Tomek Kulik Opublikowano 31 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2005 Cewka zapłonowa daje impuls wysokiego napięcia po stronie wtórnej, dopiero w momencie gdy zanika napiecie po stronie pierwotnej. Czyli iskra będzie wtedy gdy w klasycznym układzie zapłonowym zaczynają się rozwierać styki przerywacza. W układzie elektronicznym tej sytuacji odpowiada zablokowanie głownego tranzystora w module. Brak możliwości wyładowania energii zgromadzonej w cewce skutkuje zjawiskiem zwanym prądem indukcji własnej. W klasycznym układzie zapłonowym niezmasowanie przewodu wysokiego napięcia niczym nie grozi. Prąd indukcji własnej nie ma nic do spalenia, poza przebiciem kondensatora co jednak zdarzało się niezwykle rzadko. W układzie elektronicznym wspomniany prąd indukcji własnej płynie pod napięciem kilkuset voltów do modułu i jest często przyczyną spalenia. Nie ma się co dalej rozwodzić. Świece w fajki i do masy, lub wspomniany kabelek masujący. P.S. W instrukcji samochodu Polonez z elektronicznym układem zapłonowym, jest zastrzeżenie żeby sprawdzając iskrę na przewodzie z cewki do rozdzielacza, nie oddalać końca przewodu dalej niż na 1 cm od masy. Wieksza odległość może być przyczyną spalenia modułu lub przebicia cewki. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzr Opublikowano 31 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2005 Cewka zapłonowa daje impuls wysokiego napięcia po stronie wtórnej' date=' dopiero w momencie gdy zanika napiecie po stronie pierwotnej. Czyli iskra będzie wtedy gdy w klasycznym układzie zapłonowym zaczynają się rozwierać styki przerywacza. W układzie elektronicznym tej sytuacji odpowiada zablokowanie głownego tranzystora w module. Brak możliwości wyładowania energii zgromadzonej w cewce skutkuje zjawiskiem zwanym prądem indukcji własnej. W klasycznym układzie zapłonowym niezmasowanie przewodu wysokiego napięcia niczym nie grozi. Prąd indukcji własnej nie ma nic do spalenia, poza przebiciem kondensatora co jednak zdarzało się niezwykle rzadko. W układzie elektronicznym wspomniany prąd indukcji własnej płynie pod napięciem kilkuset voltów do modułu i jest często przyczyną spalenia. Nie ma się co dalej rozwodzić. Świece w fajki i do masy, lub wspomniany kabelek masujący. P.S. W instrukcji samochodu Polonez z elektronicznym układem zapłonowym, jest zastrzeżenie żeby sprawdzając iskrę na przewodzie z cewki do rozdzielacza, nie oddalać końca przewodu dalej niż na 1 cm od masy. Wieksza odległość może być przyczyną spalenia modułu lub przebicia cewki.[/quote'] mi nie chodzi o to jak działa układ zapłonowy(to wiem),ale o wyjasnienia,o te dla zainteresowanych. MłodyVFR opisał to niezwykle naukowo a ja prosty chłop ze wsi wszystkiego nie rozumiem(ach ten techniczny żarrgon inżynierów) :-D , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartusdr Opublikowano 31 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2005 Nie ma się co dalej rozwodzić. Świece w fajki i do masy jeszcz mam jedno pytanie??? a gdzie można dotknąć świecą do masy???bo tak się właśnie zastanawiałem co z tą mieszanką paliwowopowietrzną która poprez unosący się tłok do góry jest wypychana przez otwór świecy?? pewnie to normalne że rospyla się nad pokrywą klawiatury 8O i także ta iskra skacząca na świecy pewnie jest BEZPIECZNA :?: czy może zdejmujecie przewód paliwowy i też dajecie do MASY :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 31 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2005 Najlepiej spryskać cały motocykl i siebie paliwem przed pomiarem.Szukasz odpowiedzi na pytanie czy dziury w całym? Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2005 jeszcz mam jedno pytanie??? a gdzie można dotknąć świecą do masy??? wszedzie w zasiegu kabla zaplonowego z wetknieta swieca w fajke - to chyba logiczne? kabelek tez jest dobtm patentem. bo tak się właśnie zastanawiałem co z tą mieszanką paliwowopowietrzną która poprez unosący się tłok do góry jest wypychana przez otwór świecy?? pewnie to normalne że rospyla się nad pokrywą klawiatury i także ta iskra skacząca na świecy pewnie jest BEZPIECZNA jest cos takiego jak stopien sprezania i szczelnosc komory sprezania. w przypadku "wypchniecia" mieszanki paliwowo-powietrznej mamy juz do czynienia z mieszanka paliwowo-powietrzno-powietrzno-.....-powietrzna. bardziej tlumaczyc, czy to juz jest "pojmowalne"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybson13 Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2005 nawet stary z uraza, bo moje wyksztalcenie to mgr inz. automatyk, wiec pojecie o elektryce na pewno mam i to w szerszym zakresie niz wymaga tego instalacja motocykla. to dlatego tylu mamy bezrobotnych magistrów w polsce ,bo z taką wiedzą kto by ich przyjął do pracy (bez urazy) farmazony kleisz jak porabany - stawiam Ci krate czegokolwiek, jak znajdziesz kabel masowy dochadzacy do cewki to już stawiasz!!! jedynym obejsciem wkladania fajek w swiece jest zdjecie przewodu idacego od modulu na cewke, tylko, ze cewki zazwyczaj bywaja oddalone od glowicy (gdzie robimy pomiar) i nie ma sensu rozbierac kolejne pol motocykla.. cewki są oddalone od głowicy???? kur.. pier.... i napewno przewody wysokiego napięcia ciągną się przez pół motocykla?? :-D ja pie**ole* co ty wogole mowisz?? sposob młodegovfr niczym sie nie rozni od twojego poza tym ze on bedzie to robil minute a ty bedziesz sie pierdoli* godzine i daj se juz spokuj z wymadrzaniem... jak jest burza to odpinasz zasilanie plyty glownej czy odpinasz zasilanie sieciowe ?? :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.