Skocz do zawartości

prędkość ekonomiczna GSXF


Rekomendowane odpowiedzi

Tak się zastanawiam - przy jakiej prędkosci mniej więcej da się uzyskać najmniejsze spalanie w GSX 750F? I do ilu litrów udało Wam się zejść na trasie? Do tej pory udało mi się uzyskać mniej więcej od 6/100 dla spokojnej jazdy miasto/trasa, do około 8 przy nieco ostrzejszej jeździe obwodnicą.

Planuję nieco dalszy wypad, ze względów ekonomicznych chciałbym wiedzieć ile mniej więcej trzymać na trasie, aby nie tankować na każdej napotkanej stacji benzynowej ;) Zakładając przejazd głównie autostradami bądź ulicami na których nie trzeba liczyć się za bardzo z ograniczeniami prędkości.

Dzięki za odpowiedzi,

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędkość dokładnie jest dość trudno określić, bo wzniesienia, wiatr i takie tam róznie działają w różnych warunkach, ale można oprzeć się na obrotach silnikaNie wiem jak w poprzednikach, ale u mnie to dość łatwo wyczuć, jak w większości rzędowych czwórek. Do około 5,5 tys. jest spokojnie z mocą, ale jak nabierzesz prędkości to już dalej idzie, szczególnie w warunkach autostradowych, czyli zagranicą. Prędkość wtedy wynosi około 140-150 km/h, u mnie spalanie wtedy lekko przekracza 5 l. Po zwiększeniu obrotów zaczyna się lepszy przyrost mocy, ale do 6-6,5 tys. jest to dość nagła zmiana, szczególnie dla wskazówki obrotomierza, i nie polecam trzymania się tego zakresu, bo spalanie jest wtedy dość nieprzewidywalne, może głównie dlatego, że silnik nie bardzo wie co ma robić?! Tak czy inaczej może wyjść ponad 6 l, zmiana pracy gaźników ich praca w trybie pośrednim itp. Przy około 6,5 tys. jest już dużo spokojniej, prędkość około 160 i spalanie podchodzi mi pod 6 l, tak w przedziale 5,5-6 l. W zasadzie doświadczenia te pochodzą z zachodnich autostrad, u nas trudno tak jeździć, bo nie bardzo są miejsca, żeby od tankowania do tankowania jechać ze stałą lub w miarę stałą prędkością, ale ogólnie nie jest źle, w mieście można spalić pod 8 l, ale przy konkretnym kręceniu.

 

Pozdro

 

Łukasz

_______________

Przechowalnia motocykli i skuterów - Warszawa i okolice www.motozima.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie co prawda jest ciut inny silniczek, ale spalanie przy normalnej jezdzie (do 140km/h / krecenie max do 8-9 tys. obr) trasa ok. 6 l/100km, przy trasie z ostra jazda (do 160-230km/h / krecenie do 12 tys.obr) wyszlo mi ostatnio ok 7 l/100km. przypuszczam ze po autostradzie przy jezdzie ok 150km/h wyjdzie jeszcze mniej niz 6 l, a przy ladowaniu na maxa po torze moze wyjsc i 8l/100km i wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli sie nie myle tgo predkosc ekonomiczna w samochodach jest wtedy kiedy wskazowka predkosciomierza stoi pionowo,nie wiem czy tak jest w motocyklach i czy wogole tak jest bo dawno temu takie cos slyszalem , takze nie krzyczcie jesli sie jebnalem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ty masz 750, a ja 600, wiec inaczej to pewnie wypadnie ! u mnie silnik budzi sie od ok. 8 tys., wiec najekonomiczniej jest jechac podciagajac na kazdym biegu do 7 tys. - i to powoli podciagajac ! wyprzedzac tak, zeby wyprzedzic, a nie jak najszybciej znalezc sie przed katamaranem ! no i plynna jazda...

 

uwazam, ze pali ci ok. ! ja zrobilem prawie 330 km na pelnym zbiorniku jadac z kumplem 120-140 w sposob jaki opisalem (jak zapie*dalam do 11 tys. na kazdym to mi potrafi nawet opwyzej 10 L zloic - ale to przez to, ze taka sama kasta jak twoja, a mniejszy silniczek, wiec ma ciezej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...