Gość SirAdam Opublikowano 12 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2005 @Tomek Kulig czesciowo masz racje, ale cos jeszcze jest miedzy R4 i V4Moj kumpel ma np. 1100XX i pomimo tego ze ma wiecej momentu obrotowego odemnie to jego motor nie hamuje tak jak moj.Postaram sie cos znalezc przez Google , moze mi sie uda to zglosze sie ponownie. SirAdam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 12 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2005 W sumie nie wiem dlaczego ale silniki V4 maja duzo wiekszy moment hamowania jak R4.Moze @Tomek Kulik wie cos na ten temat ? niekoniecznie, bo jezdzilem XJ900 (R4) i hamuje jeszcze lepiej od VFR, no i qrde przezylem szok, bo faktycznie wszystkie R4, ktorymi jezdzilem, to ciezko bylo mowic, ze hamuja silnikem w porownaniu z VFR. Im wyższy moment obrotowy produkowany przez silnik tym mocniej będzie on hamował po zamknięciu gazu. Nie ma co wnikać w fizykę, tak jest i już Szerokiej drogi! wlasnie, zajrzalem w dane techniczne i XJ mimo, ze ma mniej mocy, produkuje wyzszy moment od VFR i to przy nizszych obrotach, stad te heble w zamknietej manetce gazu ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal g Opublikowano 20 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2005 Moc i moment ni emają tu większego znaczenia,wszystko zależy od układu korbowo tłokowego. Prosta zasda im krutsze ramie wykorbienia wału tym trudniej wprowadzić silnik na obroty i takie silniki hamują intensywniej. Dóżą rolę też spełnia skrzyni i jej przełorzenia oraz układ dolotowy to znaczy jaki jest przepływ mieszanki paliwowo powietrznej do cylindra przy zamkniętej przepustnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 21 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2005 Panie Kowal g, proszę najpierw popracować nad ortografią, następnie nad fizyką w zakresie szkoły średniej, zanim zacznie Pan epatować nas swoimi wywodami.Nie chcę być czepialski, lecz oczy mnie bolą gdy czytam słowa "krutsze" i "dóżą".Co do zjawisk zachodzących w silnikach, to jest dokładnie odwrotnie niż to Pan opisał powyżej. Im dłuższe ramię (wykorbienie), tym trudniej pokonać ciśnienie sprężania, czyli decydujący opór hamującego silnika. Ponadto dochodzą jeszcze takie czynniki jak: fazy rozrządu (czas zamknięcia zaworów), stopień zasilania silnika mieszanką przy zamkniętej przepustnicy (odcinanie paliwa w układach wtryskowych), oraz wielkość mas wirujących. Silniki o starych konstrukcji o dużych masach wirujących, mniej gwałtownie hamują po zamknięciu przepustnicy, lecz znacznie silniej po zrzuceniu biegu.Pozdrawiam. Kulik. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kegriz Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 czyli CZ350 mam zakaz hamowania silnikiem? ://////na prawku uczyłem się aby zawsze nim hamować...ale jak spróbowałem to zrobić cezetką to myślałem, że wylece w powietrze tak zaczął silnik rzęcholić... a w dodatku niewiele zwalniał -_-" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 9 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2005 Używaj normalnie hamulców, nie trzymaj wciśniętego sprzęgła z wyjątkiem momentu zmiany biegu (z przegazówką oczywiście). Będzie okej. W dwusuwie hamowanie silnikiem jest tak słabe że bez użycia hebli trudno mówić o skutecznym zwalnianiu. Hamulce są tu ważniejsze w normalnej jeździe niż w czterosuwie. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlodywital Opublikowano 9 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2005 Ze stówki do zera wykorzystując maksymalnie oba heble w GS500 na Dunlopach501 mamy zmianę co sekunda (na suchym asfalcie). ??? można jaśniej mam GS500 i nie zlapalem tego tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.