Skocz do zawartości

CZ ; JAWA 350 prędkosciomierz


Gość ilio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mam problem który bezposrednio dotyczy braku wskazan prędkosciomierza i JAWIE i W CZ

 

po odpieciu linki prędkosciomierza , linka przy włączonym biegu i kręcącym sie kółku sie nie obraca

 

pytanie za 100 pkt co jest nie tak ?

i jak dostać sie do mechanizmu prędkosciomierza ?

 

i jak sie odpina sprzęgło w CZ czy Jawie bo silniki są dokładnie takie same

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po odpieciu linki prędkosciomierza , linka przy włączonym biegu i kręcącym sie kółku sie nie obraca

no to może ślimak? w jawce ślimaki są na tylnych kołach to moze w CZ też? Tam po prostu coś sie spsuło nie sądzisz? Sprawdź i napisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dotyczy 350 nie 50

 

na tylnim kole jest zębatka napędzana przez łancuch

 

zębatka prędkosciomierza jest w obudowie silnika

 

 

prosze o odpowiedzi ludzi którzy mieli z tym problemem bezposredni kontakt

lub mają wiarygoddne informacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo obrobiony kwadracik w sworzonku napędu albo wypracowany plastikowy trybik (raczej to) napedu prędkościomierza. Napęd da sie wysunąc na zewnatrz po odkręceniu śrubki-zabezpieczniea od spodu M5 albo M6 choć w mojej Jawie konieczna była pomoc w wysunieciu napędu dopiero po zdjeciu pokrywy sprzegła -kosza nie trzeba)

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosze o odpowiedzi ludzi którzy mieli z tym problemem bezposredni kontakt

A prosze bardzo.

Ja bym zaczal od wymiany linki. Jesli to nic nie pomoze o spuszczasz olej, zdejmujesz lewy dekiel silnika, sciagasz sprzeglo (raczej bez tego sie nie obejdzie) i ogladasz co tam zastales. Przyjrzyj sie waleczkowi ktory wychodzi z karteru na zewnatrz, na 90% bedize on mial zabki z plastiku. Zobacz czy nie sa wyrobione. Jesli sa to od spodu silnika wykrecasz srubke (konieczna do wyjecia linki), oraz druga taka malutka z boku tego calego "waleczka". Potem mozesz probowac go jakos wybic do wewnatrz karteru, ale nie chce Cie martwic jest duza szansa, ze nic z tego nie wyjdzie bo zablokuje sie o ten drugi waleczek (wychodzacy ze srodka silnika) a jego pez rozpolawiania wyjac sie nie da.

Ty chyba tyle - przeszedlem przez to ostatnio wiec warunek o bezposredni kontakt z problemem spelniam :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie chciałem zamieścić sprostowanie- podałem nieprawdziwe informacie PRZEPRASZAM!! dawno temu juz wymieniałem napęd i zapomniało sie troche mea culpa

napęd da sie wysunąc tylko do wenatrz (jaksłusznie podaje m16) po odkręceniu śróbki zabezpieczajacej natomiast od zewnątrz M5 trzyma tylko linkę!

powinno dac sie podejść bez zdejmowania kosza ale nie pamietam dokładnie. A sam napęd powinien wysunąc sie bez rozpoławiania bo w łasnie w tym celu obudowa jego (walec) został sfrezowany na całejdlugości by ta powierzchnia prześlozgnęła sie tuż pod napedzająca częscią wałka dolnego i nie trzeba był rozpoławiac silnika ale głowy nie dam bo szczerze nie pamietam. Może którys z uztykowniów potwierdzi moją poradę.

 

pozdrawiam i przepraszm serdecznie jeszcze raz

Mirek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...