Skocz do zawartości

Instalacja 12 woltowa w Jawie 50


munkifunek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Robiłem ostatnio coś w mojej Jawce i wpadłem na (chyba) genialny pomysł.

A jakby tu przerobić instalkę na 12 V, 2x lepsza iskra, 2x lepsze odpalanie (teoretycznie), 2x mocniejsze światła i jeszcze kilka innych kożyści. Można by zmienić cewki w iskrowniku (prądnicy) na 12 woltowe (tak powiedział mi tata który ma wykształcenie elektryczne) albo może jest już w sprzedaży iskrownik do Jawki na 12 V. Myślałem także na zamontowaniu akumulatora, ale to trochę później.

 

Może ktoś z Was przerobił już tak Jawkę.

ODPISUJCIE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to nie jest genialny pomysł

2xlepsza iskra: nie będzie bo cewkę też musisz wymienić

2xmocniejsze światła: nie bo żarówki też musiałbyś wymienić

daj sobie spokój jeżeli twój sprzęt działa dobrze

a jak akumulator to i regulator napięcia - twój sprzęt będzie bardziej awaryjny.

Części których nie ma nie psują się ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o całkowitą przeróbkę na 12 V (cewka, żarówki, itp. na 12V).

Jeśli zwiększymy 2x napięcie na wejściu do cewki to przy takiej samej liczbie zwojów otrzymamy 2x większe napięcie na wyjściu, a co za tym idzie teoretycznie 2x lepszą iskrę (i napewno lepsze odpalanie niż na 6 woltowej instalce).

 

Jeśli ktoś ma pomysł jak to możnaby zrobić niech pisze koniecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomysl jetsw sumie dobry, ale nie tylko ty na niego wpadles. byl kiedys na forum MS taki Tomcio, ktory takze przerobil jawke na 12V. ma to korzysci takie, ze wszystko pod niego podlaczysz, jak ci sie schajcuje zarowka to idziesz na stacje i masz a nie musisz szukac zadnych 6Voltowek. pamietaj jednak ze nie ma nic za darmo- cos musi w tym siedziec, ze bedzie nietak jak byc powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zagadam na forum o jego numer gg. mialem go jeszcze 3-4 dni temu, ale bylo wlamanie na to forum i zostala usunieta cala baza danych. buduja nowe a dane zniknely- wiec nie moge odczytac skrzynki odbiorczej. na wieczor postaram sie skolowac ten numer i ci wysle na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy nawinąć gróbszy drut na cewki ... na forum jest nawet taka jawka z przerobioną instalką :idea:

 

i moze mi powiesz ze to juz bedzie przerobione na 12V??? niesadze...

jak juz robic to raz a porzadnie, zapytac tego i owego co i jak zrobic zeby potem byla tylko przyjemnosc z jazdy a nie grzebanie sie z cewkami itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz wymienić prądnicę, cewki, regulator napięcia, wszystkie żarówki.... trochę tego jest. Ale opłaca się wymienić ponieważ dzięki zmianie na 12 volt idzie mniejszy prąd przez przewody, dzięki czemu mniej się nagrzewaja. Prosty wzór P= U * I .

Ale jak to robisz to na poważnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy nawinąć gróbszy drut na cewki ... na forum jest nawet taka jawka z przerobioną instalką :idea:

 

i moze mi powiesz ze to juz bedzie przerobione na 12V??? niesadze...

jak juz robic to raz a porzadnie' date=' zapytac tego i owego co i jak zrobic zeby potem byla tylko przyjemnosc z jazdy a nie grzebanie sie z cewkami itd.[/quote']

 

 

a co według ciebie jest pożądnie ??? zmienić stojan , wirnik .... najlepiej pozamieniać ??? tak .... albo piepszyć się z przetwornicami ??? to jest tylko dodatkowe piepszenie się .

To cewki dają prąd i od nich wszystko zależy tak więc w nich trzeba pogrzebać :P

 

 

 

 

 

musisz wymienić prądnicę, cewki, regulator napięcia, wszystkie żarówki.... trochę tego jest. Ale opłaca się wymienić ponieważ dzięki zmianie na 12 volt idzie mniejszy prąd przez przewody, dzięki czemu mniej się nagrzewaja. Prosty wzór P= U * I .

Ale jak to robisz to na poważnie

 

mówimy tu o zwykłej instalacji jawoskiej .... tam niema regulatora napięcia .... a żarówki wymienić to chyba żaden problem niee :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się wtrące :P

Ktoś napisał że jak ma być aku to i regulator - nieprawda niemusi być. Regulator jest gdy masz prądnice ze wzbudzeniem...

Ktoś jeszcze pisał o drucie... Napięcie zależy głównie od ilości zwojów (trzeba nawinąć dwa razy więcej troche cieńszym drutem). Mocy instalacji to wiele nieda - może z 5W (ale zawsze coś)

 

Zalety 12V:

- mniejsze prądy co za tym idzie mniejsze spadki napięć na przewodach i złączach

- większa dostępność żarówek

- większe pole do popisu przy zakładaniu radia, trąbek czy innych bajerów

 

Główną wadą jest to, że trzeba ingerować w fabryczne rozwiązania i nikt niegwarantuje sukcesu...

 

Jeśli chcesz też zwiększyć napięcie na cewce zapłonowej to licz się z tym że może się szybko przebić...

 

Powodzenia przy przewijaniu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale po co wam instalacja 12 v?? jak przy maksymalnych obrotach napięcie potrafi dojśc do 14 V :mrgreen: 6v jest tylko w teori ale napiecie w tych sprzetach wzrasta wraz z obrotami a tak na marginesie zwykłe jawki miały 30 watt -owa instalacje a ogary mają 20 watt jak to zwiekszyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taką jawkę z instalką 12V. :P Jak to zrobiłem? przewinołem cewki od swiateł drutem DNE 0.95mm ok 120 zwoi maksymalnie zapełniając drutem karkasy cewek. oryginalny drut to dne 0.75mm 150 zw . Cewki są połączone podobnie jak w oryginalu szeregowo . wyprowadzone dwa przewody są połączone do mostka prostowniczego. z mostka wyjście - jest podłączone do masy a + do akumulatora 12V .instalacja oświetleniowa jest przerobiona i jest zasilana z akumulatora. zapłon jest też bateryjny. Cewka zasilająca zapłon ma wyprowadzone dwa przewody i podpięte pod drugi mostek połączony równolegle do pierwszego. Moc żarówek przód 35/35W ,tył 5W.Napięcie mierzone obecnie to 12.5v na biegu jałowym i 15V przy obrotach max.zapłon bateryjny bardzo dobrym rozwiazaniem.Oryginalna ceka współpracuje bez problemów z wiekszym napieciem i sie nie grzeje.Przeróbka wymagała też przełączenia przewodów i zmostkowania starej stacyjki która dalej spełnia swoje zadanie..Moto pali praktycznie od pierwszego kopa po przelaniu gaznika na zimno i bez przelania na ciepło .Miałem zaistalowany regulator napiecia od simsona ale się niesprawdził bo akumulator był niedoładowany. Sygnał dzwiekowy też trzeba wymienić bo ten stary jest tylko na prąd przemienny. Max moc cewek po przewinieciu to ok 60W więc aby nie zagotować akumulatora trzeba jeżdzić obowiązkowo na światłach :!: http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.php?t=25875

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...