enduroguy Opublikowano 27 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2005 Witam,Mam problemy z przednim hamulcem w mojej Yamie. Nie dziala on tak jak powinien:1. Jest okropnie twardy (trzeba miec sile zeby jako tako hamowal)2. Dzialanie mniej efektywne od dobrego hamulca bebnowego (o takich rzeczach jak stoppie mozna pomarzyc)Nie ma takiej mozliwosci zeby wogole przednie koło zablokowało sie na asfalcie. Wiem jak ten hamulec dzialac powinien bo kumpel ma Dt125r identyczna jak moja i nie potrzeba wkladac duzo sily zeby stanac na przednim kole.Czym to moze byc spowodowane? Jak usunac usterkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dymi Opublikowano 27 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2005 Kiepskie klocki? Albo czymś zatłuszczone (olej?). Jak kolega ma taka sama DT, to podmiencie na chwilke klocki i wez spirytus, aceton czy cos do odtłuszczania i wytrzyj dokladnie całą swoją tarczę (żeby w razie czego jemu klocków nie zasyfić). Jak bedzie lepiej - to zagadka rozwiązana ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 27 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2005 NIe, raczej nie jest to sprawa klockow gdyz mam takie z tylu i sprawuja sie znakomicie. Ktos mi podpowiedzial ze tloczek mogl sie zapiec... Jak moge to sprawdzic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dymi Opublikowano 28 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2005 Niebyłbym taki pewny co do klocków - mowię, że mogą być czymś zapaskudzone (np. zaolejone). Najlatwiejszy sposob to podmianka na chwile. A co do tłoczka - to najłatwiej sprawdzić w ten sposób: odkrecasz zacisk, wyjmujesz klocki, _lekko_ naciskasz klamke hamulca - tłoczek powinien leciutko się wysunąć. Teraz go wciskasz paluchami (powinien dać łatwo się wcisnąć). Jeśli nie da się paluchami, a i śrubokrętem będzie ciężko (robiąć dźwignię) to znaczy, że coś jest nie tak ;) P.S. To nie tłoczek. Podmień klocki najpierw ;) I nie zapomnij przed założeniem drugich klocków dokładnie odtłuścić tarczy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robak Opublikowano 28 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2005 ile km przejechales na tych klockach? a moze je niedawno załozyles i sie jeszcze nieułozyły?? ;) najlepiej wez papier scierny, połóz na kawałku szyby (lub czyms idealnie plaskim) i zetrzyj troszke klocka. moze sie zeszklił :roll: DT stoppie robi bez problemu, nawet przy 50 km/h podrywa tylne koło :twisted: Teraz go wciskasz paluchami (powinien dać łatwo się wcisnąć). Jeśli nie da się paluchami, a i śrubokrętem będzie ciężko (robiąć dźwignię) to znaczy, że coś jest nie tak ja to zawsze robie trzonkiem od młotka. wedlug mnie tłoczek wchodzi rowniutko i sie nic nie niszczy ps. nawet nie musisz brac klockow od kumpla, wystarczy ze przełozysz te z tylnego kola bo sie niczym nie róznia ;) Cytuj SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 28 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2005 Tłoczek powinien palcami wchodzic? Ohoho ja to musze zrobic dzwignie z lyzki do sciagania opon zeby to wlazło wogole, ale wysuwa sie dosc lekko, bez oporów. U kumpli klamki sa zdecydowanie mieksze, u mnie to wszystko jest strasznie twarde i jak naciskam klamke to nie dociagne jej do konca. Ok a czym odtluscic tarcze i klocki? WYstarczy benzynką? RObak klocki juz sa dotarte bo na Dt nakrecilem lacznie 500km+ 300km kolega ktory mial ja przedemna! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dymi Opublikowano 29 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2005 Tłoczek powinien palcami wchodzić (ale niekoniecznie do końca). Jeśli spokojnie wcisnąłeś go o tyle ile wycisnąłeś naciskąjąc klamką, to zostaw w spokoju ;) Co do tarczy - odtłuść ją benzyną ekstrakcyjną lub acetonem. W ostateczności może być zwykła benzyna, chociaż ta już tak dobrze nie odtłuszcza. Aha - nie próbuj odtłuszczać naftą ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 29 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2005 Odtłuscilem wszystko dobrze i nadal to samo. Na klockach z tylu tez ;) . Z racji tego ze klocki z tylu mi sie koncza to kupie nowe na przod a te z przodu przerzuce na tyl (zamotalem ;) ). Wtedy zobacze co sie bedzie dzialo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 29 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2005 odpowietrz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 30 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2005 odpowietrzOdpowietrzony. Jak zmienialem plyn to wszystko elegancko zrobilem i hamulec dziala DOKLADNIE tak samo :cry: . Oby to były tylko klocki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 30 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2005 ja przed sezonem rozebrałem dokładnie cały zacisk, przepłukałem przewód hamulcowy, wyczyściłem tłoczki, nasmarowałem, wyczyściłem oringi uszczelniające tłoczki i hamulce są jak nowe przy zerowym wkładzie finansowym. zmieniłem jeszcze tarcze i klocki ale to już z racji zużycia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.