Skocz do zawartości

hamowanie silnikiem


Carlos_
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

@Tomek Kulig

 

czesciowo masz racje, ale cos jeszcze jest miedzy R4 i V4

Moj kumpel ma np. 1100XX i pomimo tego ze ma wiecej momentu obrotowego odemnie to jego motor nie hamuje tak jak moj.

Postaram sie cos znalezc przez Google , moze mi sie uda to zglosze sie ponownie.

 

 

 

 

SirAdam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nie wiem dlaczego ale silniki V4 maja duzo wiekszy moment hamowania jak R4.Moze @Tomek Kulik wie cos na ten temat ?

niekoniecznie, bo jezdzilem XJ900 (R4) i hamuje jeszcze lepiej od VFR, no i qrde przezylem szok, bo faktycznie wszystkie R4, ktorymi jezdzilem, to ciezko bylo mowic, ze hamuja silnikem w porownaniu z VFR.

 

 

Im wyższy moment obrotowy produkowany przez silnik tym mocniej będzie on hamował po zamknięciu gazu.  

Nie ma co wnikać w fizykę, tak jest i już  

Szerokiej drogi!

 

wlasnie, zajrzalem w dane techniczne i XJ mimo, ze ma mniej mocy, produkuje wyzszy moment od VFR i to przy nizszych obrotach, stad te heble w zamknietej manetce gazu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Moc i moment ni emają tu większego znaczenia,wszystko zależy od układu korbowo tłokowego. Prosta zasda im krutsze ramie wykorbienia wału tym trudniej wprowadzić silnik na obroty i takie silniki hamują intensywniej. Dóżą rolę też spełnia skrzyni i jej przełorzenia oraz układ dolotowy to znaczy jaki jest przepływ mieszanki paliwowo powietrznej do cylindra przy zamkniętej przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Kowal g, proszę najpierw popracować nad ortografią, następnie nad fizyką w zakresie szkoły średniej, zanim zacznie Pan epatować nas swoimi wywodami.

Nie chcę być czepialski, lecz oczy mnie bolą gdy czytam słowa "krutsze" i "dóżą".

Co do zjawisk zachodzących w silnikach, to jest dokładnie odwrotnie niż to Pan opisał powyżej. Im dłuższe ramię (wykorbienie), tym trudniej pokonać ciśnienie sprężania, czyli decydujący opór hamującego silnika. Ponadto dochodzą jeszcze takie czynniki jak: fazy rozrządu (czas zamknięcia zaworów), stopień zasilania silnika mieszanką przy zamkniętej przepustnicy (odcinanie paliwa w układach wtryskowych), oraz wielkość mas wirujących. Silniki o starych konstrukcji o dużych masach wirujących, mniej gwałtownie hamują po zamknięciu przepustnicy, lecz znacznie silniej po zrzuceniu biegu.

Pozdrawiam. Kulik.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Używaj normalnie hamulców, nie trzymaj wciśniętego sprzęgła z wyjątkiem momentu zmiany biegu (z przegazówką oczywiście). Będzie okej. W dwusuwie hamowanie silnikiem jest tak słabe że bez użycia hebli trudno mówić o skutecznym zwalnianiu. Hamulce są tu ważniejsze w normalnej jeździe niż w czterosuwie.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...