Yoshi Opublikowano 18 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2005 jak się zorientować kiedy opona ma optymalną temepraturę i najlepiej klei sie do asfaltu?tzn. jak nauczyć się wyczuwać kiedy jest jeszcze zimna, a kiedy ma już dość? tylko mi nie piszcie, że po zaliczonych glebach :lol: ;) Cytuj FOTO PIT-LANE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fat Opublikowano 18 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2005 tylko mi nie piszcie' date=' że po zaliczonych glebach :lol: :P[/quote']musisz sie zatrzymywac co 5 minut i ja dotykac. Jak bedzie parzyc to jest OK. A juz najlepiej mierzyc termometrem ;) :P ;) A na serio to poznac mozesz chyba tylko po tym, czy ci sie slizga. Po prostu. Oczywiscie nie probuj tego w pelnym zlozeniu na winklu, tylko np. zrob sobie symulacje awaryjnego hamowania przodem. Oczywiscie wszystko w granicach rozsadku ;) No i mam nadzieje, ze mowimy o oponach, a nie jakichs drewnianych Metzelerach czy innych Macadamach Cytuj https://www.instagram.com/fat_fabio/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoshi Opublikowano 18 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2005 musisz sie zatrzymywac co 5 minut i ja dotykac. Jak bedzie parzyc to jest OK. A juz najlepiej mierzyc termometrem no! i taka profesjonalna odpowiedź mnie w pełni satysfakcjonuje :lol: :P domyślałam się, ze nie ma innych sposobów, ale chciałam sie upwenić ;) Cytuj FOTO PIT-LANE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Salata123 Opublikowano 18 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2005 Przejedz pare (set) metrow slalomem i oponki beda w miare ok ;) wiadomo że nie edzie ciepla odrazu po odpaleniu moto.. ale jak zrobisz kilka km to juz bedzie lepiej :P Pamietaj - prosta droga to slalomem pojedz mocnym i juz ;) ps. mozna jeszcze opone z tyl ocieplić :P w sensie spalić :mrgreen: jak zacznei dym leciec to jest ok ;) ale robi sie z niej prostokat :P wiec odradzam :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek_7 Opublikowano 18 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2005 Najlepiej załóż, że przez pierwsze 10-15 km nie należy przeginać. Potem opona powinna mieć już swoją temperaturę. I można dawać... Ale i to zależy od temperatury na dworzu, np. moje pirelli diablo, jak jest poniżej 10 stopni C, praktycznie w ogóle się nie rozgrzewają do optymalnej temperatury i ślizgam się w zakrętach (na szczęście tył). Ale jak jest cieplej, trzymają jak super glue... Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoshi Opublikowano 18 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2005 o ile temat doprowadzenia opon do optymalnej temperatury (naturalnie z uwzględnieniem warunków atmosferycznych :P ) jest dla mnie dość jasny i oczywisty to... ale od początku ;) dotychczasowa przednia oponka (D208) skończyła swój zywot parę tygodni temu wiec oczywistym tego nastepstwem stała się jej wymiana,wybór padł na continentala Road Attack ;) no i tu zaczął sie problem - mam niejasne wrażenie, ze ta opona jest duzo bardziej miękka niz poprzedniczka... po czym wnioskuję? jak na razie tylko po badaniach organoleptycznych :lol: (i mam nadzieję, ze tak zostanie ;) ) tu dochodzę do sedna sprawy - zbliża sie lato, a co za tym idzie upalne dni i w efekcie rozgrzany asfalt...mam zwyczajne obawy, że continental rozpłynie się po którymś z winkielków :? dlatego chciałam się dowiedzieć czy w takim wypadku są jakieś szczególne zachowania motocykla sygnalizujące nadchodzącą glebę na najbliższym zakręcie :roll: Cytuj FOTO PIT-LANE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojti Opublikowano 18 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2005 tu dochodzę do sedna sprawy - zbliża sie lato' date=' a co za tym idzie upalne dni i w efekcie rozgrzany asfalt...mam zwyczajne obawy, że continental rozpłynie się po którymś z winkielków :? [/quote'] Myślę że inzynierowie z continentala wiedzą co robią i opona nim wejdzie do produkcji seryjnej przechodzi wiele testów w warynkach extremalnych. Nie sądzę aby stać ich było na wypuszczenie roduktu który przy temp. powietrza +40 C nagle rozpływał się. Czym mozna się martwic (?) - może tym że opona taka może miec mniejszą żywotność... