MłodyVFR Opublikowano 19 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 podejscie do tej awarii powinno wygladac tak (przynajmniej ja tak robie :) )1. sadzac po objawach uszkodozna jest elektrykaPrzypadki sie zdarzaja , ale żeby padło cisnienie (pompa,panewki, ) z dnia na dzień....nie sądzę. wlasnie2. szukamy wiec usterki w elektryce3. prawdopodobnie cos nie styka, przecielo sie, urwalo4. szukamy golym okiem w wiazkach, czujnikach, wspomagamy sie miernikiem5. jezeli nie znalezlismy to bierzemy schemat instalki do reki i myslimy: co tu przeciac/zewrzec, aby uzyskac taki efekt jak w problemie6. jezeli na schemacie dojdziemy/podejrzewamy o co chodzi - sprawdzamy to w instalce wiem, ze latwo to sie pisze, ale gorzej z wykonaniem tych punktow, ale tak jest najszybciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldek46 Opublikowano 19 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 TWięc tak dzisiaj sprawdziłem ostatecznie nie ma ciśnienia.Zrobilem to w taki sposób: Odkręciłem czujnik zatkałem paluchem otwór i zapalilem motocykl ciśnienie zero dałem troche gazu i też zero.Musialo coś się stać w środkuMoje typy to oberwany odkręcony smok albo spadło koło zębate z pompy.Z tego co się orientuje to jest napędzane od koła zębatego ,które jest na wale za koszem sprzęgłowym. Może coś ktoś podpowie bo generalnie moja wiedza na ten temat jest skąpa. Mam zacząc od pokrywy bocznej czy lepiej od razu zdjąc pokrywe miski? Muszę mieć uszczelki nowe czy wystarczy silikon?[/b] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 19 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 Rysynki możesz znależć na www.buykawasaki.com. Jest tam cały "part diagram" do EN500, to znaczy Vulcana 500Uważam że spadniecie/oberwanie koła z pompy zaowocowało by jakims dzwiękiem.... Po zdjęciu dolnej pokrywy bedziesz miał dostęp do zaworka przelewowego od pompy oleju. Może wpadł jakis brud i sie podwiesił. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldek46 Opublikowano 29 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2005 Bardzo dziękuje wszystkim którzy się wypowiedzieli w tym temacie No więc kogo to interesuje to zapraszam na dalszy ciąg przygód z moim EN 500.Zdjąłem dolną pokrywę wszystko jest ok. Kosz zasysający olej na swoim miejscu nie odkręcony czysty. Zawór przelewowy wygląda ok. Więc zdjąłem pokrywę od strony sprzęgła tryby na swoim miejscu wszystko się kręci. Nie bardzo wiem co dalej. jak się dogrzebać do tej pompy czy trzeba przepołowić silnik. A może to jeszcze coś innego Może mi coś podpowiecie cholera te silniki są popularne pracują w Er5 KLR 500 i w GPZ 500 pewnie ktoś już musiał to rozbierać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 29 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2005 cały czas chodzi mi po głowie filtr oleju.Czy nie ma w nim przypadkiem jakiegoś dodatkowego zaworu przelewowego? Może warto wziąć do reki nowy oryginalny filtr i dokładnie go obejżeć. Sprawdzałeś budowę na rysunkach z podanej przezemnie strony? Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 29 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2005 Ciekawa sprawa i ciekawe co wyjdzie, mam nadzieję że nic poważnego.Czytałem kiedyś o problemach w vulcanach i ogólnie chopperowych kawach o problemach z instalacją związanych z wadliwie ułożonymi przewodami które gdzieś tam się przegrzewały, smażyły czy cuś ale jak rozumiem to elektryka jest już wykluczona.A propos jaka tam jest pompa? Zwykła zębata czy jakiś inny patent? Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldek46 Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2005 No wiec już po bólu. Przedmuchałem wszystkie otwory, odkręciłem jeszcze filtr oleju. Nic nie stwierdziłem, doszedłem do wniosku iż żeby się dobrać do pompy trzeba rozpołowić silnik więc wszystko skręciłem z powrotem i postanowiłem odstawić motocykl do serwisu. Aby mieć czyste sumienie jeszcze raz odpaliłem silnik i okazało się ,że wszystko jest ok. Nie potrafię powiedzieć gdzie była usterka. Jeżeli chodzi o pompę oleju to nie jest chyba zębata . Wewnątrz jest rotor w kształcie krzyża tak mam na fiszce. JA bym nazwał ją wirnikową.Jeszcze o tym obniżeniu oleju w okienku kontrolnym gdy pompa nie pompuje to obniża się tak o 1/3 w ciągu 1do 2 sekund po zapaleniu silnika. Gdy pompa działa to obniża się o 2/3 wysokości okienka a trwa to około 3 do 4 sekund po zapaleniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pazdrak Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 I jak skończyła się ta przyoda z kontrolką oleju która jest opisana. Mam także en 500 i na wolnych obrotach pali mi sie kontolka oleju i temeperatury. Stało sie prawie nagle. Moze to olej zalałem 10 w 40 Motul t 4. u mnie na wolnych obrotach raz migają raz nie nie wiem co moze być przyczyną. Co u Ciebeie było przyczyną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.