Skocz do zawartości

Nowy rower =>>> Lucass


Lucass
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałem sie pochwalić swoim nowym rowerkiem czyli ETz 251. Jest to rocznik 89, ma przejechane niecałe 13 tys. Motorek kupiony został od jakiegoś dziadka który jeździł nią tylko na zloty do Mrągowa !?? Sądze to po tym bo ma 2 naklejki z festiwali z mrągowa na baku. W zasadzie eta posiadała gdy ją kupowałem 100% orginalnych częśći, w tej chwili ma już nową półkę do zegarów i pare gumek. po prawej stronie ma lekki wgniot na baku i lekko przyszorowany tłumik - widac szlif był. Eta prawdopodobnie zamyka licznik (z tego co mówił mi stary) ja najwięcej co ją rozpykałem do 120km/h na szosie miedzy dwoma wiochami, więcej niemiałem gdzie bo musiałem już hamować. Etz na 2 biegu rozpędza się do 70km/h, z jedynki idzie lekko na koło z gazu. Bardzo mi sie podoba że motorek jest bardzo cichy i że fajnie ciągnie na niskich obrotach w porównaniu do innych na jakich jeździłem - Aprilla tuareng 125, CZ 516, Suzuki ts 70. Nawet jest dość ekonomiczna po jezdzie po lasach i czestym stawianiu na koło spaliła mi lekko ponad 6 litrów.

 

Na tomiast motorek ma równiez pare minusów, które chciałbym zlikwidować dlatego pisze tego posta. Po pierwsze cieknie z lewego amorka. Z tego co się orientowałem to nie ma nigdzie nowych uszczelek do kupienia do ETY, jeżeli się myle to poprawcie mnie. Sprubuje jutro przeczyśćic simmery sposobem Dominika Sz, jak będzie dalej ciec to niewiem co zrobić poradzcie mi.

 

Drugie Co to troche mnie wkurza, że ten 2 sówowy silniczek kręci się ledwie ponad 6000 obr/min, wiem niema co wymagac od NRD-owsiej technologi i 4 kanałowego cilindra, ale np. etka 150 zamykała obrotomierz 8tys obr/min a niektóre które ujeżdzałem robiły nawet koło 9tys. Prędkość obrotowa jaką uzyskuje silnik em 250 niemal gorsza niż w dzisiejszych wolnosących dieslach stosowanych w samochadach.

Dlatego szukam pomysłu na zwiększenie prędkości obrotowej, by odbyło się najchętniej bez konieczności rozpoławiania silnika korygowania rozrządu okien cylindra (duże ryzyko drastycznego wzrostu zurzycia paliwa a przecież etz to motocykl użytkowy) i znaczniejszego podgłosnienia motoru. Myślałem o splanowaniu głowicy, można by też pogrzebać coś z filtrem powietrza, tyle że filtr powinien zachować swoje miejsce w puszce tłumika szmerów ssania, oraz powinien zachowac swoją odpornośc na pyły. Także można było by zrobić coś z tlokiem np. zmiejszyć jakoś jego wage albo zastosowac tlok wogle od innego motoru.

 

I jeszcze jedno pytanie czy jest jakiś sklep w polsce w którym posiadają orginalne niemieckie częsci do ETZ, w którym sprowadzają części z niemiec, lub niemieckie sklepy z których bezproblemowo można by do polski zamówic bo o jakośći polskich częsci wole niemówić :/

 

A Tu foty sprzętu narazie w postoju, brudnego od błota - czyli nie ma się czym chwalic:/

 

img_1793.jpg

img_1794.jpg

img_1797.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...