Gość obe Opublikowano 13 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2005 Witam Mam pytanko, a wlasciwie trzy: 1) ostatnio zlozylem (wlasciwie ktos mi zlozyl) silnik motocyklowy (ETZ 251), po tym dlugo (3 m-ce) lezal z otwartymi otworami (oczywiscie bez oleju) i na sam koniec musialem go lekko pospawac i obawiam sie, ze opilki po szlifowaniu spawu mogly powpadac do silnika co moge zrobic aby bez rozbierania(!) wyczyscic wnetrze silnika z ewentualnych opilkow i kurzu ?? Obawiam sie, ze silnik jest sklejony i jesli to mozliwe wolalbym go nie rozkrecac! 2) gdzie nie drogo w Warszawie odnowic czyli na nowo pochromowac szprychy z kol? te zaklady jakie znalazlem w necie chyba sa niepowazne, zycza sobie za jedna szpryche 2-2,5 PLN :-( dodam ze 2,4 kosztuja nowe :-( 3) ostatnie pytanie: jak juz wyczyszcze silnik, to jaki olej najlepiej wlac do niego? moze ktos ma sprawdzony! pozdrawiamobe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 14 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2005 1) ostatnio zlozylem (wlasciwie ktos mi zlozyl) silnik motocyklowy (ETZ 251), po tym dlugo (3 m-ce) lezal z otwartymi otworami (oczywiscie bez oleju) i na sam koniec musialem go lekko pospawac i obawiam sie, ze opilki po szlifowaniu spawu mogly powpadac do silnika co moge zrobic aby bez rozbierania(!) wyczyscic wnetrze silnika z ewentualnych opilkow i kurzu ?? Obawiam sie, ze silnik jest sklejony i jesli to mozliwe wolalbym go nie rozkrecac! spawales alu czy stal? jezeli alu - nic nie zrobisz i nic sie nie boj - opilki sie wymiela w skrzyni, bo sa miekkie. jezeli stal - czesc wybierze korek spustowy z magnesem, ale co z reszta? proponuje przedmuchac powietrzem, o ile da rade, nalac hipola i odpalic. po 100km zlac hipol i wlac mobil GX80W-A - sprawdzony olej do mz. nie zalewaj silnika benzyna na przeplukanie, bo jak miales silikon - rozszczelnic moze Ci silnik. jak ropa dziala na silikon nie wiem, ale jezeli silikonu nie bierze, to nia mozesz przeplukac silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomason2 Opublikowano 14 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2005 I jak wiadomo benzyna powoduje twardnienie gumy, więc siemeringi były do wymiany. Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
belzebub Opublikowano 15 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2005 co do simeringow to czy ja wiem.czy simeringi nie maja ciaglego styku z bezyna w skrzyni korbowej ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość obe Opublikowano 16 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2005 Dzieki za wypowiedzi! to bylo spawanie aluminiowego kartera wiec opilki nie sa bardzo twarde, ale mam cykora czy wpadniete w tlok nie rozszczelnia cylindra :-(tak mysle ze moze plukanie ropa jest calkiem rozsadne... co do sprawdzonego oleju do etki... slyszalem ze niejaki "MOTUL 15W50" lub "Platinum 2T" sa bardzo dobre - co wy na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 17 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2005 Ad.1 Kiedys słyszałem o czymś takim jak olej wrzecionowy. Jakby co to możesz przepłukać paliwem, czyli benzyną z olejem - czy coś pomoże nie wiem.Ad2. Do kosztów chromowania dolicz koszt centrowania koła, chyba że podejmiesz się sam.Ad3. Olej do silnika? - przecież to dwusuw. Do benzyny wystarczy Mixol a do skrzyni Hipol 15F. Najtaniej kupic w sklepie przy Łopuszańskiej , po prawej, jadąc od Grójeckiej. Tam kiedy kupiłem Mixol w kanistrze 5l.- 7 zł/l. Chyba ten sklep jeszcze jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.