Skocz do zawartości

Pomiar ciśnienia sprężania.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cewka zapłonowa daje impuls wysokiego napięcia po stronie wtórnej, dopiero w momencie gdy zanika napiecie po stronie pierwotnej. Czyli iskra będzie wtedy gdy w klasycznym układzie zapłonowym zaczynają się rozwierać styki przerywacza. W układzie elektronicznym tej sytuacji odpowiada zablokowanie głownego tranzystora w module. Brak możliwości wyładowania energii zgromadzonej w cewce skutkuje zjawiskiem zwanym prądem indukcji własnej. W klasycznym układzie zapłonowym niezmasowanie przewodu wysokiego napięcia niczym nie grozi. Prąd indukcji własnej nie ma nic do spalenia, poza przebiciem kondensatora co jednak zdarzało się niezwykle rzadko. W układzie elektronicznym wspomniany prąd indukcji własnej płynie pod napięciem kilkuset voltów do modułu i jest często przyczyną spalenia.

 

Nie ma się co dalej rozwodzić. Świece w fajki i do masy, lub wspomniany kabelek masujący.

 

P.S. W instrukcji samochodu Polonez z elektronicznym układem zapłonowym, jest zastrzeżenie żeby sprawdzając iskrę na przewodzie z cewki do rozdzielacza, nie oddalać końca przewodu dalej niż na 1 cm od masy. Wieksza odległość może być przyczyną spalenia modułu lub przebicia cewki.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewka zapłonowa daje impuls wysokiego napięcia po stronie wtórnej' date=' dopiero w momencie gdy zanika napiecie po stronie pierwotnej. Czyli iskra będzie wtedy gdy w klasycznym układzie zapłonowym zaczynają się rozwierać styki przerywacza. W układzie elektronicznym tej sytuacji odpowiada zablokowanie głownego tranzystora w module. Brak możliwości wyładowania energii zgromadzonej w cewce skutkuje zjawiskiem zwanym prądem indukcji własnej. W klasycznym układzie zapłonowym niezmasowanie przewodu wysokiego napięcia niczym nie grozi. Prąd indukcji własnej nie ma nic do spalenia, poza przebiciem kondensatora co jednak zdarzało się niezwykle rzadko. W układzie elektronicznym wspomniany prąd indukcji własnej płynie pod napięciem kilkuset voltów do modułu i jest często przyczyną spalenia.

 

Nie ma się co dalej rozwodzić. Świece w fajki i do masy, lub wspomniany kabelek masujący.

 

P.S. W instrukcji samochodu Polonez z elektronicznym układem zapłonowym, jest zastrzeżenie żeby sprawdzając iskrę na przewodzie z cewki do rozdzielacza, nie oddalać końca przewodu dalej niż na 1 cm od masy. Wieksza odległość może być przyczyną spalenia modułu lub przebicia cewki.[/quote']

 

mi nie chodzi o to jak działa układ zapłonowy(to wiem),ale o wyjasnienia,o te dla zainteresowanych.

MłodyVFR opisał to niezwykle naukowo a ja prosty chłop ze wsi wszystkiego nie rozumiem(ach ten techniczny żarrgon inżynierów) :-D ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma się co dalej rozwodzić. Świece w fajki i do masy

jeszcz mam jedno pytanie??? a gdzie można dotknąć świecą do masy???

bo tak się właśnie zastanawiałem co z tą mieszanką paliwowopowietrzną która poprez unosący się tłok do góry jest wypychana przez otwór świecy?? pewnie to normalne że rospyla się nad pokrywą klawiatury 8O i także ta iskra skacząca na świecy pewnie jest BEZPIECZNA :?: czy może zdejmujecie przewód paliwowy i też dajecie do MASY :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej spryskać cały motocykl i siebie paliwem przed pomiarem.

Szukasz odpowiedzi na pytanie czy dziury w całym?

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcz mam jedno pytanie??? a gdzie można dotknąć świecą do masy???

 

wszedzie w zasiegu kabla zaplonowego z wetknieta swieca w fajke - to chyba logiczne? kabelek tez jest dobtm patentem.

 

 

bo tak się właśnie zastanawiałem co z tą mieszanką paliwowopowietrzną która poprez unosący się tłok do góry jest wypychana przez otwór świecy?? pewnie to normalne że rospyla się nad pokrywą klawiatury i także ta iskra skacząca na świecy pewnie jest BEZPIECZNA

 

jest cos takiego jak stopien sprezania i szczelnosc komory sprezania. w przypadku "wypchniecia" mieszanki paliwowo-powietrznej mamy juz do czynienia z mieszanka paliwowo-powietrzno-powietrzno-.....-powietrzna. bardziej tlumaczyc, czy to juz jest "pojmowalne"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet stary z uraza, bo moje wyksztalcenie to mgr inz. automatyk, wiec pojecie o elektryce na pewno mam i to w szerszym zakresie niz wymaga tego instalacja motocykla.

 

to dlatego tylu mamy bezrobotnych magistrów w polsce ,bo z taką wiedzą kto by ich przyjął do pracy (bez urazy)

 

farmazony kleisz jak porabany - stawiam Ci krate czegokolwiek, jak znajdziesz kabel masowy dochadzacy do cewki

 

to już stawiasz!!!

 

jedynym obejsciem wkladania fajek w swiece jest zdjecie przewodu idacego od modulu na cewke, tylko, ze cewki zazwyczaj bywaja oddalone od glowicy (gdzie robimy pomiar) i nie ma sensu rozbierac kolejne pol motocykla..

 

cewki są oddalone od głowicy???? kur.. pier.... i napewno przewody wysokiego napięcia ciągną się przez pół motocykla?? :-D

 

 

 

ja pie**ole* co ty wogole mowisz?? sposob młodegovfr niczym sie nie rozni od twojego poza tym ze on bedzie to robil minute a ty bedziesz sie pierdoli* godzine i daj se juz spokuj z wymadrzaniem... jak jest burza to odpinasz zasilanie plyty glownej czy odpinasz zasilanie sieciowe ?? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...