PROC Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 WitamWczoraj podłubałem sobie trochę przy swoim silniku i jak to bywa z moim szczęściem i brakiem zdrowego rozsądku ( zawsze musze wszystko sam zrobić :/) pojawił się wielki znak zapytania. Otóż odkręciłem wczoraj pokrywę zaworów żeby sprawdzić stan wałków itd. Wszystko szło dobrze, bez stresowo – bez komplikacji.Nawet zabrałem się za polerowanie tego nieszczęsnego dekla.Na wałkach pojawiły się małe ubytki materiału i widać po nich że się trochę napracowały – będzie trzeba to zrobić :/ Do rzeczy. Po zdjęciu dekla na jednej z dźwigienek zaworowych znalazłem kawałek gumki (zdjęcie pod linkiem).Gumka ta wygląda jak by miała się trzymać na magistrali olejowej.Dziwi mnie jednak to że znalazłem tylko jedna sztukę a jeśli ta gumka jest z magistrali to powinny być 4 sztuki. Moje pytanie brzmi: Czy to ma w jakiś sposób trzymać magistralę, czy dobrze mi się wydaje?A może to po prostu wpadło z ramy podczas zdejmowania dekla?Jeśli to jest z magistrali to gdzie są 3 kolejne gumki? Teoretycznie mogły wpaść w głąb silnika przy łańcuszku ale w sumie mogłyby wpaść tylko 2 bo tylko 2 przechodziły podczas wyjmowania nad łańcuszkiem. Pod linkami są zdjęcia z silnika. http://predator.bikepics.com/pics/kawasaki...pics-378996.jpg http://predator.bikepics.com/pics/kawasaki...pics-378999.jpg http://predator.bikepics.com/pics/kawasaki...pics-379000.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 Powinny być cztery i do tego nowe. Są bardzo tanie i przy każdej regulacji zaworów powinno się je wymieniać. Dziwi mnie tylko zły stan wałków rozrządu. Jeszcze się nie spotkałem z takimi ubytkami.Zrób fotkę wałka.PozdroPiotr Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 22 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 No to się doigrałem...Czyli teraz musze kupić nowe gumki a co gorsze musze poszukać starych. (w misce olejowe?)Chyba nie ma możliwości żeby silnik był złożony bez tych gumek (około 2tyś km temu były robione zawory) Więc jeśli niema ich gdzieś przy zaworach to musza być na dole silnika.Czy zdjęcie miski olejowej niesie ze sobą jakieś niespodzianki? Wałki musza jeszcze wytrzymać dwa miesiące. Zdjęcia wałków pod linkiem: http://www.bikepics.com/members/procu/88zl...sp?i=378996&s=0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 Za ladnie to nie wygląda i wiąże się z uszkodzeniem dzwigienek zaworowych. A gumkami bym się nie przejmował tylko musisz założyć nowe. Inna sprawa jest z miską olejową bo czasami można się dużo dowiedzieć o historii motocykla. Jak tylko jest taka okazja to zaleca się zdejmowanie miski ( zabawa w archeologa , wykopaliska w misce ) i umycie jej też dobrze zrobi. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 22 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 No i miska ściągnięta (Zdjęcia pod tym samym linkiem).Znalazłem w niej tylko jedną gumkę, zastanawiam się czy jeszcze były dwie kolejne. Popatrzę może jeszcze znajdę. Miska okazała się być czysta, spodziewałem się gorszego widoku.Jutro z rana wskakuje na rower i jadę po nowe gumki Dzięki za pomoc Panie Piotrze! :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.