Skocz do zawartości

Jawa Ts 350 i problem ze sprzęgłem

svitak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno nabyłem jawe, niestety ma cos ze sprzęgłem.

Opisze jej dolegliwość

Jak chce ruszyc i puszczam sprzegło to nic sie nie dzieje, dopiero pod koniec sprzegło łapie ale z dosc nieprzyjemnym uczuciem i odgłosem. Uczucie takie jak by zaraz miało sie cos tam rozsypac...

Wiem ze zanim nie rozbiore to sie nie dowiem co w trawie/jawie piszczy ale pytam bo jestem laik i nawet jak rozbiorę to nie wiem na co mam zwrócić w szczególności uwagę. Aha jeszcze jedno, strasznie chałasuje w niej łancuszek ( tak powiedział poprzedni właściciel) czy to może mieć cos z tym wspólnego ??

Może jakąś lekturę polecicie ??

Pozdrówka

Masz link do strony Gumpala:

http://gumpal.republika.pl/

Znajdziesz na niej serwisówkę do Jawy.

Jeśli szarpie przy ruszaniu to może być nadmiernie zużyty gumowy O-ring (nr 27 na schemacie sprzęgła). Najprościej zlać olej, zdjąć pokrywę i zajrzeć. Nawet jeśli jesteś laik to zobaczysz czy się nic nie odkręciło, czy łańcuszek nie wali po obudowie silnika.

Moze jakąs lektóre polecicie ??

Słownik ortograficzny :twisted:

miałem coś podobnego choć sprzęgło brało calkiem nieźle

poprzedni oprawca też zalecał zmiane łańcuszka sprzęgłowego a w rzeczywistości okazało sięże jest uszkodzony kosz sprzęgłowy i się telepie

dodatkowa usterka to ukruszone paluchy zabieraka sprzęgła (czy jak sie to zwie)... i podejżewam że masz właśnie taki problem bo to chyba najczęściej pada

PZDR

Dzieki, dzieki panowie!

Mówisz cos o opiłkach, ostatnio jak przeglądałem forum natrafiłem na temat o myciu silnika z opiłków. Czy ta operacja będzie konieczna??

Niestety z Waszych porad skorzystam dopiero w najblizszy weekend bo moto jest na działce.

Dzieki i pozdro