Skocz do zawartości

Zwieszenie


Rekomendowane odpowiedzi

Temat może troche głupi ale chciał bym ustawić lub sprawdzic czy zawieszenie jest dobrze ustawione (dopasowane do mojej wagi) mam gazete po niemiecku i jakos nie moge tego rozszyfrowac moze mi to ktos jakos wytlumaczyc co i jak najlepiej krok po kroku. Motocykl to honda cr 125 rok 1997. Z gory dzieki pozdrawiam.

 

 

P.S.Jesli bylo to prosze o linka i to do smieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się dopisze do tematu

1. przedni zawias : co się reguluje śróbkami na górze a co na dole ?

2.tylni zawias: co się reguluje doną śrubką a co górną ?

mowa o ktm exc250 z 2001

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest ciekawy opis jak to poprawnie zrobić.

http://www.zychoffroad.pl/index.php?Module...rt=zawieszenie1

Jeśli nie jesteś w stanie tak wyregulować pierścieniami na sprężynie aby uzyskać odpowiedni wynik to najlepiej byo by wymienić.

Aby wyniki nie były zafałszowane, pomiary najlepiej zrobić w pełnym oporządzeniu w jakim się jeździ, bo to jednak trochę waży.

 

Ja to też mierzyłem i wychodzi wszystko si,

pierwszy pomiar 63cm później jak siedze 53 czyli różnica 10 cm.

Ale mimo wszystko do skakania wolał bym aby było jeszcze nieco twardsze i chyba trochę podkręce.

Acha to ustawienie jest optymalne i dopuszcza sie małe zmiany według własnych upodobań.

 

ja się dopisze do tematu

1. przedni zawias : co się reguluje śróbkami na górze a co na dole ?

2.tylni zawias: co się reguluje doną śrubką  a co górną?

mowa o ktm exc250 z 2001

 

Tymi śrubkami reguluje się siłę dobicia i odbicia a jak to już zależy od terenu no i indywidualnych upodobań.

Najlepiej znaleźć położenie środkowe i po trochu kręcić raz w jedną raz w drugą, aż się dojdzie do ustawień najbardziej nam odpowiadających.

Według mnie do tego to juz trzeba mieć moto wyczute aby móc rozróżnić zachowanie maszyny przy różnych ustawieniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli górnymi reguluje się dobicie a dolnymi odbicie ?

Tak.

Niektóre zawieszenia mają możliwość rególowania siły dobicia osobno dla dużych i małych skoków amortyzatora.

 

dzisiaj pomierzylem to tak jak pisali na stronie wyszlo mi 8 cm roznicy czyli musze dokrecic czy odkrecic te pierscienie ??

Teraz masz sprężyne ciut za bardzo napięta i aby dojść do ustawienia optymalnego tak jak w tym opisie to trzeba te pierścienie trochę odkręcić.

Ale tak jak pisałem to jest takie ustawienie uśrednione i jeśli zamierzasz używać moto więcej na torze do skakania to można tak zostawić.

Zmierz jeszcze różnice w odległości kiedy moto stoi na podstawce a kiedy stoi bez obciążenia na ziemi.

 

Najważniejsze jest aby przy tych wszystkich zabawach z ustawieniem zawiasu było ono w pełni sprawne :!:

Czyli bez luzów, wycieków i z odpowiednim ciśnieniem w zbiorniku gazu.

 

A tu znalezione fotki pokazujące jak powinno się robić te pomiary:

pomiar1.jpg

pomiar2.jpg

pomiar3.jpg

pomiar4.jpg

pomiar5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...