Skocz do zawartości

Jak wyjąć simering. (KTM EXC 125)


Filu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siema.

Ostatnio zaczał mi ciec olej z okolic zębatki zdawczej.

Wyciek ten się nasilał mimo lekkich zewnętrznych prób wyczyszczenia go.

Dlatego postanowiłem coś z tym zrobić i chciałem wymienić simering.

Właśnie teraz chciałem go wyjąć, ale wydaje mis ie jakiś dziwny

Tutaj widac dokładnie http://members.lycos.co.uk/filekh/zebatka/

simering jest czerwony, ale jest jakby przyklejony do tego metalowego pierscienia, nie wiem na jakiej zasadzie to działą próbowałem podważyć to srubokrętem spadła juz nawet spręzyna z wewnętrznego kołnierza, ale nic nie zamierza wyjść.

Zawsze simeringi wydawąło mi sie ze mają gumowe a nie metalowe jak tu 8O

 

Nie wiem, mozę zupełnie xle to pojmuje.

W każdym razie proszę o pomoc.

 

A i czy dostane taki simering w normalnym sklepie?

A i mówili mi, żeby tak wyciągnac go aby móc odczytać wymiary, i chciałem zapytać gdzie one są?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego rodzaju simeringi zazwyczaj są metalowo gumowe

niektóre mają telko powłokę gumową na całej powierzchni :D

z tego co widzę to u ciebie na tym simeringu wymiarów nie ma!!! powinny się znajdować na zewnętrznej stronie :? simering wyjmiesz podważając koncówką jakiegoś wkrętaka metalowy kołnierz simeringu :!: tylko najpierw dokladnie wyczyśc dookoła to miejsce , bo jak widać na fotkach jeszcze tego nie zrobiłeś ;) w normalnym sklepie nie wiem czy kupisz ;) jak pomierzą ci go suwmiarką to może coś dobiorą, tylko pamietaj o kierunku obrotu , bo inaczej simering nie spełni swojego zadania, Miłej pracy z efektami życzę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Simmeringi - PREMA, ul. Jaktorowska w Warszawie.

Jeżeli Larsson i inne sklepy z częściami motocyklowymi zawiodą - zostaje serwis koparek i innej hydrauliki siłowej.

Panorama firm...

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co za problem zdjac silnik w 125 2T potem pokrywe silnika i zrobic to dokladnie jak nie jestes pewien jak to sie trzyma to lepiej nie kombinuj na hama :twisted: :) :roll:

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiercę dwa otworki w uszczelniaczu' date=' po czym wkręcam w nie płasko zakończone śrubki, które jak ściągacz pozwalają na jego usunięcie z gniazda. Śrubokrętem można narobić szkód.

 

Pozdro, Paweł[/quote']

dla kogoś, kto tego jeszcze nie robił to wiertarką też może namieszać :)

 

ale z tym wkręcanien śrubek całkiem niezły pomysł :lapagora:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No sprawa z wyjęciem już rozwikłana.

Wziąłem śrubokrętem delikatnie po pukałem od wewnątrz czyli od strony wałka i wyszedł.

Teraz mam tylko problem z doborem, gdyż ma on zewnętrzny pierścień metalowy a z tym cięzko dostac.

Powiedzcie mi czy gumowy da rade :?: (Chociaz prowizorycznie?)

Jego wymiary to 32x45x6.5 (Wszedzie mają na 7 , ale jak patrzyłem to wejdzie takie spokojnie.

 

A z tymi śrubkami to dobry patent na przyszłość jak coś będzie stawiało opor :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi czy gumowy da rade  (Chociaz prowizorycznie?)

 

Co to znaczy gumowy ? Uszczelniacz ma w sobie metalowy kołnierz, tylko czasami jest on pokryty wartwą gumy, a czasami idzie metal w metal. Ja nie widże problemu. Jak tylko zgadza się wymiar i kierunek obrotów to zakładaj.

 

Pozdro, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś przejścia z uszczelnieniem wałka zdawczego w TW200, który jest podparty z obu stron 8O

Coś jak w Junaku, do zmiany z zębatki trzeba powalczyć z olejem i uszczelką :?

Okazało się że fabrycznie były uszczelniacze cieńsze niż przewiduje polska norma przy tych samych średnicach osadzenia i uszczelnienia. Wstawienie grubszych o 2 mm skończyło się obcieraniem zabezpieczenia zębatki z jednej i łańcucha z drugiej strony. Co tu zrobić by uszczelniacze osadzić głębiej? Zdjąć nieco materiału z uszczelniacza od wewnętrznej strony. Płaska powierzchnia (szyba hartowana), na to papier ścierny i ruchami kolistymi splanowałem simmeringi o wspomnianą grubość. Działa bez kłopotów.

W przypadku gdzie chodzi o 0.5 mm można sobie darować planowanie. Chyba że okaże się że wszystko jest ścisło pasowane i nawet owe pięć dych decyduje o niezawodności podzespołu.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...