedzie dokładnie taka sama. A ten który ma dłuższe przełożenie po prostu nie dokręci sie do obrotów maksymalnych.

I własnie w tym momenci w gre zaczynają wchodzic zasady aerodynamiki! PRZY TEJ SAMEJ MASIE I MOCY SZYBCIEJ POJEDZIE TEN, KTÓREMU POWIETRZE STAWIA MNIEJSZY OPÓR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym w takim razie jest Współczynnik Oporu Powietrza jakże skrupulatnie ...

 

No to jeszcze raz. bede się trzymał tego samego przykładu czyli Sport 1200 (V2) i B12 (R4) . Oba bez owiewek i podnózki mniej wiecej w tym samym miejscu. Który ma lepszą aerodynamikę (prawdopodobnie Sportster bo jest węższy) ? I który jest szybszy i dlaczego własnie Bandit?

 

Oczywiście współczynnik oporu powietrza jest wazny ale to nie on decyduje o różnicy w V-max . Decyduje moc silnika i przełożenie. Wyobraź sobie wyscig dwóch Urali identycznych poza jednym szczegółem. Jeden ma dyfer "ósemkę" (przełożenie do kosza) a drugi "dziewiątkę" (dyfer dla motocykli solo). I który będzie szybszy? Nawet jak do tego z dyfrem "8" założymy jakieś owiewki to podejrzewam' date=' ze zostanie z tyłu.

 

A ten który ma dłuższe przełożenie po prostu nie dokręci sie do obrotów maksymalnych.

 

Dlaczego? Ja zrobiłem coś takiego w VN 800 i była to najszybsza "osiemsetka" wsród moich znajomych. Nie dość że zmiejsca odstawiał wszystkich (na drugim biegu 100km/h) to jak się ścigaliśmy to większośc chopperów wymiękała pryz predkości około 160 -170 km/h a ja dalej się rozpedząłem. Może nie krecił sie do takich obrotów jak na wolniejszym przełożeniu ale był około 20 km/h szybszy (przynajmniej na liczniku) od innych VN 800 (aż głupio się na mnie patrzyli jak rozmawiałem z inymi posiadaczami VNów i mówiłem że do 170 to tak lekko się rozpedza a kolejne 20 km/h to już trzeba go poprosić :-D ).

 

PRZY TEJ SAMEJ MASIE I MOCY SZYBCIEJ POJEDZIE TEN, KTÓREMU POWIETRZE STAWIA MNIEJSZY OPÓR.

 

No pewnie tak (zakładając że reszta współczynników jest identyczna- łącznie z przełożeniem) ale przewiń temat do poczatku i sprawdź jakie było pytanie. Nie pytano się o identyczne motocykle tylko czemu "ścigacze" są szybsze od takich samych (pojemnościowo) chopperów i cruiserów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...