Skocz do zawartości

Padło ładowanie [ ETZ 251]


kanguras
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kontrolka ładowania sie nie świeci i po pewnym czasie wyczerpuje się akumlator ( gdy jedzie na swiatłach). Od czego zaczać? Czy to przeważnie jest wina wytartych szczotek ( patrzylem na te 2, ktore widac i stykaja, wału nie odkrecalem). Jak sie zabrać do problemu? A może regulator napiecia. Doradzcie cos jak macie wieksze doswiadczenie. Czytałem inne posty ale cos nie za bardzo mi rozjasnily problem. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka ładowania sie nie świeci i po pewnym czasie wyczerpuje się akumlator ( gdy jedzie na swiatłach). Od czego zaczać?

kontrolka ladowania swieci na niepracujacym i gasnie na pracujacym??

 

najszybszy sposob sprawdzenia ladowania (bez zdejmowania dekla od silnika):

1. z puszki bezpiecznikow wyczepiamy kabel wzbudzenia zielony z niebieskim paskiem, idacy do silnika na szczotke

2. podlaczamy go bezposrednio pod + akumulatora w puszce

3. przy odlaczaniu go z + powinien iskrzec

4. odpalamy silnik i i powinno byc: im wiecej obr, tym wiecej V

5. jezeli tak jest, trafiony jest regulator, lub cos zle podlaczone wokol niego

6. kabla wzbudzenia nie trzymajmy podlaczonego za dlugo na postoju - wirnik sie grzeje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka sie nie świeci ani przy wlączonym ani wylączonym silniku.

 

mlody vfr

 

 

2. podlaczamy go bezposrednio pod + akumulatora w puszce

3. przy odlaczaniu go z + powinien iskrzec

4. odpalamy silnik i i powinno byc: im wiecej obr, tym wiecej V

 

 

rozumiem, ze tak najprosciej sprawdzicz czy problem jest do bezpiecznikow czy wyżej. Tak w ogole to puszke bezpieczników mam w takim stanie, ze najlepiej to by ja trzeba tez bylo wymienic. dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka sie nie świeci ani przy wlączonym ani wylączonym silniku.

 

no to jestesmy w domu :mrgreen:

 

zakladam, ze zarowka w kontrolce jest dobra ;)

 

zdejmij dekiel od silnika, przewod zielony z niebieskim paskiem dotknij do masy - musi sie wtedy zaswiecic kontrolka. jezeli tak jest, to oznacza, ze:

 

1. szczotki nie dotykaja pierscieni slizgowych wirnika

2. wirnik jest trafiony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem szczotki ( 5 zeta dobra cena:) i jak juz bylem w sklepie to zakupilem tak na wszelki wypadek bezpieczniki. Zanim zabralem sie za wymiane szczotek tak dla jaj przelozylem nowe bezpieczniki. Efekt: kontrolka ladowania sie swieci a na wyzszych obrotach gasnie czyli chyba po problemie.

 

Ale klopotow nie koniec.

 

Znikla iskra. Zanim zabralem sie za robienie z ladowaniem wymienilem cewke na nowa (niedawno udalo mi sie poprzednia przegrzac). Wlozylem nowa swiece. Odpalam sprzeta i wszystko ok. Tylko zalozylem kanape chce sie przejechac a tu lipa - iskry nie ma. Poruszalem kabelkami czy sie jakis ie obluzowal, przyciolem i dokrecilem kabel od fajki i nic. Cholera ktos ma jakis pomysl? Czy moze to byc wina kabli przy alternatorze bo mam je tam cholernie ciasno upakowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...