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojti Opublikowano 18 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2005 ... sorki za te powtórki... :oops: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojti Opublikowano 18 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2005 .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoshi Opublikowano 18 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2005 Myślę że inzynierowie z continentala wiedzą co robią i opona nim wejdzie do produkcji seryjnej przechodzi wiele testów w warynkach extremalnych.wiedzą' date=' nie wiedzą, robią, nie robią - jestem kobietą i lubię wiedzieć (czt. mieć 100% pewność :mrgreen: ) na czym stoję :roll: znaczy siedzę :lol: :lol: :P Nie sądzę aby stać ich było na wypuszczenie roduktu który przy temp. powietrza +40 C nagle rozpływał się. nie sądzisz czy jesteś pewien? bo to zasadnicza róznica ;) tym bardziej, ze temat dotyczy nas obojga ;) ps. nie mówie o nagłym rozpływaniu tylko o maxymalnych mozliwościach takiej opony ;) Czym mozna się martwic (?) - może tym że opona taka może miec mniejszą żywotność...nooo.. w tym przypadku przynajmniej 3-krotną :lol: :P Cytuj FOTO PIT-LANE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoshi Opublikowano 19 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2005 ok, trochę mnie uspokoiłeś ;) przyznam, ze do tej pory miałam do czynienia jedynie z oponami samochodowymi (wiem, wiem.. to zupełnie inna bajka :roll: nie trzeba mnie w tej kwestii uświadamiać) i miękka jak plastelina przy temp. zdrowo poniżej 15 st.C oponka moto trochę mnie zaszkokowała 8O stąd moje (laickie być moze i zupełnie niepotrzebne... ale przeciez całe życie człowiek sie uczy :P ) obawy :roll: dzięki za odp. 8) Cytuj FOTO PIT-LANE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek_7 Opublikowano 19 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2005 Bo to jest tak... że im bardziej miękka opona, tym lepiej się "klei". Ale i szybciej zużywa... Ale na pewno jak będzie na dworzu gorąco to nic nie popłynie... I poto na torze podgrzewają opony, żeby przy wyjeździe na tor NIE BYŁY CIEPŁE samie dla siebie ale ŻEBY BYŁY właśnie maksymalnie (dla danej opony) miękkie!. Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LUZIPOWER Opublikowano 23 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2005 No i mam nadzieje, ze mowimy o oponach, a nie jakichs drewnianych Metzelerach czy innych Macadamacha dlaczego drewnianych ? ja mam wlasnie Macadam i nie narzekam na nie ! szczegolnie na mokrej nawierzchni mi sie dobrze na nic jezdzi ! to w koncu jakie oponki polecacie najbardziej...Pilot, diablo, road attack, czy moze jeszcze inne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fat Opublikowano 23 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2005 [a dlaczego drewnianych ? ja mam wlasnie Macadam i nie narzekam na nie ! szczegolnie na mokrej nawierzchni mi sie dobrze na nic jezdzi ! to chyba jestes jedyna osoba zadowlona z tych opon ;-) A nie' date= kumpel w Xj900 tez nie narzekal, no ale to ciezki sprzet, inna klasa. Generalnie niemal kazda znana mi osoba (a pare ich bylo), ktora miala kontakt z Macadamami, strasznie na nie psioczy. W szczegolnosci jesli chodzi o trzymanie na zimno. I to niezaleznie od tego, czy byl to X50, X90 czy X100. Drewno jednym slowem, ja bym w zyciu nie zalozyl :-)[/quote] Cytuj https://www.instagram.com/fat_fabio/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LUZIPOWER Opublikowano 23 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2005 szczerze to i tak bede ja niedlugo palil (bo mi sie juz konczy !) wiec powracam do pytania: to w koncu jakie oponki polecacie najbardziej... Pilot' date=' diablo, road attack, czy moze jeszcze inne?[/quote'] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.