profaner Opublikowano 7 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 Witam dawno mnei nei bylo co?:D Mam nastepoujacy problem spalilem juz 2 lub 3 akumulator w mojej karierze za kazdym razem schemat jest ten sam pali sie przekaznik (najpierw delikatnie) co sprawia ze kontrolka od ladowania raz sie swieci a raz nie ostatnio przebieglo to bezobjawowo a akumulator nagrzewa sie do takich temperatur ze dostaje zwarcie na celach! ostatnio rowniez bylo to polaczone z odkreceniem sie przekaznika nie wiem czy powinien miec on kontakt z masa ale jezeli tak to moze poprostu odkrecil sie i spalil!Moje pytanie jest nastepujace czy to tylko wina przekaznika czy np prostownika czy regulatora... macie jakies pomysly? nie chce znowu wymieniac akumulatora i przekaznika:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mosue Opublikowano 7 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 A patrzyles jakie jest napiecie za prostownikiem ? moze regulator masz uszkodzony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profaner Opublikowano 7 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 kiedys po tej awarii sprawdzalem i wszystko bylo ok... najpierw pali sie uzwojenie przekaznika pozniej akumulator....jezeli jest to regulator to skubaniec niezle sie maskuje tzn chodzi dobrze przez np kilkaset km i pozniej ni stad ni z owad jebs.....pomyslalem o tym samy i wlasnie go rozebralem kondensator jeden ma jakbys slady osmolenia.... ale pewnosci nie mam...podejrzewam wlasnie ze jedna z czesci regulatora moze byc uszkodzona ale czy w tedy palilby sie przekaznik??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mosue Opublikowano 7 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 Jezeli za regulatorem napiecie nie jest "wyregulowane" czyli na konkretnym poziomie to palic Ci bedzie nie tylko akumulator. A co do regulatora to Jawa przed regulatorem ma dosc duze napiecie przez co zadaniem owego urzadzenia jest proba ustatkowania napiecia jakie do niego dochodzi. Przez to ze jest dosc watpliwej konstrukcji a jednak pracuje przy duzych napieciach wejciowych poprostu sie psuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
customer Opublikowano 7 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 masz pewnie przebicie gdzieś... mi to właśnie tak wygląda. Weź jakiś multimetr i sprawdz na przebicia kabelki... możesz też zwykłą żaróweczką:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profaner Opublikowano 7 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 masz pewnie przebicie gdzieś... mi to właśnie tak wygląda. Weź jakiś multimetr i sprawdz na przebicia kabelki... możesz też zwykłą żaróweczkąprzeciez spalilem akumulator nie sprawdze czy mam przebicie bo nei mam pradu....narazie podejrzewam ten regulator choc pewnego nic nie ma....jeszce jedna rzecz tak jak mowilem jak ostatnio spalilem aku nie bylo objawow... jak wlaczylem jakis odbiornik bodajrze klakson wszystko padlo moto zdechlo i juz nie odpalilo bo akumulator juz byl do niczego... na dodatek nie wiem czy mi sie zarowki nie popalily w moto... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mosue Opublikowano 7 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 Pisalem juz...sprawdz jakie masz napiecie ladowania na akumulator (zalatw sobie najwyzej na chwile od kogos) skoro Ci zarowki padly to napewno napiecie ladowania nie jest za male :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profaner Opublikowano 7 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 narazie probuje sprawdzic regulator mam pewne podejrzenia co do jednego kondensatora w nim bo cos dziwnie wyglada......zarowki jeszce musze sprawdzic wiem ze na pewno nie wszystkie eksplodowaly choc mialem tez juz kiedys taki problem... aku postaram sie zalatwic na chwilke...wielkie dzieki za pomoc jak bede wiedzial cos wiecej na bank odezwe sie na forum.... [ Dopisane: Piątek Lipiec 08, 2005 9:29 am ]na pewno w reglerze jest walniety tranzystor mocy... niestety nie moge dostac na razie zamiennika.... jak by ktos mial na 100% sprawny regler chetnie kupie lub wymienie na inne czesci.... moze byc rowniez wspomniany tranzystor mocy2N60322N60332N62742N6275 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
customer Opublikowano 8 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2005 dopiero parę dni temu kupiłem zamiennik tranzystora mocy. Pójdz z tym na ul Szkolną do elektrycznego , teraz nie mam przy sobie tranzystora ale to było coś BD5...C . [ Dopisane: 08-07-2005, 16:23 ]P.S kosztował 7 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profaner Opublikowano 9 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2005 jeszcze mam jedno pytanko... czy spotkal sie ktos z polskim zaminniekiem reglera i ile on kosztuje... podejrzewam ze moze byc troche lepszym rozwiazaniem kupno calego reglera niz wymiana tranzystora a pozniej moze sie okazac ze cos jeszce jest walniete! informacje moga byc na pw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 9 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2005 czy spotkal sie ktos z polskim zaminniekiem reglera spotkal ;) i ile on kosztujeJa dalem bodajrze 29' date='90. Po wyregulowaniu chodzil bardzo ladnie :P [ [i']Dopisane: 09-07-2005, 18:40[/i] ]DOPISANE:Wyglada to tak ;)http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=55945421 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madras30 Opublikowano 18 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2005 TWierdzę, ze regulator napiecia dobani, ja jak tylko kupiłrm swoja jwaę to przez dzien poszły3 zarówki z przodu. akumulator padziocha była wiec zamontowałem nówke i na jeżdzie próbnej po 4 km zagotował sie i załatwił mi przy okazjii spodnie bo niezałozyłem dekielka i rurki odpowietrzajacej, sprawdziłem wtedy dopiero napiecie -17.6V!!! oczywiscie wymieniłem regulator bna nowy bo w tamtych czasach a przynjmniej w zamoęciu ni ebyło zamiennika tranztstora mocy ( uszkdzony był) i nabyłem nówke regulator ale polski i 14.4V do dziś czylikilka ładnych lat juz i wszystko grapodrawiam Mirek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.